Skocz do zawartości


RODO w HAKP

VII

Wymiana sprzęgła w VII gen

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
391 odpowiedzi w tym temacie

#346 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:13, 03.09.2018

Wydaje mi sie ze trzeba sprawdzic czy jest luz na pedale sprzegla, a dokladniej miedzy tloczkiem a popychaczem. Jezeli nie ma to lozysko oporowe caly czas dotyka sloneczka i stad te dzwieki.


  • 0

#347 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 07:08, 04.09.2018

Jaki luz między tłoczkiem, a popychaczem. Tam nie ma prawa być luzu. Luz reguluje się na pedale. Minimalny zakres pracy pedału bez wyraźnego ruchu łapy.
To jest luz i to gwarantuje, że łożysko wyciskowe nie pracuje non stop.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#348 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:50, 04.09.2018

Tloczkiem w pompie sprzegla, ktory znajduje sie pod pedalem.


  • 0

#349 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 19:37, 04.09.2018

Grzebałem, wiem podtrzymuję swój post.


Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#350 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 10:52, 05.09.2018

Obaj macie rację. Z tym że luz jaki tam ma być to powiedzmy max 0.5 mam. To po to żeby po nagrzaniu elementów tłoczek nie zamknął dopływu płynu że zbiorniczka do pompy.

Wysłane z ALE-L21
  • 0

#351 JerzykTor

JerzykTor
  • Forumowicz
  • 179 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:E
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:51, 09.04.2020

Czym grozi jazda z piszcząca tulejka wałka sprzęgłowego ? Znajomy dźwięk wiadomo czasami się pojawia. Chciałbym jeszcze trochę dojezdzic sprzęgło i dopiero zmienić razem z tulejką. Mam obecnie 170kkm.
  • 0

#352 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 15:56, 09.04.2020

Niczym złym pod względem mechanicznym, ja 187k km nalotu i również mam to samo, ale czekam aż sprzęgło się skończy. ;) 

Da się uniknąć tego dźwięku, po zatrzymaniu i zmiany biegu z wyższego na niższy, wystarczy zrzucić na luz, puścić i wcisnąć ponownie sprzęgło i wtedy niższy bieg i tego dźwięku nie będzie. ;) 


  • 1

#353 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 643 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer CW1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:54, 31.08.2020

wybaczcie banalne pytanie ale czy łożysko w komplecie ze sprzęgłem to jest oporowe czy wyciskowe? a może to to samo?

zmieniam sprzęgło i nie wiem czy nie trzeba by jeszcze dokupić czegoś mechanikowi do kompletu. uszczelniacz wału i tulejkę zakupiłem (obydwa OEM), komplet sprzęgłowy Aisin do tego.

drugie pytanie - rozumiem że po wymianie trzeba doregulować ten tłoczek pod pedałem? ruszałem go kiedyś jak ciężko wchodziły biegi i na jakiś czas pomogło, ale tak myślę że po wymianie sprzęgła to trzeba to będzie wyregulować. pewnie mechanik to wie, ale wolę mu zwrócić uwagę - gość wie że na forum siedzę i pytam i kilka kwestii już mu podpowiedziałem dzięki Wam.


Użytkownik Marco edytował ten post 20:55, 31.08.2020

  • 0

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0


#354 mefiu

mefiu
  • Forumowicz
  • 101 postów
  • Skąd:PL,NO
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:01, 31.08.2020

Jedna i druga nazwa łożyska jest poprawna. Skoro masz tulejke, simmering, zestaw sprzęgła i łożysko to powinieneś mieć wszystko. Ja to ewentualnie olej w skrzyni bym wymienił jeśli nie był niedawno wymieniany, jak szczeniaczek półosi wyglądają?
  • 0

#355 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 643 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer CW1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 23:57, 31.08.2020

Jedna i druga nazwa łożyska jest poprawna. Skoro masz tulejke, simmering, zestaw sprzęgła i łożysko to powinieneś mieć wszystko. Ja to ewentualnie olej w skrzyni bym wymienił jeśli nie był niedawno wymieniany, jak szczeniaczek półosi wyglądają?

olej też kupiłem, zapomniałem napisać. a co do półosi to o co chodzi bo chyba coś słownik namieszał :)


  • 0

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0


#356 Hank

Hank
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:55, 01.09.2020

Na ten tłoczek trzeba zwrócić uwagę. Jeśli był ruszany, to może doprowadzić do szybszej "egzekucji" nowej tarczy sprzęgła ;)


  • 0

#357 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 643 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer CW1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 10:07, 02.09.2020

Na ten tłoczek trzeba zwrócić uwagę. Jeśli był ruszany, to może doprowadzić do szybszej "egzekucji" nowej tarczy sprzęgła ;)

czyli trzeba to najnormalniej wyregulować po wymianie


  • 0

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0


#358 Hank

Hank
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:30, 02.09.2020

Dokładnie tak ;)


  • 0

#359 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 643 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer CW1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 13:10, 02.09.2020

co do samej wymiany - wyciąganie silnika czy obejdzie się bez tego. jak łatwiej, jak szybciej żeby się nie narobić i uniknąć błędów. jakieś podpowiedzi żeby mechanikowi szepnąć słówko od akkordziarzy? będę wdzięczny... :)


  • 0

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0


#360 mefiu

mefiu
  • Forumowicz
  • 101 postów
  • Skąd:PL,NO
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 16:16, 02.09.2020

olej też kupiłem, zapomniałem napisać. a co do półosi to o co chodzi bo chyba coś słownik namieszał :)

dokładnie słownik namieszał, chodziło mi o uszczelniacze półosi.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq