Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Pompa sprzęgła, wysprzęglik-wymiana?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
80 odpowiedzi w tym temacie

#76 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 10:28, 14.06.2021

W samej pompce nie jest go dużo. Ja przełożyłem szmatę i wytarlem to co wypłynęło.
  • 0

#77 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 10:19, 15.06.2021

 

- Całkowite usunięcie powietrza z układu może wymagać ograniczenia ruchu widełek wyciskowych za pomocą drewnianego klocka.

 

 

Może chodzi o wciśnięcie pedału sprzęgła i przytrzymanie go w tej pozycji do odpowietrzania... 


  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#78 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 11:11, 15.06.2021

Może chodzi o to aby widełki nie napierały cały czas na wysprzęglik i nie był pod obciążeniem?
  • 0
                       

#79 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:19, 15.06.2021

Właśnie chyba ani jedno ani drugie ....

Bardziej (wg mnie) chodzi o to, żeby zablokować widełki wyciskowe idące do skrzyni (lub ograniczyć ich ruch w kierunku max)..... tak, żeby wysprzęglik "nie otwierał" się na maxa. Da to większe ciśnienie w układzie przy wciśniętym sprzęgle i poluzowanie odpowietrznika spowoduje wyrzucenie płynu pod większym ciśnieniem, zabierając ze sobą powietrze.

Kto jest za ?

/e12


  • 0

#80 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 14:06, 15.06.2021

ja, tak to właśnie rozumiem


  • 0

#81 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:45, 16.06.2021

Hej,

 

Uproszczona (bez obrazków) instrukcja wymiany płynu w układzie sprzęgła hydraulicznego (VIII gen, R20A3, 6-MT):

 

- wyciągamy ze zbiornika strzykawką stary płyn, wycieramy ręcznikiem papierowym wnętrze zbiorniczka i gumową wkładkę-nakrętkę,

- dla dokładnych... (lub bardziej zaniedbanych układów sprzęgła) można zdemontować zbiornik (odłączyć wężyk) i dokładnie umyć w benzynie ekstrakcyjnej,

- zalać zbiornik nowym płynem (DOT4, SL6 - ja stosuję ATE),

- ściągamy gumowy kapturek z odpowietrznika i zakładamy przeźroczysty wężyk - jego drugi koniec dajemy do butelki/pojemnika pod samochodem,

- pomocnik wciska i trzyma przy podłodze sprzęgło,

- popuszczamy odpowietrznik na wysprzęgliku wypuszczając płyn (klucz 8mm),

- zakręcamy odpowietrznik i podnosimy ręcznie pedał sprzęgła do góry pobierając nowy płyn ze zbiornika do układu,

- sprawdzamy / pilnujemy poziom płynu w zbiorniku - NIE wolno dopuścić do braku płynu (zabranie powietrza do układu == zabawa od nowa),

- robimy tak ze 2-3 iteracje dla "większego układu" sprzęgła,

- jak już leci przez wężyk czysty płyn można przejść dalej do dokładnego odpowietrzenia,

- blokujemy ruch łopatki sprzęgła drewnianym kołkiem o blachę wspornika rurki z płynem - zmniejszamy w ten sposób objętość układu, wzrasta też ciśnienie po wciśnięciu sprzęgła,

- pomocnik wciska sprzęgło i trzyma (idzie trochę ciężej),

- popuszczamy odpowietrznik i pod większym ciśnieniem wypuszczamy płyn z powietrzem,

- zakręcamy odpowietrznik i podnosimy ręką pedał sprzęgła do góry,

- sprawdzamy stan płynu w zbiorniku, w razie potrzeb dolewamy,

- 2/3 iteracje, tak, żeby nie było pęcherzyków powietrza w wypuszczanym płynie.

- zakręcamy dobrze odpowietrznik, zakładamy kapturek,

- demontujemy drewnianego pomocnika (łatwiej na wciśniętym sprzęgle) i w drogę.

 

Płyn przy wymianie stosujemy tylko z NOWO otwartego pojemnika, warto przelać z 0.5l przez układ, pojeździć ze 2-3 dni i przelać resztę docelowo.

Pierwsza wymiana to płukanie układu, druga ostateczna.

Można poczekać dłużej z drugą wymianą, ale narażamy się na to, że płyn w pojemniku nabierze wilgoci z powietrza i będzie już gorszej jakości.

 

Pozdr,

/e12


Użytkownik egon12 edytował ten post 13:27, 16.06.2021

  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq