Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Czyszczenie EGR - poziom hard


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 Trigger

Trigger
  • Forumowicz
  • 734 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:04, 28.04.2013

Temat stary i powracający więc przy okazji czyszczenie zaworu u siebie postanowiłem to opisać i okrasić fotkami.

Zasadniczo czyszczenie EGR dzielimy na takie dla "mientczaków" polegający na płukaniu od zewnątrz oraz takie dla twardzieli z rozłożeniem zaworu na czynniki pierwsze :mrgreen:

A teraz całkiem poważnie. Po zapoznaniu się z budową zaworu, wszystko wygląda na to że wyłączenie go bez błędu jest całkiem proste. Problem z jakim spotykają się użytkownicy Acco VII przy zaślepianiu EGR to wywalanie checka bo komputer sprawdza nie tylko działanie samego zaworu ale zbyt mały lub nieprawidłowy przepływ ale nie pamiętam dokładnie którą opcję zgłasza komputer. Wygląda na to że to jaki jest przepływ komputer wie nie z jakiegoś przepływomierza ale z tego niepozornego pipsztyka w pokrywie zaworu. Wspomniany pipsztyk opiera się o zawór i jest wciśnięty w momencie kiedy zawór jest zamknięty. Jak zawór się otwiera to pipsztyk wysuwa się wysyłając informację do komputera o % otwarcia.
Wszytko rozbija się o to że zaślepiając EGR blokujemy drogę zaworowi który otwierając się wysuwa się odpowiednio natrafiając na tą zaślepkę przez co pipsztyk również nie wysuwa się tyle ile powinien a komputer zgłasza błąd przepływu.
Wg mnie wystarczy zaślepić tylko jeden otwór (ten od dolotu) zostawiając wolny kanał od wydechu żeby zawór mógł swobodnie pracować a wtedy nie będzie checka zgodnie z zasadą - dajcie mu pracować a nie będzie krzyczał.

EGR w VII nie jest sterowany podciśnieniowo a za pomocą elektromagnesu więc to czy i ile otworzy się zawór decyduje sygnał z komputera.

Zabierając się za to mocno polecam zaopatrzyć się w porządne narzędzia i mam tu na myśli grzechotkę, przedłużkę, przegub cardana i nasadkę 12. Swoją drogą taki zestaw stosuję bardzo często i praca jest przyjemna i łatwa.

Dołączona grafika

Dzięki takiemu zestawowi zawór EGR wyciągam dosłownie w minutę. Bardzo przydatne jest też coś takiego jak poniżej, bo rękę trudno włożyć żeby wyjąć nakrętki. Dodatkowo już przy przykręcaniu nakładamy nakrętkę na magnes i nakręcamy na śrubę bo palcami jest to bardzo trudne.

Dołączona grafika

Jak już mamy zawór w ręce możemy go rozłożyć. Na górze jest srebrny pierścień. Żeby go zdjąć, należy włożyć śrubokręt płaski pod blaszki i odgiąć je na zewnątrz. Żeby nie było tak pięknie, pokrywę trzymają dwa bolce przylutowane do pokrywy. Ja po prostu podważyłem pokrywę na siłę i bolce ładnie wyszły z lutu. Warto robić to powoli bo wszystko jest na sprężynkach i jak się rozleci to może być problem ze złożeniem jak się nie zapamięta w jakiej kolejności było to poskładane.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Właściwie to można się pokusić o nawiercenie miejsc (fabrycznie oznaczonych) gdzie te bolce wchodzą i odlutowanie ich ale lut jest od wewnątrz więc trzeba by mocno podgrzać żeby puściły. W każdym razie i tek trzeba będzie je nawiercić żeby je potem przylutować po złożeniu obudowy

Dołączona grafika

Przyglądamy się zaworowi czy grzybek prawidłowo przylega do gniazda, czy nie ma wypaleń, nagaru.

Dołączona grafika

Jak już poskładamy zawór to lutujemy wystające bolce i zabezpieczamy te miejsca izolatorem.

Dołączona grafika

I to właściwie tyle. Owocnej zabawy.
  • 0

#2 quality06

quality06
  • Forumowicz
  • 683 postów
  • Skąd:Przemków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:38, 28.04.2013

KOLEGO ! na bogato poszedłes ! Proponuje przeniesc temat do działu ZROB TO SAM !!

Na pewno sie przyda !
  • 0

Było CG8 

Było CH1 Type R :oki :D 

Jest .... :slimak: CG8 + LPG :glupek:


#3 Trigger

Trigger
  • Forumowicz
  • 734 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:48, 05.05.2013

Proponuje przeniesc temat do działu ZROB TO SAM !!

Na pewno sie przyda !


Faktycznie trzeba było wrzucić to tam. Prośba do adminów o przeniesienie.
  • 0

#4 quality06

quality06
  • Forumowicz
  • 683 postów
  • Skąd:Przemków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 11:04, 05.05.2013

pewnie mało kto sie takiego czyszczenia podejmie, bo po 1 skomplikowane, po 2 czasochłonne :-P
  • 0

Było CG8 

Było CH1 Type R :oki :D 

Jest .... :slimak: CG8 + LPG :glupek:


#5 Trigger

Trigger
  • Forumowicz
  • 734 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:31, 05.05.2013

Mniej niż godzinka. Zdecydowanie mniej roboty niż z IAC.
  • 0

#6 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 08:34, 09.05.2013

No kolego poleciales ladnie, Czyzby Ci sie nudzilo? Wielkie podziekowania za fotorelacje, az chyba sam sie za to zabiore tak z nudow :P
  • 0

#7 Trigger

Trigger
  • Forumowicz
  • 734 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 08:36, 09.05.2013

No kolego poleciales ladnie, Czyzby Ci sie nudzilo? Wielkie podziekowania za fotorelacje, az chyba sam sie za to zabiore tak z nudow :P


Tak, lubię szukać problemów tam gdzie ich nie ma :mrgreen:
  • 0

#8 tuner86

tuner86
  • Forumowicz
  • 15 postów
  • Skąd:Bristol -UK
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:13, 09.05.2013

witam, dziekuje za konkretnie zobrazowane czyszczenie egr, w weekend postaram sie zrobic to dla mojej hanki i dla siebie co by mnie juz nie wku****la :)

pozdro
  • 0
www.youtube.com/tuner800

#9 Trigger

Trigger
  • Forumowicz
  • 734 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:26, 02.07.2013

EGR zaślepiony zgodnie z tym co pisałem. Dzisiaj pojeździłem po mieście i check się nie pojawił. Zobaczymy jak będzie po południu ale wygląda obiecująco.
  • 0

#10 przemo1983

przemo1983
  • Forumowicz
  • 165 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:02, 03.07.2013

EGR zaślepiony zgodnie z tym co pisałem.

Przymierzam ie do tego samego u siebie, ale dalej nie rozumiem, co zaslepiles, i jak, w swoim opisie.
Moglbys przyblizyc temat?
Sorry, ale mechanika to nie moja specjalnosc, jak i mechanikow w moim miescie.
Chce to sam zrobic, bo cche sprawdzic czy autko przestanei szarpac.
Narazie bylem u 10 roznych konowalow samochodowych i nikt nic nei wie. Nawet ASO. :/

Dzieki.
  • 0

#11 Trigger

Trigger
  • Forumowicz
  • 734 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 08:09, 03.07.2013

EGR zaślepiony zgodnie z tym co pisałem.

Przymierzam ie do tego samego u siebie, ale dalej nie rozumiem, co zaslepiles, i jak, w swoim opisie.
Moglbys przyblizyc temat?
Sorry, ale mechanika to nie moja specjalnosc, jak i mechanikow w moim miescie.
Chce to sam zrobic, bo cche sprawdzic czy autko przestanei szarpac.
Narazie bylem u 10 roznych konowalow samochodowych i nikt nic nei wie. Nawet ASO. :/

Dzieki.


Zaślepiłem jeden z kanałów, ten prostokątny a zostawiłem okrągły żeby zawór mógł swobodnie pracować.
Niestety dzisiaj wywalił check. Nie zgłasza błędu działania ani stopnia otwarcia a nieprawidłowy przepływ czyli jednak gdzieś jest sprawdzany rzeczywisty przepływ.
Ja nie czuję absolutnie żadnej różnicy czy zaślepiony EGR czy nie.
  • 0

#12 przemo1983

przemo1983
  • Forumowicz
  • 165 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:00, 05.07.2013

Trigger, jutro wyciagam EGR, a pozniej demontuje zgodnie z Twoim opisem. Mam nadzieje, ze sie uda zapamietac, co, gdzie i jak zlozyc. ,
Skoro nie czujesz roznicy z zaslepionym EGRem, to ja swojego tylko wyczyszcze.

Dzieki za super instrukcje. :)

[ Dodano: 2013-07-07, 09:20 ]
Done. :)
Wyczyscilem EGRka, troche nagaru sie zebralo.
Problem z szarpaniem niestety nie zniknal. Bede szukal dalej...

Oto dowod :D:
Zajelo mi ta lacznie 2 godzinki (robilem to pierwszy raz).
Samo demontowanie EGRa trwa 2 minuty. Robilem to wczoraj.
Rozkrecanie go to najwieksza zabawa. Trzeba bardzo uwazac, zeby sprzezynki nie wylecialy same. Bo trzeba zapamietac uklad.
Na kniec nawiercilem fabryczne miejsca i zlutowalem. Nanioslem sylikon wytrzymujacy 350 stopni i dzisiaj rano wkrecilem.


Dołączona grafika
Dołączona grafika
  • 0

#13 Trigger

Trigger
  • Forumowicz
  • 734 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:51, 07.07.2013

Brawo :)
  • 0

#14 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 14:15, 17.07.2017

Panowie, a czy ktoś z Was spotkał się z przygasaniem silnika spowodowanym nieprawdiłowym działaniem EGR? czy po zabiegu wyszczenia EGR wymienialiście uszczelkę pod nim?

 

 


  • 0

#15 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 15:06, 03.08.2019

Siema, moje autko Accord VII 2.0 po FL Sedan. 

Czy dobrze zaznaczyłem zawór EGR na zdjęciu? Czy rozbieranie go jest identyczne jak autor postu opisuje to w pierwszym poście? 
53aedAp.jpg


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq