Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

akumulator do VIII

VIII akumulator aku

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
437 odpowiedzi w tym temacie

#361 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 23:36, 09.01.2021

oem musi mieć bardzo wysoką trwałość bo auta na gwarancji sypały by błędami, a producenci na takie coś nie mogą sobie pozwolić, nie wiem jak są robione akumulatory oem, ale trwałość akumulatora uzyskuje się poprzez grube płyty,  a trudno jest upakować grubych płyt tyle co cienkich, ale widocznie są takie technologie żeby to zrobić, pewnie jest to kwestia wyższych kosztów produkcji. 


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#362 Pete

Pete
  • Forumowicz
  • 399 postów
  • Skąd:City 17
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 01:07, 10.01.2021

Ciekawe jak to jest że OEM ma takie same parametry jak Yuasa A trwałość znacznie większą.


Ciekawe to jest to, że oferowane w ASO akumulatory Hondy o dokładnie takich samych parametrach jak te z pierwszego montażu - nie wytrzymują połowy tego co one.

Akumulatory na pierwszy montaż do kompletnie inna liga, w każdej marce.
Właściwie to do niedawna tak było, bo we współczesnych autach OEM-y potrafią klęknąć po 3-4 latach...
  • 0

#363 mazg

mazg
  • Klubowicz
  • 98 postów
  • Skąd:wci
  • Silnik:2,4
  • Wersja:exe
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:s
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:49, 10.01.2021

akumulatory yuasa serii 5000 mają wysoki prąd rozruchowy, a to można uzyskać poprzez dużą ilość cienkich płyt wykonanych w technologii cięto ciągnionej czyli najgorszej z możliwych, yuasa ma bardzo dobre parametry ale kosztem trwałości,  mam urządzenie do pomiaru 20 godzinnego testu pojemności akumulatora które bardzo dokładnie wylicza ile zostało z fabrycznej pojemności akumulatora, i mój 5 letni akumulator  yuasa 5000 80Ah który był sporadycznie używany i ładowany przynajmniej raz w miesiącu ma obecnie dokładnie 52.28Ah, czyli już jest do wymiany. Yuasa to jest masówka i niczym szczególnym się nie wyróżnia. 

no i chyba to standard, 5 lat i sporadycznie używany, akumulator musi pracować, być ładowany i rozładowywany,.. tak myślę, pozdrawiam


  • 0

#364 VTECkick

VTECkick
  • Forumowicz
  • 184 postów
  • Skąd:...
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 12:49, 10.01.2021

Ogólnie takie małe akumulatorki typu 45,47 Ah do takiego auta jak accord to jest śmiech. Auto postoi 2 tygodnie w zimę i ledwo co zapala. Takiej wielkości akumulatorki to sprawdzają się, ale w tico.


Użytkownik VTECkick edytował ten post 12:50, 10.01.2021

  • 0

#365 TomaszM

TomaszM
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:VIII
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:24, 10.01.2021

Jako ciekawostka a propos akumulatorów Yuasa - mój akumulator w innym starym samochodzie to Yuasa z serii Elite (dawne nazewnictwo, teraz odpowiednik serii 5000), 80Ah w benzynowym V6, czyli jest czym kręcić, kupiłem go w roku 2011 czyli ma równe 10 lat. Jeżdżony tylko po mieście, może przez pierwsze 2-3 lata parę trasek, a potem tylko miasto bo trasy już innym. Auto to właśnie sprzedaję i przeglądałem papiery, myślałem że ma z 7-8 lat, a tu proszę, na papierze równe 10.


  • 0

#366 pawelzszu

pawelzszu
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:BiałyStok
  • Silnik:2,0
  • Wersja:lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:37, 10.01.2021

Czy ktoś mi może powiedzieć jakie powinno być napięcie następnego dnia przed odpaleniem? Kupilem org aku na hparts. Jak przyszedł napięcie było 12,48v, po założeniu przejechaniu 10.km i 4 odpalniach następnego dnia po około 12 godzinach mam napięcie 12,39v. Czy wszystko jest ok?
  • 0

#367 Ukash

Ukash
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:39, 10.01.2021

Czy ktoś mi może powiedzieć jakie powinno być napięcie następnego dnia przed odpaleniem? Kupilem org aku na hparts. Jak przyszedł napięcie było 12,48v, po założeniu przejechaniu 10.km i 4 odpalniach następnego dnia po około 12 godzinach mam napięcie 12,39v. Czy wszystko jest ok?

Polecam zapoznać się z tym kanałem jeżeli chodzi o akumulatory. Tam jest wszystko!
https://youtu.be/lh1qYdiP5fg
  • 0

#368 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 20:09, 10.01.2021

Czy ktoś mi może powiedzieć jakie powinno być napięcie następnego dnia przed odpaleniem? Kupilem org aku na hparts. Jak przyszedł napięcie było 12,48v, po założeniu przejechaniu 10.km i 4 odpalniach następnego dnia po około 12 godzinach mam napięcie 12,39v. Czy wszystko jest ok?

dostałeś częściowo rozładowany akumulator i należało go naładować przed podłaczeniem do auta, prawidłowe napięcie na nowym akumulatorze to 12,7V-12,8V . 


Użytkownik Maxell edytował ten post 20:16, 10.01.2021

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#369 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 20:29, 10.01.2021

Ciekawe to jest to, że oferowane w ASO akumulatory Hondy o dokładnie takich samych parametrach jak te z pierwszego montażu - nie wytrzymują połowy tego co one.

Akumulatory na pierwszy montaż do kompletnie inna liga, w każdej marce.
Właściwie to do niedawna tak było, bo we współczesnych autach OEM-y potrafią klęknąć po 3-4 latach...

Też potwierdzam. Miałem drugiego OEM. Wytrzymał połowę tego co pierwszy z montażu
  • 0
                       

#370 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 20:42, 10.01.2021

Polecam zapoznać się z tym kanałem jeżeli chodzi o akumulatory. Tam jest wszystko!
https://youtu.be/lh1qYdiP5fg


Mają też błędy w swoich filmach w celu promowania pewnych produktów. Napisałem o tym kilka postów wcześniej.
  • 0

#371 pawelzszu

pawelzszu
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:BiałyStok
  • Silnik:2,0
  • Wersja:lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:50, 10.01.2021

dostałeś częściowo rozładowany akumulator i należało go naładować przed podłaczeniem do auta, prawidłowe napięcie na nowym akumulatorze to 12,7V-12,8V .


To co teraz wyciągać nowy doładować go prostownikiem przez 12 godzin i wsadzić s powrotem, czy reklamować?
  • 0

#372 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 20:56, 10.01.2021

i ja potwierdzam, miałem w 7 gen oryginał kupiony w ASO, wytrzymał niecałe 5 lat, chyba 2 mies brakło do pełnych 5 lat... moim zdaniem jeżeli trafi się jakieś promo tak że cena za ten aku nie przekroczy 300-350 zł to można się pokusić, większej kasy nie ma sensu, bo nie jest tego wart, ogólnie uważam że w 7 czy 8 genie powinien siedzieć aku co najmniej 50-60 Ah i w jakiejś większej obudowie tak żeby płyty nie były upchane jak sardynki w puszce

 

pawelzszu naładuj


  • 0

#373 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 23:00, 10.01.2021

Czyli kupując za 270 zeta Yuase serii 5 z 3 letnia gwarancją zamiast OEMa za 400 nie podjąłem złej decyzji, a jeśli przy tym wytrzyma więcej nic 3 lata, czyli więcej od dotychczasowej Varty 330A za 240 zł, która padła po 3 latach, to decyzja wydaje wręcz idealna . Chyba postawię sobie drinka

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#374 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 09:47, 12.01.2021

To co teraz wyciągać nowy doładować go prostownikiem przez 12 godzin i wsadzić s powrotem, czy reklamować?

doładować


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#375 pawelzszu

pawelzszu
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:BiałyStok
  • Silnik:2,0
  • Wersja:lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:27, 12.01.2021

Tak zrobię 4 godzin będzie ok?
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, akumulator, aku

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq