Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Sprężarka klimy

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 Davidowski

Davidowski
  • Forumowicz
  • 622 postów
  • Skąd:sosnowiec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:17, 28.06.2013

siema zeby wszystko bylo wiadomo to ladnie opisze co mi sie stalo
kupujac auto sprawdzilem je w aso jedyne co znalezli mechanicy to uszkodzony przewod klimatyzacji ktory gdzies sobie delikatnie popuszcza czynnik i chlodnice klimy na wykonczeniu :( mimo tych wad klima chlodzila ale nie uzywalem jej bo wiedzialem ze jak czynnik sie calkiem skonczy to moge uszkodzic sprezarke . Po okolo dwuch tygodniach od zakupu jada a4 do krakowa bylo bardzo cieplo wiec wlonczylem klime ktora chlodzila przez okolo 30 km i magle przez nawiewy zaczelo leciec cieple powietrze z zewnatrz pomyslalem ze pewnie calkiem ten przewod padl i nie ma juz czynnika i od tamtej pory nie wlanczalem klimy a dzi oddalem auto do naprawy na naprawe przewodu i wymiane chlodnicy
pan mechanik to zrobil przychodze po odbior auta a facet mio mowi ze sprezarka nie dziala !!?? wiem ze minimalna temperatura na climatroniku to 16 stopni a dzis bylo 18-17 wiec pomyslalem ze to dlatego bo jak naciskam guzik AC to wentylatory sie wlanczaja i obroty silnika nieznacznie wzrastaja a pan mechanik mowi ze prad do sprezarki dochodzi ale ona sama sie nie wlancza --- panowie co jest grane ??????????
  • 0

#2 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 20:28, 28.06.2013

Cześć :-)
Ja mam co prawda przedlifta, ale chyba konstrukcja sprężarki się nie zmieniła...
Może problemem jest wyłącznik termiczny, który jest na końcu kabelka z wtyczką przy samej sprężarce - pisałem o tym tutaj, wiem, że niedawno któremuś z Kolegów udało się to naprawić bez wymiany... (jak znajde linka to podeślę)
Tak jak napisałem w linku u mnie wyszlo to dopiero po wymontowaniu sprężarki...

Pozdrawiam
Tomek

[ Dodano: 2013-06-28, 21:34 ]
P.S. sprawdź jeszcze ten temat
  • 0

#3 uniu

uniu
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:w.
  • Silnik:2,2
  • Wersja:exe
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:40, 28.06.2013

Z pracującym czynnikiem wędruje też olej -co prawda nowsze sprężarki mają wbudowany separator oleju, ale mimo to podczas nieszczelnosci z uchodzacym czynnikiem uchodzi też w pewnym stopniu olej co moze doprowadzić do przytarcia spręzarki
  • 0

Części accord VII diesel polift oraz ufo diesel


#4 Davidowski

Davidowski
  • Forumowicz
  • 622 postów
  • Skąd:sosnowiec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:47, 28.06.2013

dzieki chlopaki a nie wiecie czy przy takiej tempereturze 17-18 stopni sprezarka wlonczy sie?? bo jak pisalem wentylatory pracuja i obroty silnika wzrastaja ten mechanior mowil ze on obstawia jakis elektro - magnez w sprezarce bo napiecie dochodzi
  • 0

#5 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 21:07, 28.06.2013

czy przy takiej tempereturze 17-18 stopni

Bez problemu powinna się włączyć, graniczna temp. to chyba coś ok. 5'C...

Pozdrawiam
Tomek
  • 0

#6 Davidowski

Davidowski
  • Forumowicz
  • 622 postów
  • Skąd:sosnowiec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:14, 28.06.2013

ten czujnik jest gdzies przy sprezarce ?? a da sie uruchomic jakos sprezarke na krotko??
  • 0

#7 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 21:22, 28.06.2013

ten czujnik jest gdzies przy sprezarce ?? a da sie uruchomic jakos sprezarke na krotko??

Link - część nr 4
  • 0

#8 Davidowski

Davidowski
  • Forumowicz
  • 622 postów
  • Skąd:sosnowiec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:24, 28.06.2013

Statom, jestes wielki masz punkt
mam nadzieje ze to ten czujniczek a nie cos w sprazarce oplaca sie kupic uzywke??
  • 0

#9 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 21:30, 28.06.2013

Statom, jestes wielki masz punkt

Dzięki, ale bez przesady z tą wielkością, po prostu sam swego czasu walczyłem z klimą - szczęśliwie już od ponad roku wszystko jest OK. Niestety w sprężarce jest kilka rzeczy, które mogą sie popsuć, elektrycznie to cewka i ten wyłącznik, no i jeszcze zostają uszkodzenia mechanicznie... mam nadzieję, że moja pomoc przyda się w rozwiązaniu problemu i będzie to jakiś drobiazg do naprawy...

Pozdrawiam
Tomek

[ Dodano: 2013-06-28, 22:32 ]

mam nadzieje ze to ten czujniczek a nie cos w sprazarce oplaca sie kupic uzywke

Pytasz o ten czujnik/wyłącznik, czy całą sprężarkę?
Jeśli chodzi o to co u mnie było popsute, to niestety nie znalazłem nigdzie żadnej używki i musiałem kupić nową w ASO (coś ok. 300 i ponad m-c czekania, bo trafiłem w okres po tsunami i były problemy z dostawami)...
  • 0

#10 Davidowski

Davidowski
  • Forumowicz
  • 622 postów
  • Skąd:sosnowiec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:33, 28.06.2013

jak znajdziesz ten temat o naprawie tego czujniczka to podaj linka prosze

[ Dodano: 2013-06-28, 22:41 ]
jeszce jedno pytanko nawet gdyby ten czujnik byl uszkodzony to prad bedzie dochodzi do sprezarki??
  • 0

#11 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 21:50, 28.06.2013

To chyba ten link, ale nie jestem na 100 % pewien...
Jeśli będzie uszkodzony ten wyłącznik termiczny, to napięcie będzie na wtyczce która prowadzi do sprężarki, ale w samej sprężarce (za tym wyłącznikiem już nie)... jeśli za tym wyłącznikiem termicznym jest napięcie, a sprężarka nie działa to wtedy pewnie uszkodzona cewka...
Być może nie wszyscy spece od klimy wiedzą, że ten element nr 4 z wcześniejszego schematu jest odłączalny i że on też może być uszkodzony?
  • 0

#12 Davidowski

Davidowski
  • Forumowicz
  • 622 postów
  • Skąd:sosnowiec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:57, 28.06.2013

mechanik mowil ze na wtyczce jest napiecie czyli to by byla ta cewka??
  • 0

#13 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 22:10, 28.06.2013

mechanik mowil ze na wtyczce jest napiecie czyli to by byla ta cewka??

Zobacz jeszcze raz na schemat - wtyczka jest jeszcze przed tym wyłącznikiem termicznym.
Podłączone jest to mniej więcej w takiej kolejności: układ sterujący -> bezpiecznik -> przekaźnik -> wtyczka sprężarki -> wyłącznik termiczny (który jest na drugim końcu kabla z wtyczką, od strony sprężarki) -> cewka sprężarki (czyli właściwa sprężarka)...
Jeśli napięcie jest na wtyczce to usterka musi być dalej czyli albo wyłącznik termiczny (który u mnie był uszkodzony) albo cewka...
Niestety, bez wymontowania sprężarki nie da się chyba tego sprawdzić, bo nie ma tam dojścia... tak przynajmniej twierdził znajomy mechanik w ASO - można podpytać West'a pewnie bedize wiedział...
  • 0

#14 Davidowski

Davidowski
  • Forumowicz
  • 622 postów
  • Skąd:sosnowiec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:17, 28.06.2013

sam ten czujnik idzie wymienic bez wyciagania sprezarki??
  • 0

#15 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 22:27, 28.06.2013

sam ten czujnik idzie wymienic bez wyciagania sprezarki??

Właśnie chyba nie - tak jak pisałem, bez jej wyjęcia trudno zdiagnozowac do końca usterkę.
U mnie mechnik w ASO wyciągał sprężarkę, aby ją dokładnie obejrzeć i stwierdzić co jest nie tak. Dopiero po jej wyciągnięciu zdiagnozował uszkodzony ten wyłącznik, bo wstępna diagnoza była - sprężarka do wymiany...
Problem jest taki, że po zdemontowaniu sprężarki i zdiagnozowaniu usterki trzeba, albo od razu ją naprawić, albo zamontować z powrotem i czekać na części... najlepiej byłoby robić to warsztacie, w którym mają od razu zapas potrzebnych części i są w stanie od ręki naprawić...

Pozdrawiam
Tomek

P.S. padam z nóg więc ide spać...
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq