Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Mięknie pedał hamulca, czy to normalne?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
68 odpowiedzi w tym temacie

#31 Pepe

Pepe
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:116
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:10, 10.07.2013

Pytanie- mam identyczną usterkę jak została opisana - czy mogę z tą usterką jeździć zanim nie dotrze do mnie nowa pompa? Czy to grozi czymś, czy jedynie mogę któregoś dnia stracić wspomaganie? Nie mam żadnego wycieku, a pedał mięknie gdy stoję na skrzyżowaniu i trzymam nogę na pedale hamulca, dziś też zauważyłem, że mięknie też w końcowej fazie hamowania.Czy jest sens kupować na allegro używane serwo, czy lepiej dać zregenerować swoją pompę?
Pozdrawiam.

@Brodziu
Jeżeli przy jednostajnym naciśnięciu na pedał hamulca pedał stopniowo zapada się w podłogę to poza ew. nieszczelnościami (widocznymi wyciekami), które jak rozumiem zostały wykluczone, oznacza to niestety najprawdopodobniej "przpuszczanie płynu" na pompie hamulcowej. Tzn. robocza uszczelka przepuszcza płyn hamulcowy pomiędzy obszarem wysokiego ciśnienia a obszarem niskiego ciśnienia (do którego jest podłączony zbiornik płynu). Nie będziesz widział żadnych wycieków gdyż to jest wewnętrzny przeciek pompy. Nie jest to normalne i wymaga pilnej naprawy. Miałem to samo w Fiacie kiedyś i wymieniałem pompę...

Na wyłączonym silniku objaw może nie występować gdyż po kilku naciśnięciach pedału schodzi podciśnienie z serwa, wspomaganie przestaje działać i musiał byś naciskać naprawdę mocno, żeby to wystąpiło.

Nie jest to też nieodpowietrzenie gdyż ono objawia się efektem pompowania tj. pierwsze naciśnięcie hamulca jest łatwe (wchodzi w podłogę) a po kolejnych pedał robi się coraz twardszy i skuteczność hamowania wzrasta.

@Reszta kolegów
Nie jest to usterka związana z nieszczelnością serwa, gdyż tego typu usterki powodują osłabienie wspomagania a nie zapadanie się pedału pod stałym naciskiem (co by mogło być spowodowane tylko stopniowym wzrostem siły wspomagania a nie jej spadkiem).

Wyczuwalne skokowe zagłębienie się pedału (ale nie płynne zapadanie !) pod stałym naciskiem w momencie włączenia się sprężarki klimy jest normalne ! Jest spowodowane tym, że w momencie załączenia sprężarki silnik pracuje pod większym obciążeniem, wzrasta podciśnienie w dolocie z którego to jest "zasilane" serwo i w efekcie układ zachowuje się tak jakbyśmy mocniej nacisnęli pedał (choć tego nie zrobiliśmy, zrobiło to jakby za nas wspomaganie). Ten efekt jak pamiętam jest opisany w instrukcji serwisowej lub instrukcji pojazdu jako normalne zachowanie. No i dowodzi też tego, że zapadanie się pedału nie jest związane z nieszczelnością układu podciśnienia (bo ona powodowała by coś odwrotnego - spadek siły wspomagania a nie wzrost). Ten efekt występuje raz na dane naciśnięcie pedału - kolejne włączenia sprężarki jeżeli nadal będziemy trzymać wciśnięty pedał nie będą już tak widoczne. Ale jeżeli puścimy i znów naciśniemy to kolejne włączenie sprężarki znów spowoduje ten efekt.

Nieszczelność serwa wspomagania (najczęściej to psuje się jednak nie samo serwo a zawór jednokierunkowy) dość łatwo sprawdzić i chyba też to opisuje instrukcja serwisowa. Należy zgasić silnik, poczekać kilka minut i nacisnąć hamulec. Jeżeli podciśnienie w układzie jest to pedał zachowa się tak jak przy włączonym silniku tj. da się łatwo wcisnąć. Jeżeli będzie bardzo twardy (tak jak po wyłączeniu silnika i kilku naciśnięciach) to znaczy, że w układzie podciśnienia jest nieszczelność. Normalnie bardzo długo po zgaszeniu silnika podciśnienie się utrzymuje i wspomaganie za pierwszym naciśnięciem hamulec zadziała tak jakby silnik nadal pracował.
Muszę sprawdzić ale wydaje mi się, że u mnie podciśnienie utrzymuje się przez całą noc do rana tj. rano jak naciskam hamulec jeszcze przed odpaleniem silnika to pedał jest nadal "normalnie miękki". I na pewno w czasie pracy silnika nie zapada się w podłogę pod stałym naciskiem (z pominięciem jednorazowego "uskoku" który pojawia się jeśli w czasie naciskania załączy się sprężarka klimy).


  • 0

#32 Brodziu

Brodziu
  • Forumowicz
  • 1477 postów
  • Skąd:Gliwice/Manchester
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:204
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:29, 10.07.2013

nei wiem jak u Ciebie wyglada to miekniecie, ale u mnie sie okazalo ze to nie jest zaden blad, rozmawialem z paroma mechanikiami miedzy innymi w ASO i stwierdzili ze to normalne, bo cos tam tlumaczyli ze w pierwszej fazie cale podcinienie idzie do serwa a poznij powoli opada czy cos tam :lol: tak jak mowile jezdze caly czas tak jak jedzilem i jest ok
  • 0

Moj Tourer

Tuned by Cinsoft


#33 Pepe

Pepe
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:116
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:02, 10.07.2013

Mięknie gdy stoję na skrzyżowaniu i trzymam nogę na hamulcu z jednakową siłą. Jak przycisnę mocniej to potrafi dojść do podłogi. Martwi mnie to, że zaczęło się to dziś dziać również w czasie jazdy, w końcowej fazie hamowania, gdy zwiększam nacisk na pedał. Zamówiłem na Allegro serwo (używane), jak wymiana nie pomoże to się wścieknę...


nei wiem jak u Ciebie wyglada to miekniecie, ale u mnie sie okazalo ze to nie jest zaden blad, rozmawialem z paroma mechanikiami miedzy innymi w ASO i stwierdzili ze to normalne, bo cos tam tlumaczyli ze w pierwszej fazie cale podcinienie idzie do serwa a poznij powoli opada czy cos tam :lol: tak jak mowile jezdze caly czas tak jak jedzilem i jest ok


  • 0

#34 Brodziu

Brodziu
  • Forumowicz
  • 1477 postów
  • Skąd:Gliwice/Manchester
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:204
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 23:17, 10.07.2013

u mnie przy hamowaniu jest ok, nie czuc zeby pedal wpadal nizej, przy stalym nacisku z dosc mocna sila tak jak przy awaryjnym hamowaniu, pedal podtrafi schodzic nizej, ale do podlogi to chyba tez nie zejdzie
  • 0

Moj Tourer

Tuned by Cinsoft


#35 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:09, 11.07.2013

Ale co ma serwo do wpadającego pedału? Według mnie jak serwo zepsute to pedał twardy się robi.
  • 0

#36 Pepe

Pepe
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:116
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:37, 11.07.2013

Konkretnie chodzi o pompę hamulcową, która wraz ze zbiorniczkiem zamontowana jest na serwie...

[ Dodano: 2013-07-11, 13:44 ]
Byłem u mechanika i rzeczywiście do wymiany jest pompa hamulcowa - przepuszcza między sekcjami, to wewnętrzna nieszczelność pompy i stąd spadki ciśnienia płynu hamulcowego. Pompę zamówiłem już, wymiana wraz z zalaniem świeżym płynem całego układu hamulcowego i odpowietrzeniem ma trwać około godziny. Hamulce reagują normalnie ale w czasie jazdy czuję również wpadanie gdy zwiększam siłę nacisku w końcowej fazie hamowania i nie jest to normalny objaw i wymaga naprawy.
  • 0

#37 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:12, 11.07.2013

A nie wystarczyłby sam zestaw naprawczy?
  • 0

#38 Pepe

Pepe
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:116
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:28, 11.07.2013

Nawet nie wiedziałem, że to się naprawia. Jakiego rzędu kwoty to mogą być, zakup takiego zestawu?

[ Dodano: 2013-07-11, 14:31 ]
Już znalazłem, kwoty rzędu 75-100zł ale osobno przód i tył. Chyba wyjdzie taniej to co kupiłem - używane całe serwo z pompą hamulcową z gwarancją za 100zł. Tu tylko wymiana, a zestaw naprawczy plus za wymianę -przedrożyłoby. Ale dziękuję za sugestię.

[ Dodano: 2013-07-11, 14:34 ]
Ten "przód i tył" to moje oczywiste zagapienie - to był zestaw do motocykla honda ;-)
  • 0

#39 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:45, 11.07.2013

Rdzę sprawdzić po zakupie tej używanej czy elementy gumowe nie są w kiepskim stanie bo będziesz mieć znowu to samo ;-)
  • 0

#40 damian18wdz

damian18wdz
  • Forumowicz
  • 1115 postów
  • Skąd:Anglia Swansea
  • Silnik:2,2
  • Wersja:sport
  • KM:183km/419nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan/tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 00:30, 15.07.2013

u mnie jest tak samo po wymianie wszystkich klockow myslalem ze jest cos nie tak i je odpowietrzalem a pozniej sprawdzilem u ojca w vw i bylo
tak samo hamulce sa zarabiste i nic sie niedzieje a pozniej sprawdzalem tez w kilku innych autach i jest tak samo
  • 0

#41 darek2647

darek2647
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Proszowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:20, 15.07.2013

Ja proponuje sprawdzić (wymienić) płyn hamulcowy, może już stracił swoje właściwości i więcej jest w nim wody niż płynu i dlatego jak się zagrzeje to pedał wpada , chyba jest to najtańsze rozwiązanie :)
  • 0

Darek

darek2647@gmail.com


#42 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:03, 15.07.2013

Jak płyn jest kiepski to pedał leci od razu.
  • 0

#43 good69

good69
  • Forumowicz
  • 142 postów
  • Skąd:Olsztyn- Crawley
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:15, 15.07.2013

to może opiszę jak jest u mnie, odpalam silnik i wciskam pedał hamulca, robię to z jednostajną siłą, pedał w pada w podłogę delikatnie z 3 cm, kiedy pompuje pedał robi się twardy ale dalej w pada w podłogę, byłem na stacji diagnostycznej, diagnosta powiedział , że skuteczność hamulców jest dobra tylko, że pompa hamulcowa nie trzyma, to samo sugerował mechanik, zamówiłem nowa pompę koszt 290 złotych plus płyn DOT4, jutro ma być pompa, potem wymiana, zobaczymy czy coś się zmieni.

[ Dodano: 2013-07-16, 12:45 ]
Na razie jest problem typu, że okazało się, że pompa hamulcowa europejska nie pasuje do anglika, wyjścia są z drugiej strony. Musiałem oddać od serwisu, dziś kupiłem na allegro używkę od anglika ma jutro być więc zobaczymy...
  • 0

#44 Karbala

Karbala
  • Forumowicz
  • 526 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:217
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 42
Super

Napisano 06:09, 23.07.2014

Czy jest coś takiego jak zestaw naprawczy pompy hamulcowej ? jak tak to gdzie można kupić...


  • 0

No Red Line no Fun :)


#45 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 10:04, 23.07.2014

w IC mają całe pompy i zestaw naprawczy

lub ASO


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq