Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Zgrzyt i pisk sprzęgła podczas ruszania


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
152 odpowiedzi w tym temacie

#16 niqs7

niqs7
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Wejherowo
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:30, 08.06.2012

A wymiana samego lozyska nic nie da?jakos nie widze w tym momencie mozliwosci wymiany kpl sprzegla ze wzgledu na olbrzymi koszt.
ktos wczesnij wspominal ze rozchylenie sprzegla i nasmarowanie lozyska pomoze....mit?

pozdrawiam
  • 0

#17 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 10:22, 08.06.2012

Właśnie o to chodzi, żeby wymienić łożysko, przy czym robota (tj. jej koszt) prawie ta sama co przy wymianie sprzęgła. Więc może warto z tym zaczekać aż sprzęgło też będzie do wymiany. Bo wg. mnie ten dźwięk jest niegroźny, coś tam dobrze nie działa ale na pewno nie jest to objaw padającego łożyska.

Co do smarowania to niby można przez tą gumową manszetę osłaniającą wejście łapy ale jest spore ryzyko nasmarowania nie tego co trzeba ;-)
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#18 mad_A

mad_A
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:18, 12.06.2012

Witam Kolegów

Od kilku miesięcy zmagam się z tym problemem - tzn z dźwiękiem podczas ruszania.
Po lekturze cytowanego wcześniej tematu na forum - przestałem się martwić, bo zrozumiałem ze to nic groźnego.
(tym bardziej, że mój mechanik mnie wyśmiał, bo oczywiście kiedy chciałem mu zademonstrować dźwięk w czasie ruszania - sprzęgło pracowało cichuutko jak mysz pod miotłą).
Tak czy inaczej, trochę mnie to wkurzało i zacząłem szukać jakiejś prawidłowości - kiedy się to dzieje a kiedy nie.

Wyszło na to, że dźwięk jest kiedy ruszam "byle jak".

Idąc dalej znalazłem coś takiego:

Samochód jest na pierwszym biegu. Trzymamy sprzęgło wciśnięte do końca.


Dodajemy gazu. Około 2500 obrotów powinno wystarczyć do tego, żeby auto nie zgasło podczas ruszania, a z drugiej strony, aby nie spowodować poślizgu kół podczas ruszania


Puszczamy sprzęgło do momentu gdy zaczyna ono “brać”. Jak poznać kiedy sprzęgło zaczyna brać? Otóż zaczynają wówczas gwałtownie spadać obroty silnika, a samochód zaczyna mocniej wibrować i ruszać do przodu.
W momencie gdy sprzęgło zaczyna brać przytrzymujemy sprzęgło w miejscu. Jest to najistotniejszy element płynnego ruszania. Sprzęgło przytrzymujemy na ok. 1 sekundę.


Gdy samochód zacznie jechać z prędkością ok 5-10 km/h zdejmujemy lewą nogę ze sprzęgła i umiejscawiamy ją na podnóżku. W tym momencie warto też odjąć delikatnie gazu, żeby auto nie nabrało zbyt dużej prędkości. A oto jak przedstawią tę technikę Sobiesław Zasada w Szybkości Bezpiecznej:


Dołączona grafika

http://www.technikaj...zyc-samochodem/

niby podstawa, ale..
spróbowałem "ruszać" trochę bardziej świadomie i efekt jest taki:
- kiedy ruszam zgodnie z "zasadą Zasady" - jest OK i dźwięku nie ma
- kiedy ruszam byle jak - zbyt niskie obroty albo zbyt długo przytrzymane sprzęgło albo.. itd - dźwięk jest.

nic tylko pracować nad sobą...

pzdr. -
  • 0

Don't mind you make up, You'd better make your mind up


#19 stratus

stratus
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Warszawa / Hajnówka
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:29, 13.06.2012

Dokładnie tak sobie radze z tym problemem podczas jazdy po bożemu ale gorzej jest kiedy stoję na pole posytion i trzeba czasem wystartować z piskiem ale opon, a nie sprzęgła. To prawda że można z tym jeździć ale mimo to jakiś problem istnieje bo jeździłem 7genem i tego nie miałem, w 8 genie mam więc nie może to być norma zmuszająca do książkowej jazdy :-)
  • 0

#20 pomier

pomier
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:Płock / Sierpc
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 15:27, 09.07.2012

Witam, przepraszam że nie zajrzałem tutaj ostatnio bo to ja zacząłem ten cały mętlik. Problem mam już zdiagnozowany i zrobione. Wymiana całego sprzęgła i łożysk i po problemie. Kompletne sprzęgło dobrej firmy 1600 zł netto. w częściach tarcza + łożyska (bo grzech ich nie wymienić jak mamy wszystko rozebrane) to 900 zł brutto + 300 zł za robociznę.

Pozdrawiam i dzięki za odp.
  • 0

#21 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 07:49, 11.07.2012

Panowie Niektórzy z was byli w ASO i nikt nie wpadł n pomysł że to tulejka wałka sprzęgłowego ( łożysko ślizgowe). Przecież nawet akcja serwisowa na to była.
Honda zastosowała zbyt męki materiał na tulejkę wałek wybijał ją tworząc kształt jajka i przy ruszaniu kiedy jest największe obciążenie wałek wibruje i z stąd ten dźwięk. zupełnie jak zepsuta pompka w pralce. Trzeba pognać do ASO zakupić tulejkę chyba kosztuje ok 20 zł. potem do mechaniora odsunąć skrzynie nie trzeba na ziemię zwalać odkręcić sprzęgło wygrzebać starą tulejkę nabić nową palcami wchodzi nie trzeba młotkiem nap....
nasmarować smarem grafitowym przykręcić sprzęgło skrzynie i można o sprawie zapomnieć dźwięk zginie jak ręką odjął.
  • 0

#22 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:39, 11.07.2012

Panowie Niektórzy z was byli w ASO i nikt nie wpadł n pomysł że to tulejka wałka sprzęgłowego ( łożysko ślizgowe)

Po części o tym wspominałem,ale jak widać mechanicy niewiele sobie z tego robią i idą po całości (sam swego czasu stałem się ofiarą takiej praktyki) czyniąc,że portfel staje się dużo lżejszy :mrgreen:
  • 0

#23 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:47, 11.07.2012

numer tulejki 22103-pna-003.
zapytaj czy taka cześć istnieje i dlaczego o niej nikt nie mówi.
Ja byłem wieloletnim pracownikiem ASO w Warszawie i wiem jakie są praktyki.
Sprzęgło swoje kosztuje koszt tulejki prawie żaden za robociznę się skroi i już ASO jest szczęśliwe i klient po części również po za tym że w portfelu pusto. Takim sposobem ASO nas ru... bez mydła
  • 0

#24 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:01, 11.07.2012

Zapytaj w ASO czy do zdjęcia skrzyni będą odkręcali kołyskę zawieszenia jak powiedzą że tak to daj spokój i idź do zwykłego mechaniora. rozpinasz zawieszenie wyjmujesz półośki odkręcasz skrzynię odsuwasz ją blokujesz śrubokrętem albo jakimś innym dziadem o podłużnicę żeby się nie cofnęła i paluchów nie przytłukła miejsca robi się ok 15-20 cm wystarczająco do odkręcenia sprzęgła i pozostałych czynności wiem bo sam tak pracując w ASO i teraz u siebie robię.
Co do samego przesmarowania można, ale żeby ją przesmarować trzeba i tak skrzynię odkręcić to nie lepiej ją od razu dać na nową wymienić. Jak by co pisz na hondaczensci1@wp.pl
  • 0

#25 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:13, 11.07.2012

hondaczensci1@wp.pl

Coś nie działa ta Twoja poczta ?
  • 0

#26 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:54, 11.07.2012

hondaczesci1@wp.pl "n" mi się wje...

[ Dodano: 2012-07-11, 23:57 ]
nowe tulejki są poprawione
  • 0

#27 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:28, 12.07.2012

To dziwnie kombinują. My tak robiliśmy w ASO Hondy w warszawie a dokładniej w Autowitolin i się da żadna ściana grodziowa nie przeszkadza skrzynię się wsuwa pod podłużnicę w kierunki błotnika i można to śmiało zrobić nich nie pier. i nie trzeba odkręcać przekładni kierowniczej od kołyski i kołyski całej. cała operacja jak się dobrze sprężyc zajmuje ok 4-5 godzin jedna osoba wiem bo sam nie raz tak robiłem jak bym tak nie robił i gdyby to nie było możliwe to bym powiedział odrazu. kur... jak ja nie lubię niektórych baranów co tylko patrzą jak klienta skroić. a cena 300-350 to już rozsądna cena tylko żeby to nie byli jacyś rzeźnicy.
  • 0

#28 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 17:15, 12.07.2012

A ta tulejka w którym miejscu wałka sprzęgłowego jest założona tj. jest łożyskiem ślizgowym pomiędzy wałkiem a czym ?
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#29 niqs7

niqs7
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Wejherowo
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:31, 13.07.2012

Witam,

Dzwoniłem wczoraj do Hondy w Gdańsku i tam dwóch panów (z działu serwisu - nie wiem czy mechaników) też mówiło że nie było żadnej kampanii na te tulejki.

Co do ceny wymiany, to podobnie jak koledzy wcześniej wspominali, zrzucenie skrzyni i z domowego budżetu umyka 1600zł (za samą robociznę) masakra.

Ale byli na tyle wporządku że powiedzieli że to przerażająca suma i mam sobie to podarować i poczekać aż padnie mi sprzęgło i będzie całe do wymiany.

Jeżeli to kwestia tulejki to też byłbym chętny na wymianę za jakąś rozsądną cenę. Pogadam dzisiaj z zaprzyjaźnionym mechanikiem i zobaczymy ile powie.

pozdrawiam
  • 0

#30 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 09:14, 13.07.2012

Przerażające jest to, że ASO sobie tyle liczy za samo wyjęcie i włożenie skrzyni. Pamiętam swego czasu rozmowę telefoniczną ASO w Łodzi z jakimś klientem (byłem przypadkowo przy tym bo coś kupowałem) i w Łodzi robociznę związaną z wymianą całego sprzęgła wyliczyli coś na 900-1000zł co i tak jest dużo bo mój mechanik wyliczył to na 500zł (w pełnej świadomości ile to jest pracy).
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq