Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
V

f20z1 minime na H23 i skrzynia z F20a4

V

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#16 frajcik

frajcik
  • Forumowicz
  • 380 postów
  • Skąd:Susz / Gdańsk
  • Silnik:...
  • Wersja:...
  • KM:...
  • Paliwo:PB
  • Rok:0000
  • Nadwozie:CE9/BB9/KA8/KA9
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 10:48, 15.10.2013

to moze wytlumaczcie jak jest to fizycznie mozliwe ze na bloku od f20 ta glowica wyciska moce o ktorej piszecie
skoro na bloku h23 o wiekszej pojemnosci cylindra i dzięki temu wyzszemu CR otrzymuje tyle samo? (wg tego co napisano powyzej oczywiscie)
  • 0

#17 tojejo

tojejo
  • Forumowicz
  • 915 postów
  • Skąd:SGL
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:wystarczająco
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 12:09, 15.10.2013

to moze wytlumaczcie jak jest to fizycznie mozliwe ze na bloku od f20 ta glowica wyciska moce o ktorej piszecie
skoro na bloku h23 o wiekszej pojemnosci cylindra i dzięki temu wyzszemu CR otrzymuje tyle samo? (wg tego co napisano powyzej oczywiscie)


No właśnie osobiście wydaje mi się to bez sensu, żeby zasługą była głowica, prędzej cała otoczka, czyli kolektory i mapa, które jak już napisałem dają zbliżony rezultat na oryginalnej głowicy f20.
  • 0

#18 Neski

Neski
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Brzeg
  • Silnik:2.0
  • Wersja:cc7
  • KM:161
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:44, 16.10.2013

z tego zo wiem bo sam to robilem w cifie pojemność nie jest uzyskiwana z tlokow czyli ich średnicy bo np. ja miałem cifa 1.3 z gora od z6 vtec i sprawdzałem i tloki były takie same . po zalozeniu głowicy z z6 miałem jak w orginale d16z6 125 KM .
  • 0

#19 frajcik

frajcik
  • Forumowicz
  • 380 postów
  • Skąd:Susz / Gdańsk
  • Silnik:...
  • Wersja:...
  • KM:...
  • Paliwo:PB
  • Rok:0000
  • Nadwozie:CE9/BB9/KA8/KA9
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 09:27, 16.10.2013

z tego zo wiem bo sam to robilem w cifie pojemność nie jest uzyskiwana z tlokow czyli ich średnicy bo np. ja miałem cifa 1.3 z gora od z6 vtec i sprawdzałem i tloki były takie same . po zalozeniu głowicy z z6 miałem jak w orginale d16z6 125 KM .


:k
  • 0

#20 Neski

Neski
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Brzeg
  • Silnik:2.0
  • Wersja:cc7
  • KM:161
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:11, 16.10.2013

Nie chce sie spierac ale zapraszam do lektury na civicklubie minime. . Sa tam podane srednice tlokow
  • 0

#21 frajcik

frajcik
  • Forumowicz
  • 380 postów
  • Skąd:Susz / Gdańsk
  • Silnik:...
  • Wersja:...
  • KM:...
  • Paliwo:PB
  • Rok:0000
  • Nadwozie:CE9/BB9/KA8/KA9
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 08:51, 17.10.2013

wiec uczyn to samo, bo wiesz ze dzwonia ale nie wiesz w ktorym kosciele :)

nie srednica tloka a skok tloka czyni pojemnosc, co za tym idzie jak zmieniles w d13 tylko czapke na d16z6 to nadal miales pojemnosc 1.3
dla uzyskania tej pojemnosci 1.6 nalezalo zmienic jeszcze korbowody i raczej wal korbowy od d16
  • 0

#22 Nipto

Nipto
  • Forumowicz
  • 145 postów
  • Skąd:Poznań-Kiekrz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:124
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:34, 17.10.2013

Kilka lat temu chciałem poskładać taki silnik. Kuszony opowieściami i zapewnieniami o wielkiej mocy jaką będę miał z takiego setupu, zabrałem się za kompletowanie części. Kupiłem kompletną głowicę, ssaka z h23 plus kolektor wydechowy ebayowy. Z zamontowaniem głowicy z H23 na F20 nie ma problemu. Niech mnie ktoś poprawi jeśli źle pamiętam ale średnica tłoka w H23 jest o 2mm większa niż w F20 plus jeszcze jakiś kanał jeden olejowy trzeba zatkać, ale poza tym montaż jest bezproblemowy. Coś mnie jednak tknęło i zacząłem szukać info z innych źródeł. Pisałem na ten temat na Honda Techu, podpytywałem Pentaq i ludzi forum acco IV gen. Jak już było wspomniane, stopień sprężania leci ostro w dół. Kiedyś pokusiłem się o dokonanie obliczeń i wychodziło mi jak pamiętam 8,4:1. Z tego względu może się wydawać, że to dobra baza pod turbo, ale należy pamiętać, że korby w F20 są cienkie jak wykałaczki i nie wytrzymają większego dmuchania.
Ogólnie zarzuciłem pomysł. Zamontowałem tylko 4-2-1+przelot i wkładkę K&N. Dało mi to przyrost 13KM i ~10Nm w stosunku do serii. Zamontowanie ssaka i wymiana wtrysków na większe a potem strojenie dało by pewnie jeszcze raz tyle i na tym koniec mocy z tego silnika. Nie opłacalne, nie trwałe i w ogóle ble :P
  • 0

#23 Neski

Neski
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Brzeg
  • Silnik:2.0
  • Wersja:cc7
  • KM:161
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:32, 18.10.2013

po kalkulacjach bedzie swap na h22a2 lub f22b
  • 0

#24 alexuno666

alexuno666
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Wroclaw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ilS
  • KM:130
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1995
  • Nadwozie:iLs
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:19, 24.04.2017

Panowie pingzne pytaniem spod stołu. Piszecie o h23, ale taki troll ja ja musi wiedzieć, czy kolektory z h23 to te same co z silnika o oznaczeniu h23a2?

Wiadomo mi, H to seria H, 23 to pojemność. A2? 

Czy ktoś z aktywnych użytkowników jest w temacie co do minime i zechciałby podpowiedzieć? Dopóki nie zdobędę zaspokajającej mnie wiedzy nie biorę się za moda, a nigdzie nie znalazłem konkretnych informacji.


  • 0

#25 Luken

Luken
  • Forumowicz
  • 104 postów
  • Skąd:Poznań/Suchy Las
  • Silnik:H23
  • Wersja:LS-iR-T
  • KM:320KM 350 NM
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:23, 03.05.2017

Alex, H23AX tak jak piszesz

H- od serii silnika

23 pojemność

A1/2/3/4 To te same silniki na różnych rynkach ot taki psikus ( może się różnią minimalnie od siebie )

 

Znane z prelud i z zasady " kręć DO czerwonego pola " :D

 

W h22ax jest bardziej namącone ... różne wałki czapki kolektory i tego typu rzeczy .


  • 0

#26 kaczor662

kaczor662
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Krosno
  • Silnik:K24
  • Wersja:S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:20, 10.05.2017

tez myslałęm o g22 (mam F22z2) i ostatecznie odpuscilem kombinacje z frankiem i wrzucilem turbo. Fserie jezdza tak i nic sie nie dzieje, na PTP tez sa F20turbo, mozna poczytac, przyrosty sa niezłe i wg mnie jest to lepszy wybor niz swap na H. mi za klamoty wyszlo 3k,skladalem i stroilem sam, jedzie w miare, skrzynia troche psuje efekt bo jest za krotka na ten setup, ale narazie niech bedzie jak jest. tak jedzie F22 na 0.65b

 

 

2-3 bieg, d*py nie urywa, ale 16t nie jest  duze do 2.2 i boost tez niewielki


Użytkownik kaczor662 edytował ten post 20:55, 10.05.2017

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq