Skocz do zawartości


RODO w HAKP

problem z mocą


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
33 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 08:34, 04.09.2011

witam.
mam problem z moją hanką 2.2 cdti gdzieś brakuje jej mocy i nie wiem od czego zacząć
objawy są takie że przy agresywnej jeździe ale tylko na zakrętach lub przy wychodzenia z ronda nagle na parę sekund całkowice brak jej mocy i nie reaguje na gaz. kilka wciśnięć gazu , nic się nie dzieje a po kilkunastu sekundach wszystko wraca do normy.

drugim objawem jest to że po chipowaniu na mapie która powinna jej dać 160 km było tylko 152 ( fabrycznie pokazało 147)
a na mapie 180 km jest tylko 156,5
jak widać na wykresie poniżej jest dziura pomiędzy 2200-2600 rpm
mechanik sugerował kilka rzeczy do sprawdzenia takie jak przepływka, wtryski, turbo
nie wiem od czego zacząć żeby się nie ładować w niepotrzebne koszty i zgadywanie u mechanika

Dołączona grafika
  • 0

#2 drago

drago
  • Forumowicz
  • 316 postów
  • Skąd:Peterborough
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:54, 04.09.2011

a filtr paliwa zmieniales ?
  • 0

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:13, 04.09.2011

oczywiście, pełny serwis robiony tydzień temu. dodam że przed wymianą filtra paliwa jak po takie same objawy
  • 0

#4 drago

drago
  • Forumowicz
  • 316 postów
  • Skąd:Peterborough
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:15, 04.09.2011

pamietasz w jakich okolicznosciach po raz pierwszy sie to stalo ?
  • 0

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:17, 04.09.2011

pewnie,
wjazd na rondo 60 km/h, na rondzie gaz do dechy , spore przechyły boczne a po wyjechaniu z ronda na prostą, odcinka paliwa i brak reakcji na gaz przez kilka sekund tylko wolne obroty
  • 0

#6 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 17:06, 05.09.2011

pewnie,
wjazd na rondo 60 km/h, na rondzie gaz do dechy , spore przechyły boczne a po wyjechaniu z ronda na prostą, odcinka paliwa i brak reakcji na gaz przez kilka sekund tylko wolne obroty

EGR sprawdź.
  • 0

#7 lepo

lepo
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:peryferyjne WuWuA :)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Emeryt sport z plusem
  • KM:240
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Back to black in hatch back :)
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:44, 06.09.2011

pewnie,
wjazd na rondo 60 km/h, na rondzie gaz do dechy , spore przechyły boczne a po wyjechaniu z ronda na prostą, odcinka paliwa i brak reakcji na gaz przez kilka sekund tylko wolne obroty

EGR sprawdź.

:ok

[ Dodano: 2011-09-06, 21:46 ]
muzyczka, tak, przy okazji - nie orientujesz się, czy da się ten kaganiec wyłączyć elektronicznie? Zaślepienie mechaniczne nie wchodzi w grę bo wywala tryb awaryjny po krótkim czasie.
  • 0

było m.in: N22A1 (dłubany na 170KM), 2ZS-FE , CAYC, 1AD-FTV, 2ZR-FE; DW10BTED4 i mój emeryt 2ZR-FAE: http://www.accordklu...emeryt-od-lepo/
Jest wciąż DW10FC


#8 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 21:32, 06.09.2011

muzyczka, tak, przy okazji - nie orientujesz się, czy da się ten kaganiec wyłączyć elektronicznie? Zaślepienie mechaniczne nie wchodzi w grę bo wywala tryb awaryjny po krótkim czasie

jest na to sposób, na wylocie dajesz nie pełną blaszkę tylko z trzema otworkami fi8. Nie wiem czy honda cos takiego fabrycznie sprzedaje, ale w fiatach stilo jest coś takiego, taka uszczelka kosztuje (do stilo) w zależnosci od silnika 20 lub 60 zł. Jak brat zaślepił EGRa to wywaliło nieprawidłowe ciśnienie, po założeniu podkładki wszystko OK. Objaw był taki że auto straciło moc i checka nie było, wszystkie parametry w normie.
  • 0

#9 lepo

lepo
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:peryferyjne WuWuA :)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Emeryt sport z plusem
  • KM:240
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Back to black in hatch back :)
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:36, 06.09.2011

jest na to sposób, na wylocie dajesz nie pełną blaszkę tylko z trzema otworkami fi8. Nie wiem czy honda cos takiego fabrycznie sprzedaje, ale w fiatach stilo jest coś takiego, taka uszczelka kosztuje (do stilo) w zależnosci od silnika 20 lub 60 zł. Jak brat zaślepił EGRa to wywaliło nieprawidłowe ciśnienie, po założeniu podkładki wszystko OK. Objaw był taki że auto straciło moc i checka nie było, wszystkie parametry w normie.

Tak też myslałem - metoda znana z jtd/cdti. Pieprzona ekologia :mrgreen:

Rozumiem, że "wyciąć" się go programem nie da (?)
  • 0

było m.in: N22A1 (dłubany na 170KM), 2ZS-FE , CAYC, 1AD-FTV, 2ZR-FE; DW10BTED4 i mój emeryt 2ZR-FAE: http://www.accordklu...emeryt-od-lepo/
Jest wciąż DW10FC


#10 Brevis

Brevis
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Lubliniec
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:33, 06.09.2011

Moim skromnym zdaniem szukanie po omacku przyczyny , będzie bardzo trudne .... padłeś ofiara gotowych softów .... czyli chip został napisany przez kogoś pod całkowicie sprawne auto .... pod wszystkie podobne Accordy , ale nie pod twojego ... inaczej mówiąc ... osoba dokonująca remapu powinna od razu w logach auta zauważyć , ze coś nie halo .... najprawdopodobniej instalacje wtryskowa i motorownie masz ok ... moc serii w porządku ... moim zdaniem turbina łapie overboosty i body tnie doładowanie ...stad na wykresie mocy i momentu pojawiają się fale Dunaju .... po wgraniu gotowca sytuacja się nasila jeszcze bardziej ... ot cała filozofia ... Soft powinien dac 180 ps ... typowe dla gotowców ... każdy egzemplarz reaguje inaczej .. tzn te same podniesienie dawki czasu wtrysku ,boostu . limiterów temperaturowych daje inne wyniki , przy tej samej serii powiedzmy ... moim zdaniem złe wydałeś $$ ....

W Polsce powiedziałbym do kogo jechać , co by wszystko było dobrze zrobione .... indywidualne strojenie to jest odpowiedz ...
za morzem nie wiem ///

Egr niesprawny ... chyba nie ... nigdy egr nie daje takich wahadełek momentu ... ja stawiam na boost

Co do winkli ... to nie wiem ... ciekawa sprawa ...

Tu masz przykład , może nie sztandarowy bo seria zdrowa ... prawidłowo przeprowadzonej modyfikacji ... wartości momentu i mocy nie tylko podniesione liniowo , ale także całkowicie zmieniona charakterystyka mom|moc na plus ...dłużej w wartości obrotów utrzymany podobny moment obrotowy motorowozowni ...
KLIK

pozdrawiam ..
  • 0

#11 BALCER

BALCER
  • Forumowicz
  • 557 postów
  • Skąd:Warsaw/Galway
  • Silnik:20T
  • Wersja:EuroR
  • KM:379
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7R
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 22:26, 07.09.2011

Bardzo ciekawy post powyżej
...a co to są te overboosty w dieslu? Nagłe dmuchnięcia czy jak?
  • 0

#12 zibi

zibi
  • Forumowicz
  • 164 postów
  • Skąd:Lublin / IRL
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:147
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:00, 07.09.2011

Czy chipowałeś auto u Grześka czy tylko hamowałeś . Bo miałem właśnie jechać do Grześka chipować , ale z takich wyników za 250 € raczej bym nie był zadowolony .
  • 0

:B Pozdrowionka :B
-----------------------------------------------------------------


Niech będzie błogosławiony człowiek , który
nie mając nic do powiedzenia powstrzymuje się
od ubrania tego faktu w słowa


#13 BALCER

BALCER
  • Forumowicz
  • 557 postów
  • Skąd:Warsaw/Galway
  • Silnik:20T
  • Wersja:EuroR
  • KM:379
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7R
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 23:04, 07.09.2011

Chipował i hamował.
  • 0

#14 Brevis

Brevis
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Lubliniec
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:13, 07.09.2011

Bardzo ciekawy post powyżej
...a co to są te overboosty w dieslu? Nagłe dmuchnięcia czy jak?


Ogólnie ... i tak na szybko .... overboosty to potoczne określenie , inaczej przeładowanie ... wywodzi sie z tego ,ze wiekszosci dizli w czasie diagnostyki tak jest określany błąd niezgodności cisnienia zadanego przez ecu turbinie z otrzymanym czytanym przez MAP sensor (Manifold Absolute Pressure sensor ) .... niezgodności na plus ... czyli turbina za ochoczo pompuje powietrza , jeżeli zwyżka ciśnienia wg Ecu jest za duża , próbuje to naprawić , czyli w wszystkich VNT turbinach przestawia geometrie łopatek , co by turbina tyle nie plompała ... jezeli bład wykracza poza odczyt MAP sensora pojawia się zonk , ecu tnie dawka paliwa bo to się staje niebezpieczne dla całości silnika ... i większości dizlach wyświetla się błąd .

Powodow takiego zachowania turbiny może być kilka , najczęściej ///

-zapieczone sterowanie VNT w turbinie
-złe odczyty MAP-a

Po tuningu ... gdzie dawki są podniesione , turbina jeszcze bardziej przeładowuje i obraz jeszcze bardziej się pogarsza ....

To tak na szybko .... pozdrawiam
  • 0

#15 zibi

zibi
  • Forumowicz
  • 164 postów
  • Skąd:Lublin / IRL
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:147
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:14, 07.09.2011

To się Grzesiek nie postarał , niech to jakoś poprawi bo to raczej nie jest problem mechaniczny bo na fabrycznej mapie dziury nie było , ewidentnie skopał robotę , a myślałem że on wie co robi ale chyba nie do końca .
  • 0

:B Pozdrowionka :B
-----------------------------------------------------------------


Niech będzie błogosławiony człowiek , który
nie mając nic do powiedzenia powstrzymuje się
od ubrania tego faktu w słowa





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq