Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

wzmacniacz w PSS

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
41 odpowiedzi w tym temacie

#1 Jasim

Jasim
  • Klubowicz
  • 292 postów
  • Skąd:Piaseczno / Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:35, 16.01.2012

witam, potrzebuję porady w następującej kwesti:
jak wiadomo w fabrycznym systemie nie ma wyjść chincz na wzmacniacz - można uzyskać takie wyjścia stosując dostępny np. na Allegro konwerter. Zastanawiam się tylko czy w systemie PSS jest on wogóle potrzebny. Moim zdaniem konwerter potrzebny jest, jeśli przewody z radia wychodziłyby bezpośrednio na głośniki ,czyli po końcówce mocy lub jeśli chciałbym wpiąć się za fabrycznym wzmacniaczem. Natomiasy jeśli wepnę się przed wzmacniaczem w przewody głośnikowe wychodzące bezpośrednio z radia, to wydaje mi się, że konwerter nie jest potrzebny - wystarczyłoby przylutować zwykłe końcówki chincz. Zastanawiam się też, co stałoby się jeśli podłączyłbym się za wzmacniaczem bez żadnego konwertera tylko przylutowałbym zwykłe chincze. Proszę o poradę bo szczerze mówiąc nie jestem expertem w tej dziedzinie. Pozdrawiam.
  • 0

Jasim


#2 łuki88

łuki88
  • Forumowicz
  • 606 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:F23
  • Wersja:ES
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 02:45, 17.01.2012

Jeśli podpiąłbyś się w przewody głośnikowe za seryjnym wzmacniaczem poprzez chinch to upaliłbyś "wejście" na dodatkowym wzmaku bo byłby to sygnał wysoko-napięciowy... Chyba że wzmacniacz miałby odpowiednie wejście HI Input ale to napewno nie jest wejście RCA :-)
A co do tego pierwszego pytania, to podłącz miernik w przewody sygnałowe przed fabrycznym wzmacniaczem i sprawdź w jakich granicach oscyluje napięcie kręcąc gałką volume (najlepiej jakbyś puścił sygnał sinus powiedzmy 1kHz czy różowy szum. Jeśli będzie sporo mniejsze niż na przewodach głośnikowych za wzmacniaczem (tylko nie na przesterze) to wynik będzie prosty. Obstawiam że przed wzmacniaczem będzie w granicach 1V bo Hi End to to nie jest)
Wtedy omijasz ori ampli, zarabiasz RCA i podpinasz nowy wzmacniacz.
  • 0

#3 Jasim

Jasim
  • Klubowicz
  • 292 postów
  • Skąd:Piaseczno / Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:56, 20.01.2012

Prześledziłem wszystkie posty dotyczące audio i znalazłem kilka ciekawych opisów. Wynika z nich, że wspaniały fabryczny wzmacniacz w PSS podaje wysokie tony tylko na przednie głośniki wysokotonowe a na pozostałe 6 głośników tylko w zasadzie niskie - dlatego po wymianie głośników 6x9 w tylnej półce na 3-drożne wysokie tony są, ale nadal bez rewelacji. Postanowiłem, że przed fabryczny wzmacniacz podepnę osobny wzmacniacz ( niedużej mocy 2-kanałowy ok.2 x 30W w RMS ) i zasilę nim wspomniane głośniki 6x9, żeby uzyskać pełne pasmo. Chciałem zrobić to tak, że do wyjścia z radia na tylne głośniki dolutuje chinche - zastanawiam się tylko nad dwoma rzeczami:
1. czy mogę bezpośrednio dolutować chinche i podpiąć pod nie wzmacniacz - można oczywiście zmierzyć sygnał na przewodach wychodzących z radia, ale może jest ktoś kto tak zrobił i wie czy można tak podłaczyć ??? ( na logikę skoro jest fabryczy wzmacniacz, to radio nie powinno mieć końcówki mocy i powinien tam być syganał typowy pod podłączenie wzmacniacza i nie trzeba stosować konwertera czy innych wymalazków)
2. czy nie spadnie jakość lub siła sygnału, ponieważ po dolutowaniu chinchy chcę aby przewody z radia nadal szły do fabrycznego wzmacniacza aby zailać z niego w dalszym ciągu głośniki w tylnych drzwiach, a z dołożonego wzmacniacza zasilić tylko głośniki 6x9 w tylnej półce.
Poprosiłbym o pomoc w tej kwesti może ktoś tak kombinował jak ja.
  • 0

