Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Stuki przy skręcaniu - nikt nie może znaleźć przyczyny ...


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
43 odpowiedzi w tym temacie

#1 dopawcia

dopawcia
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:54, 19.09.2013

Panowie pomóżcie bo już mi ręcę opadają.
Od około 2 miesięcy próbuje zlokalizować przyczynę stukania w prawej przedniej stronie samochodu.
Wymieniłem i sprawdziłem do tej pory : przegub zewnętrzny (nowy), sworzeń wahacza (nowy), przetoczenie tarcz, koła zmieniane stronami, koło przykręcone, zawieszenie sprawdzone na 3 stacjach diagnostycznych - wszystko w świetnym stanie (0 luzów) - nie ma się do czego przyczepić, hamulce sprawdzone kilka razy.
Po wymianie przegubu zewnętrznego stukanie dużo przycichło ale nadal jest słyszalne gdy :
- skręcam w lewo (przy takim dynamiczniejszym skręcie, bądź na łuku pod góre w lewo)
- przy hamowaniu stukanie ustaje - nic nie słychać
- tylko podczas jazdy
- po wrzuceniu luzu też stuka
- na nierównościach i podczas jazdy prosto nic nie słychać

Czyli generalnie dopiero słychać jak prawa strona jest dociążona.
Wcześniej też było słychać tylko głośniej podczas skrętu (no i jak jechałem prosto w koleinach tym kołem - tzn na wypukłości koleiny było koło wtedy stukało, tak jakby dociśnięte)...

Teoria pierwszego mechanika po sprawdzeniu wszystkiego co się da - "To na 100% nie przegub. Wyjął półoś i zawiózł ją do jakiegoś magika i ten powiedział że prawy zewnętrzny przegub jest tak jakby uciskany (zmierzył i bodajrze kilka cm jest za ciasno) - jakby silnik się przesunął czy coś, i w tym przegubie nie ma miejsca i dlatego stuka" - dziwna wg mnie ta teoria bo niby dlaczego miałoby się tak stać jak wcześniej było dobrze ?

Teoria drugiego mechanika - przegub zewnętrzny 100% - wymieniłem wczoraj i dalej stuka tylko dużo ciszej - tak jakby przygłuszone to było no ale nadal jest ten dźwięk...

Macie jakieś teorie ?

Może to coś z amortyzatorem skoro dopiero gdy jest dociążone (tak jak pisałem wyżej o tych koleinach) koło to słychać te stuki ?? Może jakaś osłona amortyzatora ?
  • 0

#2 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 08:57, 19.09.2013

A końcówki drążków sprawdzałeś?
  • 0

#3 dopawcia

dopawcia
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:47, 19.09.2013

A końcówki drążków sprawdzałeś?


Tak, to nie to...
  • 0

#4 Guest_binki_*

Guest_binki_*
  • Guests

Napisano 10:34, 19.09.2013

Sprawdź przegub wewnętrzny. Miałem podobną sytuację w civicu, wymieniony zewnętrzny przegub a okazało się żę wewnętrzny padł. Jeśli to nie to, to możliwe że mechanizm różnicowy w skrzyni oznajmia swoją powolną śmierć. Jedynie te rozwiązania przychodzą mi do głowy ;)
  • 0

#5 dopawcia

dopawcia
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:51, 19.09.2013

Sprawdź przegub wewnętrzny. Miałem podobną sytuację w civicu, wymieniony zewnętrzny przegub a okazało się żę wewnętrzny padł. Jeśli to nie to, to możliwe że mechanizm różnicowy w skrzyni oznajmia swoją powolną śmierć. Jedynie te rozwiązania przychodzą mi do głowy ;)


Czy przy jeździe na luzie też przeguby by się odzywały ??
Bo właśnie wróciłem z przejażdżki i po wrzuceniu na luz caly czas puka...
  • 0

#6 Guest_binki_*

Guest_binki_*
  • Guests

Napisano 10:57, 19.09.2013

Ale to jest takie równe , rytmiczne stukanie ?

[ Dodano: 2013-09-19, 12:09 ]
Sprawdź jeszcze łożysko w prawym kole, bo to wszystko wygląda jakbyś miał mocno rozku.... zniszczone łożysko. Jeśli nie w kole to mechanizm w skrzyni może padać. Coś takiego miał kolega jak mu padł cały mechanizm w skrzyni to przegub w skrzyni latał jak durny
  • 0

#7 dopawcia

dopawcia
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:12, 19.09.2013

Ale to jest takie równe , rytmiczne stukanie ?

[ Dodano: 2013-09-19, 12:09 ]
Sprawdź jeszcze łożysko w prawym kole, bo to wszystko wygląda jakbyś miał mocno rozku.... zniszczone łożysko. Jeśli nie w kole to mechanizm w skrzyni może padać. Coś takiego miał kolega jak mu padł cały mechanizm w skrzyni to przegub w skrzyni latał jak durny


Tak to jest takie równe , b.szybkie rytmiczne stukanie - puk,puk,puk,puk,puk <--- tak bardzo szybko rytmicznie

Łożysko by się tak rozleciało nie dając objawów wcześniejszych w postaci huczenia ?? Bo jak lewe niedawno wymieniałem to huczało też przy małych prędkościach , dosłownie zaraz po ruszeniu było słyszeć a tutaj muszę nabrać prędkości i mocniej skręcić żeby było to słychać...

Mechanizm w skrzyni ? Ale mi słychać to pukanie tylko przy skręcie w lewo...

Chciałbym podkreślić że podczas nawet delikatnego wciśnięcia hamulca to pukanie ustaje - może to jednak coś z hamulcami - mimo że były sprawdzane to może warto jeszcze raz to zrobić i wymienić te blaszki trzymające klocki ?
  • 0

#8 Guest_binki_*

Guest_binki_*
  • Guests

Napisano 12:06, 19.09.2013

A może tych blaszek nie masz ?? Dla tego stuka :P Sprawdź wszystko, nawet najmniejszą głupotę. Przydałby Ci się kanał aby skręcić koła na maksa w lewo i zobaczyć czy z prawej strony nic Ci nie obciera, bo to też może być jakiś problem
  • 0

#9 dopawcia

dopawcia
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:42, 19.09.2013

A może tych blaszek nie masz ??


Blaszki na pewno są , przecież by nie wypadły nagle :-)

Dzisiaj może gdzieś podskoczę żeby sprawdzili mi te hamulce po raz kolejny....
  • 0

#10 Guest_binki_*

Guest_binki_*
  • Guests

Napisano 13:26, 19.09.2013

Ciężko mi powiedzieć dokładnie co to może być, bo trzebaby było to "omacać". Tak to tylko mogę radzić :) Sprawdź te hamulce może faktycznie tam jest problem :)
  • 0

#11 dopawcia

dopawcia
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:27, 20.09.2013

Po wczorajszych testach mogę powiedzieć że te pukanie dalej jest ale takie dużo bardziej wytłumione (tak o połowę lub więcej ciszej niż było)... strasznie to dziwne wszystko.
  • 0

#12 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 09:20, 20.09.2013

Sworznie oba wymieniłeś? Góra i dół? Może na drążkach reakcyjnych jest luz.
  • 0

#13 dopawcia

dopawcia
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:32, 20.09.2013

Sworznie oba wymieniłeś? Góra i dół? Może na drążkach reakcyjnych jest luz.


Wymienione jest wszystko co budziło wątpliwości. Zawieszenie było sprawdzane przez 3 mechaników (w 1 warsztacie stał samochód 2 dni - rozbierane i sprawdzane wszystko było...) + stacja kontroli pojazdów z szarpakami (tam diagnosta sprawdzał z 30 min)...
Jeżeli byłby na czymś luz to pewnie by ktoś go wykrył...

Może ta teoria że jest ucisk na przegub jest słuszna ?? Bo to jest ten sam dźwięk tylko dużo ciszej , czyli nowy przegub ogranicza hałas ??
Jestem też pewien że prędkość stuków zależy od prędkości bo wczoraj słyszałem przy wolnej jeździe takie : puk...... puk.......puk (a przy szybkiej jest bardzo szybkie puk.puk.puk.puk).

Kolega mi mówil że przy odłączonym napędzie nie powinno być słychać przegubów ale nie wiem czy to prawda.
  • 0

#14 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 10:54, 20.09.2013

a poduszka któraś Ci nie strzeliła? bo jeśli poducha nie trzyma, to silnik bardziej pracuje w komorze... może wtedy faktycznie gdzieś coś uciska.
  • 0

#15 dopawcia

dopawcia
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:06, 20.09.2013

a poduszka któraś Ci nie strzeliła? bo jeśli poducha nie trzyma, to silnik bardziej pracuje w komorze... może wtedy faktycznie gdzieś coś uciska.


Poduszki sprawdzane. Mechanik próbował nawet poluzować na poduszce i przesunąć w lewą stronę silnik ale nic nie dało to...

Nie wiem czy to może mieć jakikolwiek związek - czasami - raz na kilka jazd, zapala mi się kontrolka ABSu. Niestety nie pali mi się cały czas więc nie można zrobić diagnostyki ...
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq