Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

kąt pochylenia koła


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
90 odpowiedzi w tym temacie

#46 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 19:28, 04.10.2017

Artur, co to za opony masz? Pytam przy okazji bo też mam negatyw i myślę nad letnimi gumami na przyszły sezon...

Marcin, okropnie wygląda ten Nokian... Dobrze że nic złego wam się nie stało...
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#47 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 21:23, 04.10.2017

W preludzie na dunlopach sport maxx zrobiłem z 40tys katowania na negatywie ok 3 stopnie i różnica między zewnętrzną a wewnętrzną częścią byłą na poziomie moooże 1mm, ale raczej mniej. Teraz mam dunlopy bluresponse i po 10tyś km w accordzie ok 3 stopnie nie widać zużycia czy różnic.

Obalamy kolejny mit ;)

9582845_1506967018118.JPEG

Przecież ta opona to szrot!

GfdbHtk.jpg
Wysokość klocków na równi ze wszystkimi wskaźnikami zużycia bieżnika, u góry i na dole wyraźnie widać jak ta opona jest 'gładka'!

I właśnie dlatego napisałem 'niesłusznie napiętnowany negatyw' - bo jedyne co można przeczytać w komentarzach to: 'przez negatyw wybuchła mi opona', 'opony ścięło tak, że wyszły z nich druty', etc., nikt nie dodaje, że te opony, to albo sztrucle z przebiegiem milion, albo stara/sparciała guma, albo chińskie wynalazki.

co to za opony masz?

YOKOHAMA Advan Sport V105.

Pozdrawiam
- Artur
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#48 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 21:39, 04.10.2017

Obalamy kolejny mit ;)

Przecież ta opona to szrot!

GfdbHtk.jpg
Wysokość klocków na równi ze wszystkimi wskaźnikami zużycia bieżnika, u góry i na dole wyraźnie widać jak ta opona jest 'gładka'!

I właśnie dlatego napisałem 'niesłusznie napiętnowany negatyw' - bo jedyne co można przeczytać w komentarzach to: 'przez negatyw wybuchła mi opona', 'opony ścięło tak, że wyszły z nich druty', etc., nikt nie dodaje, że te opony, to albo sztrucle z przebiegiem milion, albo stara/sparciała guma, albo chińskie wynalazki.

YOKOHAMA Advan Sport V105.

Pozdrawiam
- Artur

Chyba nie doczytałes tego o czym ja pisałem kilka postów wyżej - przedstawiłem przykład markowej opony, która została kupiona jako nowa. Komplet przejezdzil z rok czasu i negatyw zjechał oponę. Zawieszenie sprawdzane, wszystko było ok. Tak więc nie jest to mit. Zwróciłem uwagę na ważny szczegół - różne opony są zrobione z różnych mieszanek itp. Jedne są bardziej, inne mniej, podatne na ścieranie czy zużycie. Ale akurat u kolegi wyżej to faktycznie - opony były szrotem i dziwię się że w ogóle miał odwagę jechać czymś takim na wakacje...

Użytkownik tarjei86 edytował ten post 21:39, 04.10.2017

  • 0

#49 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 23:20, 04.10.2017

Chyba nie doczytałes tego o czym ja pisałem kilka postów wyżej - przedstawiłem przykład markowej opony, która została kupiona jako nowa. Komplet przejezdzil z rok czasu

Doczytałem, ale przykład Twojego kolegi, który przedstawiłeś, według mnie mało wnosi do sprawy. To, że kupił nowe i wytrzymały mu rok, niczego nie udowadnia - mógł w rok zrobić na niech 100 tysięcy i dlatego był z nich śmietnik (jak napisałeś), ale wtedy miały prawo i na pewno nie 'załatwił' ich negatyw, tylko po prostu się zużyły.

Ale jeżeli

koledze wystarczyło w VII genie w sedanie rok jeżdżenia bez gleby - seryjne zawieszenie - ale z często zapakowanym bagażnikiem i LPG - aby z opon był śmietnik.

w dodatku po kilku/kilkunastu tysiącach - stwierdzam, bo sam napisałeś, że

znikają w oczach...

to uważam - jak już zresztą wcześniej napisałem - że takie opony to paździerz,

...mimo że świetnie odprowadzają wodę.

Pozdrawiam
- Artur
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#50 Marcin Honda

Marcin Honda
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2015
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 04:00, 05.10.2017

Nie ulega watpliwosci ze opona jest lysa.Uwierzcie ze z zewnatrz mila wiekszy bierznik,a przed wyjazdem sprawdzalem auto na stacji.Miewiem przez co ale opony tnie.
  • 0

#51 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 05:52, 05.10.2017

Opona ma sie kręcić a nie jechac bokiem! Wiec sprawdź zbieżność dokladnie i ewentualne luzy które mogłyby zmieniać ustawienie kola w trakcie jazdy.
  • 0

#52 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 06:05, 05.10.2017

Geometrię trzeba robić najlepiej w trzech różnych miejscach. Nie ma co wierzyć jednemu pomiarowi. Mnóstwo jest 'januszy' ze sprzętem do geometrii, którzy nie potrafią się nim posługiwać, albo co gorsza, ignorują niektóre odchylenia geometrii od normy.
Znam to z autopsji.

Sprawa jest podejrzana bo masz strasznie zniszczony profil opony. A więc tak jak napisał kolega lukasrz - dokładnie sprawdź geometrię
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#53 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 06:29, 05.10.2017

ja potwierdzam że negatyw ma wpływ na "cięcie" opony, miałem nowiutkie falkeny ze912, geometria idealna oprócz pochylenia koła, po jakichś 30 kkm poleciały na śmietnik, od wewnatrz pojawiły sie druty, od zewnatrz jakieś 4 mm bieżnika, przed obniżeniem żadnych oznak nierównego zużycia, na seryjnym zawiasie zrobiłem jakieś 8 kkm, zdjęć niestety nie mam


Użytkownik rafisz edytował ten post 06:32, 05.10.2017

  • 0

#54 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 06:50, 05.10.2017



Doczytałem, ale przykład Twojego kolegi, który przedstawiłeś, według mnie mało wnosi do sprawy. To, że kupił nowe i wytrzymały mu rok, niczego nie udowadnia - mógł w rok zrobić na niech 100 tysięcy i dlatego był z nich śmietnik (jak napisałeś), ale wtedy miały prawo i na pewno nie 'załatwił' ich negatyw, tylko po prostu się zużyły.

Ale jeżeli
w dodatku po kilku/kilkunastu tysiącach - stwierdzam, bo sam napisałeś, że
to uważam - jak już zresztą wcześniej napisałem - że takie opony to paździerz,

...mimo że świetnie odprowadzają wodę.

Pozdrawiam
- Artur


Nie, te opony nie są pazdzierzem. Też na nich jeździłem w dwóch samochodach i poza wysoka scieralnoscia ogólnie - nie znalazłem wad. Ale to tylko pokazało jak negatyw wpływa na "miękkie" opony. I dla wiadomości - opony przejechały ok 25kkm. Teraz jeździ na poleconych przeze mnie Hankookach. Zobaczymy jak będzie.
  • 0

#55 Maxi

Maxi
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:47, 09.10.2017

Patrząc na tę oponę to ona jest przetarta z boku (jak by ocierała o coś) i na moje oko nie wynika to z minusa, no chyba że masz minus 20 :-)

Ja miałem wyząbkowaną, wytartą po wewnętrznej ale bez hardkoru po ok 40k km


  • 0

#56 hatsumori

hatsumori
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:K20A6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:19, 01.05.2018

Witam wszystkich, widzę, że temat zakończony w zeszłym roku ale pozwolę sobie na delikatny refresh. Zauważyłem ostatnio, że lewe tylne koło jest bardziej pochylone od prawego. Przed udaniem się na geometrię, zajrzałem jeszcze do mechanika, który stwierdził faktycznie ("wizualnie") większe pochylenie tego koła ale po "obadaniu" zawieszenia niczego niepokojącego się nie doszukał. Wizyta na geometrii: ogólnie powiedzieli, że może stać nierówno, itp. i że może się wydawać tylko, że jest coś nie tak. Stwierdzili ponadto, że zbieżność z tyłu jest do poprawy ale nie ruszyli tego ponieważ nie mogli odkręcić śrub zbieżności. Śruby ogarnąłem (nie obyło się bez cięcia i wymiany tulei na poliuretanowe) i ponownie wizyta na geometrii (ustawili zbieżność jak należy). Niestety problem nie zniknął, dalej lewe tylne koło jest bardziej pochylone, a z wydruku geometrii wynika że kąty z tyłu są niemalże identyczne, negatywy: L -2.10, P -2.13  ?? Pytanie moje jest takie: czy cambery coś tu poradzą, czy problem leży może po innej stronie ?? Dodam, że  nie ma śladów jakoby opony były pościnane.

 

P.S. Auto jest na sprężynach EIBACH'a.

 

Pozdrawiam

 

Załączony plik  IMG-20180501-WA0015.jpg   84,05 KB   13 Ilość pobrań

 


  • 0

#57 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 18:43, 01.05.2018

Standard przy niskich sprężynach.
  • 0

#58 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 19:39, 01.05.2018

Jak masz sprężyny -40 okolo to katy masz prawidłowe i w normie. Co do wizualnych roznic wrzuć zdjęcia z tylu i pokaz nam. Moze jedno nadkole bylo cięte naprawiane i problem leży w nadkolu ale to tylko gdybanie,sprawdz tam grubość lakieru
  • 0

#59 hatsumori

hatsumori
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:K20A6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:15, 03.05.2018

Okay sprawdzę to, chociaż czujnikiem auto było mierzone ze 3 razy i było okay. Ponadto z tego co pamiętam nie zauważyłem wcześniej (a jeżdżę tym autem dwa lata) jakoby jedno koło było bardziej schowane od drugiego (spostrzegłem to jakieś 3-4 miesiące temu). Postaram się zrobić zdjęcie, to wrzucę tutaj.


  • 0

#60 Chmielo1

Chmielo1
  • Forumowicz
  • 163 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 06:30, 04.05.2018

Z tego co zauważyłem a oglądałem pare accordów VII to jakby tylne lewe koło było bardziej na zewnątrz niż prawe. Widać to dopiero jak ktoś ma glebę i szerokie felgi i opony. A, że też byłem tym tematem zainteresowany to moje kapcie 19 cali szerokość 8,5 et40 przełożyłem do 2 innych accordów znajomych i okazało się że u nich jest tak samo. Wcześniej na OEM felgach 16 cali nie było tego widać. Nie jest to wielka różnica ale jednak jest. Od razu mówię że accord nie były bite ani naprawianie blacharsko. Doszedłem do wniosku że ten typ tak ma i jak ktoś ma glebę i szerokie kapcie to można to zauważyć jak się dobrze popatrzy.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq