Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Pompa wspomagania - operacja regeneracja


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
112 odpowiedzi w tym temacie

#31 czesio29

czesio29
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Nowy Dwór Mazowiecki
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:34, 13.06.2014

przecież ją się regeneruje cześciami z aso. Czyli zapłacisz za części + robocizne (a może nic Ci nie naprawią i zapłacisz za samo umycie pompy). części kosztują około 100 zł. Jest na forum fotoporada jak to zrobić samemu.

 

Kolega ma rację - Lepiej samemu. Jednak proponuję najpierw rozkręcić i zobaczyć w jakim jest stanie to gniazdo w którym kręcą sie blaszki, bo może okazać się że już się wytarło i powierzchnia nie jest taka gładka, a co za tym idzie będzie się to pogłębiać. Zmiana łożyska i uszczelniaczy nic nie da. 


  • 0

#32 karan90

karan90
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:Kościerzyna
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:27, 13.06.2014

Kolega ma rację - Lepiej samemu. Jednak proponuję najpierw rozkręcić i zobaczyć w jakim jest stanie to gniazdo w którym kręcą sie blaszki, bo może okazać się że już się wytarło i powierzchnia nie jest taka gładka, a co za tym idzie będzie się to pogłębiać. Zmiana łożyska i uszczelniaczy nic nie da. 

To może podaj konkretne namiary na ASO lub ja części wyszukać bo przyznam ze jeśli chodzi o ASO to jestem laikiem ...


  • 0

#33 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:23, 14.06.2014

karan kilka postów pod Twoim postem jest link do porady. Tak ciężko poszukać/poczytać ? Nikt nie jest wszechwiedzący.

 

co mi tam - post 22.


Użytkownik Lukasz_wrocek edytował ten post 12:25, 14.06.2014

  • 0

#34 karan90

karan90
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:Kościerzyna
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:36, 14.06.2014

karan kilka postów pod Twoim postem jest link do porady. Tak ciężko poszukać/poczytać ? Nikt nie jest wszechwiedzący.

 

co mi tam - post 22.

wielkie dzięki i sory za kłopot :)


  • 0

#35 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:44, 14.06.2014

to nie kłopot ale po to jest szukajka. A Twój problem nie jest odosobniony.


  • 0

#36 czesio29

czesio29
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Nowy Dwór Mazowiecki
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:59, 14.06.2014

Simmering musi byc 20x32x8 ale może być 20x32x7, oringi można kupić w sklepie nie w aso bo szkoda pieniędzy. Łożysko 6203 2RS, ja założyłem 6203 2RS C3 - z większym luzem. Płyn sugeruje wymienić na nowy - ja zmieniłem na ATF Valvoline i jest ok

 

Zwrócicie uwagę na blaszki, aby je włożyć zaokrągleniem na zewnątrz. 


  • 0

#37 karan90

karan90
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:Kościerzyna
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:57, 15.06.2014

Simmering musi byc 20x32x8 ale może być 20x32x7, oringi można kupić w sklepie nie w aso bo szkoda pieniędzy. Łożysko 6203 2RS, ja założyłem 6203 2RS C3 - z większym luzem. Płyn sugeruje wymienić na nowy - ja zmieniłem na ATF Valvoline i jest ok

 

Zwrócicie uwagę na blaszki, aby je włożyć zaokrągleniem na zewnątrz. 

właśnie miałem pompę rozkręconą i zastanawiałem się jak te blaszki przychodzą i właśnie zaokrąglona częścią na zewnątrz dałem ,mam pytanie czy te blaszki w jakikolwiek sposób mogą ulec zużyciu i nadają się do wymiany ,jak to z nimi jest ??bo oprócz hałasu dochodzącego z pompy to wspomaganie praktycznie wogole nie działa ,tylko na wysokich obrotach czuć ze coś tam lżej idzie kręcić.Teraz pytanie czy wymiana łożyska , simmeringu i oringów załatwi sprawę ??


Użytkownik karan90 edytował ten post 21:58, 15.06.2014

  • 0

#38 czesio29

czesio29
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Nowy Dwór Mazowiecki
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:32, 16.06.2014

właśnie miałem pompę rozkręconą i zastanawiałem się jak te blaszki przychodzą i właśnie zaokrąglona częścią na zewnątrz dałem ,mam pytanie czy te blaszki w jakikolwiek sposób mogą ulec zużyciu i nadają się do wymiany ,jak to z nimi jest ??bo oprócz hałasu dochodzącego z pompy to wspomaganie praktycznie wogole nie działa ,tylko na wysokich obrotach czuć ze coś tam lżej idzie kręcić.Teraz pytanie czy wymiana łożyska , simeringu i oringów załatwi sprawę ??

a pompa hałasuje?, jak tak to się zapowietrza, wymieniałeś olej wspomagania?? bo należało by wymienić. 

Nie tylko tam jest simmering i łożysko sa także inne uszczelniacze tzw oringi, które możesz kupić w dobrze zaopatrzonym sklepie. Ale jest jeszcze jeden taki do pokrywy którego nie kupisz nigdzie tylko w ASO. 

Temat juz był na ten temat, schemat tez był. Trzeba jeszcze pamiętać aby dobrze złożyć serce pompy bo to jest ważne. tam sa takie bolce wychodzące z pokrywy, nalezy składanie zacząć właśnie od tej strony, a później włożyć do korpusu pompy, gdzie już jest zamontowany simmering, blaszka dystansowa, łożysko wałek i segier -zabezpieczenie. 

Wydaje mi się z ze te blaszki to są bardzo twarde więc wycieranie ich nie wchodzi w gre. szybciej wytrze się to gniazdo. 


Użytkownik czesio29 edytował ten post 07:34, 16.06.2014

  • 0

#39 karan90

karan90
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:Kościerzyna
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:56, 16.06.2014

a pompa hałasuje?, jak tak to się zapowietrza, wymieniałeś olej wspomagania?? bo należało by wymienić. 

Nie tylko tam jest simmering i łożysko sa także inne uszczelniacze tzw oringi, które możesz kupić w dobrze zaopatrzonym sklepie. Ale jest jeszcze jeden taki do pokrywy którego nie kupisz nigdzie tylko w ASO. 

Temat juz był na ten temat, schemat tez był. Trzeba jeszcze pamiętać aby dobrze złożyć serce pompy bo to jest ważne. tam sa takie bolce wychodzące z pokrywy, nalezy składanie zacząć właśnie od tej strony, a później włożyć do korpusu pompy, gdzie już jest zamontowany simmering, blaszka dystansowa, łożysko wałek i segier -zabezpieczenie. 

Wydaje mi się z ze te blaszki to są bardzo twarde więc wycieranie ich nie wchodzi w gre. szybciej wytrze się to gniazdo. tak

tak pompa hałasuje ,a wiesz może jakie jest oznaczenie tych oringów ???Bo simmering i łożysko kupie po numerach a żeby kupić oringi  to musiałbym pompę rozłożyć a wolałbym to zrobić dopiero przy wymianie .


Użytkownik karan90 edytował ten post 14:06, 16.06.2014

  • 0

#40 czesio29

czesio29
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Nowy Dwór Mazowiecki
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:49, 16.06.2014

tak pompa hałasuje ,a wiesz może jakie jest oznaczenie tych oringów ???Bo simmering i łożysko kupie po numerach a żeby kupić oringi  to musiałbym pompę rozłożyć a wolałbym to zrobić dopiero przy wymianie .

no to tak nie wiem nie mierzyłem, ale gdzies znalazłem rysunek schematyczny z opisem oringów i chyba tam było, nie wiem czy nie było to na forum Civica. Poszukaj. A jak nie to zostaje Ci ASO i orginały. to na pewno znadziesz rysunek i nr części. 

Masz poniżej linki bo widze ze nie chce Ci sie szukać:

 

Regeneracja pompy wspomagania na Accord CG8 

 

Wymiana płynu do układu wspomagania 


  • 0

#41 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:17, 17.06.2014

karan co mi tam - przyślij pompę to zrobię to za Ciebie.


  • 0

#42 karan90

karan90
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:Kościerzyna
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:07, 17.06.2014

karan co mi tam - przyślij pompę to zrobię to za Ciebie.

bez przesady ,temat sam ogarnę tylko żeby mieć wszystko kupione a nie po rozebraniu pompy jeździć po sklepach jeszcze


Użytkownik karan90 edytował ten post 17:07, 17.06.2014

  • 0

#43 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:28, 17.06.2014

to rusz palcem i poszukaj. W Twojej pompie nie będzie ani jednej więcej części niż wspomniane na forum. Gwarantuje Ci to.


  • 0

#44 karan90

karan90
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:Kościerzyna
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:45, 20.06.2014

to rusz palcem i poszukaj. W Twojej pompie nie będzie ani jednej więcej części niż wspomniane na forum. Gwarantuje Ci to.

ale coś czuje ze to nie jest wina pompy ,rozbierałem ja i wszystko jest ok , a za słabe wspomaganie może być winna maglownica ??


  • 0

#45 czesio29

czesio29
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Nowy Dwór Mazowiecki
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:40, 23.06.2014

ale coś czuje ze to nie jest wina pompy ,rozbierałem ja i wszystko jest ok , a za słabe wspomaganie może być winna maglownica ??

Jak było ok jak ci hałasowała. Jak można ocenić ze jest ok? Moja też była ok jak ja rozebrałem. Przy składaniu pompy trzeba uważać aby wszystko dobrze spasować tak jak trzeba, Gniazdo i kółko z blaszkami ma oznaczenie - takie kropki, trzeba tak złożyć aby były widoczne na gnieździe i na kółku z blaszkami (to taka moja jedna sugestia) trzeba wymienić płyn wspomagania to tez na pewno zależy. jeszcze by należało zobaczyć zawór który jest w pompie. Co do maglownicy to nie wiem czy to ma znaczenie. 

Ogólnie te egzemplarze nie maja  aż tak bardzo lekkiego wspomagania, więc może zdaje ci się że jest ciężko. 


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq