Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Falujące obroty


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
53 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 23:40, 27.06.2009

Witam, mam problem z obrotami w mojej HA silnik 1.8 , 2000 rok,160 tyś km, ale po kolei. Po odpaleniu na zimno obroty są prawidłowe tzn 1,5 tyś, po dodaniu gazu na ciepłym silniku obroty spadają praktycznie do zera i po chwili dopiero wracają do poprawnego poziomu. Czasami np. w korku obroty spadają praktycznie do zera na dłuższy czas :roll: Problem miałem wcześniej ale ostatnio nasilił się po zrobieniu uszczelki pod głowicą. Co jest do tej pory wymienione/zrobione; sonda lambda, uszczelka pod głowicą( oczywiście z planowaniem), rozrząd, regulacja zaworów, termostat, czujniki temperatury, czyszczenie przepustnicy EGR i silniczka krokowego. Co więcej mogę napisać check się nie świeci, aparat zapłonowy sprawdzony świece fajki ok, nawet krokowy podmieniłem ze szrotu i dalej to samo. Mechanik rozkłada ręce mówi że to zapchany katalizator.Obecnie wydałem już sporo kasy i dalej jest źle i zastanawia mnie to dlaczego problem nasilił się po zrobieniu tej uszczelki :-(

#2 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 09:48, 28.06.2009

Czesc musisz zaslepic zawor EGR. Problemem jest nie zawór EGR (zapewne jest sprawny) ale sterowanie zaworem. Mozesz miec sprawny zawor EGR ale za duzo sie otwiera wprowadzajac nadmierna ilosc spalin do kolektora ssacego (stad spadajace obroty). Nie doszedłem jeszcze dlaczego zamocno on sie otwiera ale zaślepienie jego pomaga w 100%. Jak dojde czemu tak sie dzieje to dam znac na forum... Pozdrawiam

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:47, 28.06.2009

Dzięki kolego :B , jutro postaram się to zrobić i dam znać czy pomogło.

#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:18, 29.06.2009

No i jak rezultaty????

#5 lobuz52

lobuz52
  • Forumowicz
  • 433 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:31, 30.06.2009

rozkłada ręce mówi że to zapchany katalizator.

to tak jak przyczyną wszystkich pożarów jest zwarcie instalacji elektrycznej.... :k
Moim zdaniem jak Ci robili głowicę to może nie wymienili uszczelki pod kolektor ssący i stąd przyczyna-MOŻE...

#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:36, 30.06.2009

EGR nie zaślepiony ale po pałowaniu obroty wróciły już do normy. Są delikatne drgania na zimno ale jak zaślepię egr to mam nadzieję że się poprawi. :-)

#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 11:01, 01.07.2009

Witam
Ja mam identyczny problem
Powiedz o co chodzi z tym pałowaniem i daj znać jak zaślepisz egr-a
Ja dodatkowo oprócz tego co i Ty zrobiłeś to jeszcz sprawdzałem ciśnienie w cylindach (od 12,5 do 13,5), sodę lambdaTak więc moja cierpliwość jest na wyczerpaniu, tak więc daj znać, będę zobowiązany

#8 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:32, 01.07.2009

Powiedz o co chodzi z tym pałowaniem



Pogonić autko kilka razy do czerwonego pola na obrotościomierzu.
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:36, 01.07.2009

Powiedz o co chodzi z tym pałowaniem



Pogonić autko kilka razy do czerwonego pola na obrotościomierzu.


Dokładnie tak, ale teraz zobaczyłem że to pomaga tylko na chwilę


[ Dodano: 2009-07-03, 14:31 ]
Nie pomogło zaślepienie EGR'a :roll:

#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:29, 03.07.2009

Skoro EGR nie pomógł to musisz sprawdzić korekcje krótko i długo terminową.... Jeżeli korekcja długoterminowa bedzie powyżej 10% na plusie bądź na minusie (+10% ; -10%) bedziesz mieć spadające obroty tak jak opisujesz...

#11 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 21:34, 03.07.2009

Skoro EGR nie pomógł to musisz sprawdzić korekcje krótko i długo terminową.... Jeżeli korekcja długoterminowa bedzie powyżej 10% na plusie bądź na minusie (+10% ; -10%) bedziesz mieć spadające obroty tak jak opisujesz...


Tzn jaką korekcje? Jak sprawdzić? Mógłbyś opisać dokładniej

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#12 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:03, 04.07.2009

Skoro EGR nie pomógł to musisz sprawdzić korekcje krótko i długo terminową.... Jeżeli korekcja długoterminowa bedzie powyżej 10% na plusie bądź na minusie (+10% ; -10%) bedziesz mieć spadające obroty tak jak opisujesz...

Dzięki, ja też bym prosił jeśli można o wytłumaczenie jak to sprawdzić. :oops:

#13 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:32, 04.07.2009

Trzeba podpiąć sie pod ECU beznynowe komputerem diagnostycznym lub zwykłym testerem OBD. W każdym samochodzie sa tak zwane korekcje dlugo i krótko terminowe ( czyli stopień "rozjechania" mapy benzynowej). W wiekszosci przypadków korekcje rozchodza sie przy zle ustawionej instalacji gazowej ale takze jesli jakiś z czujników jest padniety lub źle odczytuje sygnały (np. sonda lambda). Czyli krótko mówiac komputer benzynowy ma zaprogramowana jakąs mape bazową a korekcja mówi nam o ile procent odbiega ona od normy. (Im bliżej "0" tym lepiej bo ma ustawienia fabryczne)

#14 Type_M

Type_M
  • Forumowicz
  • 17 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:08, 10.07.2009

Kolego :Paweł: doszedłeś co z tymi obrotami u Ciebie było??
U mnie jest chyba to samo i chciałbym wiedzieć gdzie grzebać. Raz mi spadają od góry obroty i jest ok a czasem odbijają się od tej kreseczki tuż nad zerem. Niby silnik nie gaśnie ale czasem mam wrażenie że się nie "dźwignie".
Marcin

#15 Blade

Blade
  • Forumowicz
  • 590 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:36, 10.07.2009

ja bym sprawdził tak:

- podciśnienia (wężyki, króćce etc)
- Lewe powietrze (przy przepustnicy, ssacym)
- wyciagnać bezpiecznik back up który jest pod maska i ustawić na nowo jałowe obroty!!!

EGR nie ma tu NIC do gadania skoro wczesniej działało...

=> jak się na tym nie znasz to nawet nie dotykaj!! Mówie to zwłaszcza do kolegi który nie wiedział o co biega w pałowaniu samochodu :k :k :k :k :k :k :k :k




IPB Skin By Virteq