Jasim


#4 łuki88

łuki88
  • Forumowicz
  • 606 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:F23
  • Wersja:ES
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 13:10, 20.01.2012

Ja pierdziele :k
  • 0

#5 Jasim

Jasim
  • Klubowicz
  • 292 postów
  • Skąd:Piaseczno / Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:25, 20.01.2012

Jesteś pewien, że głośniki w drzwiach dostają pełne pasmo ??? a jeśli tak, to czy dotyczy to głośników drzwi tylnych i przednich. Zastanawiam się więc, czy może też dać sobie spokój z tym wzmacniaczem i zamienić przewody głośnikowe za wzmacniaczem fabrycznym - po prostu przelutować: z głośników w półce i tylnych drzwi - skoro na półce jest tylko bass a w tylnych drzwiach byłoby pełne pasmo to miałoby to sens. Głośniki drzwi tylnych są ( chyba ??? ) 1-drożne ( przynajmniej nic więcej poza mizernym basem się z nich nie wydobywa ) więc po zamianie nie będzie miało to dla nich znaczenia, a głośniki w półce które wymieniłem na 3-drozne dostaną pełne pasmo więc zagrają też wysokie tony.

Ktoś kurde wie co jest wkońcu z tym wzmacniacze fabrycznym ??? Jakie on podaje pasmo na poszczególne wyjścia głośnikowe ???
  • 0

Jasim


#6 łuki88

łuki88
  • Forumowicz
  • 606 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:F23
  • Wersja:ES
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 19:20, 20.01.2012

w 99% przypadkow da się wyprowadzić sygnał z radia oczywiście po ingerencji w elektronikę. Chociaz miałem sytuację w lexusie gs300 w premium sound że tego sygnału po prostu nie dało się wyprowadzić i było to widać ewidentnie na schemacie. Albo szło pełne pasmo bez możliwości regulacji głośności albo z regulacja ale już za filtrami... pokazcie ten schemat to popatrze co 3 głowy to nie dwie :-P
  • 0

#7 Jasim

Jasim
  • Klubowicz
  • 292 postów
  • Skąd:Piaseczno / Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:14, 21.01.2012

Niestety nie mam schematu, mam tylko opis kostek do oryginalnego wzmacniacza (znalazłem w innych postach).
Podłączę się najwyżej za wzmacniaczem fabrycznym do wyjść głośnikowych i do drugiego wzmacniacza przez hi-imput. Będę tylko musiał sprawdzić czy do głośników w drzwiach tylnych idzie całe pasmo (podobno tak, przynajmniej tak odpisał kolega we wcześniejszej odpowiedzi i mam nadzieję, że dotyczy to drzwi przednich i tylnych) i zamienić je w kostce wzmacniacza z głośnikami 6x9 w tylnej półce, bo do nich idzie tylko bass. Zależy mi na całym paśmie, ponieważ w półkę wsadziłem 6x9 3-drożne i fajnie by było żeby średnie i wysokie tony też zagrały z tyłu, na razie grają dużo lepiej niż fabryczne głośniki, ale wysokich tonów w zasadzie nie ma.
  • 0

Jasim


#8 Jasim

Jasim
  • Klubowicz
  • 292 postów
  • Skąd:Piaseczno / Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:52, 21.01.2012

Dzięki za info o tylnych drzwiach - zamienię przewody w kostce na wyjściu ze wzmacniacza.
Z tymi wysokimi tonami z tyłu to masz rację, ale to pewnie przyzwyczajenie z poprzednich samochodów i teraz tutaj mi brakuje wysokich tonów. W poprzednich samochodach miałem z przodu odseparowane zestawy ze zwrotnicami, a z tyłu właśnie 6x9 2 lub 3-drożne.
W tygodniu pokombinuję i odezwę się co wyszło.

------------------------------------

Zamieniłem dzisiaj przewody z drzwi tylnych i półki - gra rewelacja, głośniki 6x9 (3-drożne) zaczęły w końcu grać pełnym pasmem, wcześniej żeby wogóle słyszeć tył musiałem dawać +3 na tylne głośniki, teraz na "C" tył gra głośniej i słychać lepiej niż przód. Poza tym, sprawdziłem przy okazji złącze B7 czyli "remote" do wzmacniacza, w mojej bryczce po włączeniu zapłonu nie ma napięcia ( jakieś śladowe 0,25V ) dopiero po włączeniu radia pojawia się ale 10-11V, więc tak naprawdę warto chyba dołożyć jakiś opornik i obniżyć napięcie do 5-6V.

Dzięki Calzone za info o pełnym paśmie w drzwiach.
  • 0

Jasim


#9 Rolek

Rolek
  • Forumowicz
  • 113 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:poliftowe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:20, 29.01.2012

Dzisiaj od rana walczyłem z wpiecie się w kostke od wzmaka. Instrukcja ma błędy pin B1 i B8 to nie jest głosnik w drzwiach po stronie kierowcy tylko B1 12V a B8 masa. Nie wolno się w to wpinać bo można sobie dodatkowy wzmacniacz spalić.
Ja wpiolem się w B4 (+) B11(-)albo ekran jak kto woli.
i drugi kanał B7(+) B14(-) lub ekran

Pod pin B1 - 12V wpiołem remonte (wzbudzacz wzmacniacza dodatkowego)

Kable pociągnołem do do bagażnika i podpiołem pod wzmacniacz. Wszystko hula pięknie :ok i uruchamia się razem z przekręceniem stacyjki. Na wzmaku ustawilem na filtrze 70Hz i jest fajnie. Bez porównania z konwerterem.

Pozdrawia,
  • 0
"żeby sztywna była furka musi w furce być rozpórka"

#10 prelud

prelud
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • Skąd:POLSKA
  • Silnik:2,4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:19, 22.01.2013

koledzy mam pytanie odnosnie oryginalnego wzmacniacza do PSS a mianowicie,czy sa jakies roznice w wzmacniaczach z kombi i sedana?Przestaly dzialac mi glosniki w tylnej polce i drzwiach i stawiam na wzmacniacz tylko ze ja mam 8 glosnikow a w kombi dochodzi subwofer,ktorego w sedanie ja nie posiadam.czy nie bedzie problemow z podpieciem kostek czy czyms sie roznia?
pozdrawiam
  • 0
Honda The Power of Dreams

#11 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 21:47, 22.01.2013

koledzy mam pytanie odnosnie oryginalnego wzmacniacza do PSS a mianowicie,czy sa jakies roznice w wzmacniaczach z kombi i sedana?Przestaly dzialac mi glosniki w tylnej polce i drzwiach i stawiam na wzmacniacz tylko ze ja mam 8 glosnikow a w kombi dochodzi subwofer,ktorego w sedanie ja nie posiadam.czy nie bedzie problemow z podpieciem kostek czy czyms sie roznia?
pozdrawiam

W kombi z PSS jest tylko 7 głośników (wszystkie drzwi + przednie syczki + subwoofer w bagażniku)...
Przestudiowałem ESM i wygląda, że w kombi subwoofer w bagażniku podłącza się w miejsce prawego tylnego głośnika w sedanie, lewy nie jest podłączony (wywnioskowałem to z kolorów podłączanych głośników)... więc podejrzewam, że są identyczne tylko pozostaje jedno wyjście bez podłączonego głośnika...
Niestety nie widziałem tego na "żywo"...
Jeśli we wzmacniaczu z kombi jest 8 wyjść to moje przypuszczenia powinny być trafne...

Pozdrawiam
Tomek
  • 0

#12 prelud

prelud
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • Skąd:POLSKA
  • Silnik:2,4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:13, 22.01.2013

wielkie dzieki koledzy,cos wiecej juz wiem na temat wzmacniacza.najpierw bede musial dostac sie do mojego i ocenie cala sytuacje.czytalem u nas na forum,ze nie tylko ja mialem taki problem,ze jednoczesnie polka i tylne drzwi przestaly grac i okazalo sie ze padla koncowka mocy.
  • 0
Honda The Power of Dreams

#13 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 23:26, 22.01.2013

panowie, wyjście z radia pss jest wyjściem symetrycznym, a wiec siłą rzeczy wejście wzmacniacza psstez musi być symetryczne (to samo jest w bose z VI gen - tyle ze tutaj wzmacniacz zasila tylko głosnik niskotonowy), kable oznaczone jako + i - nie sa sygnałami typu gorący i masa, tzn + to sygnał gorący ale - to nie jest masa tylko tez sygnal gorący tyle ze prad płynie w nim w przeciwnym kierunku (jest to rozwiazanie stosowane w profesjonalnym sprzecie audio, kazde studio nagraniowe stosuje tego typu połączenia ze względu na najlepszą odpornośc na zakłócenia), z tego powodu nie da sie radia pss podłaczyć w prosty sposób do zwyklego wzmacniacza z "czinczkami" na wejsciu (jakby na to nie patrzec amatorskiego sprzętu biorąc pod uwagę typ/rodzaj złącz, chinch jest niestety niesymetryczny), tzn na upartego mozna ale pozbawiamy sie tej potężnej broni jaką jest linia symetryczna i stad z reguły pojawiaja sie zakłócenia typu gwizy, szumy, brumy itp., tutaj jest potrzebny konwerter desymetryzujacy sygnał wychodzacy z radia pss, (powiedzmy ze cos o podobnej zasadzie działania jak symetryzator w antenie telewizyjnej tyle ze tu mamy calkiem inne pasmo częstotliwości)
poza tym poczytajcie tamat o przeróbce bose w VI gen, tam jest tylko jeden głośnik (na dodatek niskotonowy) tak zrobiony, a i tak nikt nie zrobił tego tak żeby było dobrze...
  • 0

#14 wiech1001

wiech1001
  • Forumowicz
  • 4 postów
  • Skąd:Wielkopolska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7 Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:44, 31.10.2014

Dzięki za info o tylnych drzwiach - zamienię przewody w kostce na wyjściu ze wzmacniacza.
Z tymi wysokimi tonami z tyłu to masz rację, ale to pewnie przyzwyczajenie z poprzednich samochodów i teraz tutaj mi brakuje wysokich tonów. W poprzednich samochodach miałem z przodu odseparowane zestawy ze zwrotnicami, a z tyłu właśnie 6x9 2 lub 3-drożne.
W tygodniu pokombinuję i odezwę się co wyszło.

------------------------------------

Zamieniłem dzisiaj przewody z drzwi tylnych i półki - gra rewelacja, głośniki 6x9 (3-drożne) zaczęły w końcu grać pełnym pasmem, wcześniej żeby wogóle słyszeć tył musiałem dawać +3 na tylne głośniki, teraz na "C" tył gra głośniej i słychać lepiej niż przód. Poza tym, sprawdziłem przy okazji złącze B7 czyli "remote" do wzmacniacza, w mojej bryczce po włączeniu zapłonu nie ma napięcia ( jakieś śladowe 0,25V ) dopiero po włączeniu radia pojawia się ale 10-11V, więc tak naprawdę warto chyba dołożyć jakiś opornik i obniżyć napięcie do 5-6V.

Dzięki Calzone za info o pełnym paśmie w drzwiach.


Witam kolegę.

Możesz mi napisać jak dokładnie pozmieniać te przewody w kostce? Tzn. który z którym?
  • 0

#15 krychu18

krychu18
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:00, 14.11.2014

Podaję gotowe rozwiązanie na bolączki z sygnałem symetrycznym. Próbowałem wcześniej wszystkiego. Jednak szumy i odgłosy przenoszone z alternatora nie dawały mi spokoju. Dokopałem się do rozwiązania pasywnej konwersji opartej na prostych transformatorkach z przekładnią 1:1. 

Kupujemy gotowy konwerter i po sprawie. Żeby było jaśniej dzięki temu konwerterowi możemy zaoszczędzić na długich przewodach typu "Cinch".

Robimy to w ten sposób, że ciągniemy bezpośrednio od radia PSS najzwyklejszą skrętką wszystkie 4 kanały do miejsca gdzie mamy wzmacniacz.

Dodam, że skrętka jest do tego jak najbardziej odpowiednia (sygnał symetryczny jest wyjątkowo odporny na zakłócenia i można nim śmiało za pomocą np. skrętki internetowej przesłać sygnał audio na odległość nawet 1200 metrów). A więc kontynuując koło wzmacniacza montujemy konwerter i z konwertera króciutkim kablem już do wzmacniacza. ....i niech blachy drżą:)

 

Tutaj podaję przykładowy. Taki jak posiadam. Typ TR-4AU
http://allegro.pl/tr...4762469336.html

 

 

Jest to mój pierwszy post....więc Proszę o wyrozumiałość.

 

 

Pozdrawiam


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq