Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

check engine vsa i trójkąt


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Kamarus

Kamarus
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Zamość
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:32, 03.08.2011

Witam, wiem że były już podobne tematy ale chciałbym opisać swój przypadek. Otóż od jakiegoś czasu zacząłem tankować paliwo ON lotos dynamic i zauważyłem, że podczas jazdy ze stałą prędkością odczuwalne jest delikatne szarpanie tak jakby były jakieś przerwy w dopływie paliwa. Wybrałem się z rodzinką w podróż nad morze i po przejechaniu około 250 km zapaliły mi się kontrolki check engine, trójkąt z wykrzyknikiem oraz vsa. Samochód stracił moc, nie reagował na gaz, silnik miał około 1500 obrotów. Po zgaszeniu silnika i kilkakrotnym go uruchomieniu kontrolki zgasły. Sprawdziłem jeszcze stan oleju i okazało się, że pokazuje na minimum, więc na stacji dokupiłem olej i dolałem około 0,5 litra. Wyruszyłem w dalszą podróż i niestety po przejechaniu około 50 km miałem znowu te kontrolki. Tak było jeszcze kilka razy. Kiedy miałem stan paliwa na połowie baku dolałem 20l normalnej ON i przerwy pojawiały się po przejechaniu około 100 km. Dojechałem w końcu na miejsce i wybrałem się do ASO celem diagnozy błędu. Po podłączeniu do komputera serwisant powiedział, że uszkodzony jest czujnik położenia pedału gazu co mogło być przyczyną występowania wyżej opisanych błędów. Po wyjechaniu z ASO wcześniejsze usterki przestały się pojawiać, tzn podczas jazdy nie czuć już szarpania, nie zapalały się też kontrolki. Przed powrotem do domu zalałem na full normalnej ON i całą drogę powrotną błędy się nie pojawiły.

Zastanawiam się teraz czy diagnoza w ASO była prawidłowa. Nowy czujnik to koszt około 900 zł. Czytałem, że podobne kontrolki zapalały się przy uszkodzeniu piast w kole, katalizatorze itp.

Jak myślicie, czy przyczyną mogło być paliwo?
  • 0

#2 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 18:24, 03.08.2011

Zastanawiam się teraz czy diagnoza w ASO była prawidłowa.

szkoda, że nie znasz numerów błedów. Jak Ci wyskoczy check zrób diagnostykę zwierając 4 i 9 na złączu OBD2. Czujnik :k potem coś innego wymyślą. Jak Ci się zapaliły te 3 kontrolki, pewnie któraś kostka nie łączy, masa przy modulatorze ABS/VSA albo masa przy bezpiecznikach. Najlepiej jak byś znał kody błędów wtedy można szybciej namierzyć usterkę
  • 0

#3 Kamarus

Kamarus
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Zamość
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:35, 04.08.2011

Właśnie wczoraj dzwoniłem do ASO w Lublinie i gościu też mi powiedział, że może coś nie łączyć. Będę u nich na przeglądzie we wtorek to może coś więcej uda mi się od nich wyciągnąć.

Najlepiej jak byś znał kody błędów


Po fakcie, też pomyślałem o tym że mogłem zapytać o kod błedu :-/

Czujnik potem coś innego wymyślą



Podobno któryś z dwóch potencjometrów przekazywał nieprawidłowe dane, co wiąże się z wymianą całego czujnika

[ Dodano: 2011-08-09, 22:04 ]
Właśnie jestem po przeglądzie. Niestety mam wrażenie, że przypadłość z szarpaniem po przeglądzie wróciła. Nie jest to tak odczuwalne jak przed diagnostyką i skasowaniem błędu, ale według mnie silnik nie pracuje równo, ma lekkie drgania, poszarpywanie. Sam nie wiem co to może być. :-(

[ Dodano: 2011-08-15, 21:27 ]
Niestety te cholerne kontrolki znowu się zapaliły. Najgorsze jest to, że jestem właśnie na Chorwacji i nie bardzo mam jak podjechać do ASO, Stało się to po tym, jak wrażenie przerywania podczas jazdy ze stałą prędkością nasiliło się. Po pewnym czasie podczas jazdy zapaliły się znowu te kontrolki. Nie mogę zrobić samodiagnostyki ponieważ kontrolka check się nie świeci.

Kolega muzyczka kiedyś opisał taki sposób

zdejmujesz osłonę na prawym słupku przy nogach pasażera.. i zobaczysz czarną puszkę z kabelkiem... symetrycznie z drugiej strony masz bezpieczniki. :) i tam masz jedną kostkę i ona idzie po obudowie wentylatora i tak 30 cm dalej od tej puszki masz drugą kostkę która też jest w kabinie i też ja rozepnij


Nie wiem tylko jak zdjąć tą cholerną osłonę i czy kostki o których pisał wystepują w tym samym miejscu w modelu 2004.

[ Dodano: 2011-08-25, 09:18 ]
PO wizycie w ASO CRH Lublin diagnoza: do wymiany czujnik położenia gazu. Błędy P1248 i P2138. Sprawdzone i oczyszczone połączenia na kostkach. Po wykasowaniu błędów silnik pracuje w miarę normalnie. Nie czuć w tej chwili tak silnego szarpania jak przed kasowaniem, ale co jakiś czas odczuwam niewielkie szarpnięcie. Zamówiłem ten czujnik, w sobotę ma być wymieniony. Zobaczymy co będzie się działo po wymianie. Mam nadzieję, że będzie ok, bo dotychczasowa jazda nie sprawiała mi żadnej przyjemności. Szarpanie i wyczekiwanie kiedy zapali się "żółta trójca" i samochód przejdzie w tryb awaryjny :k

[ Dodano: 2011-08-29, 09:13 ]
Ok. Jestem po wymianie czujnika. Moje wrażenia, przede wszystkim nie czuję tego szarpania :mrgreen:, poza tym samochód całkowicie inaczej reaguje na gaz. Wcześniej było tak, że pedał gazu miał na początku jakby zawieszenie, silnik wcale nie reagował. Dopiero mocniejsze wciśnięcie powodowało, że samochód zaczynał przyspieszać. Teraz auto od samego początku reaguje na gaz :lol:

U mnie przebieg jest w tej chwili około 132 000 km. Może, osoby które również wymieniały ten czujnik napisałyby przy jakim przebiegu to robiły.
  • 0

#4 mpudlo

mpudlo
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Dębe Wielkie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:36, 28.09.2012

Kolego Kamarus, mam identyczne objawy jak u Ciebie! Identyczne!

Po wciśnięciu pedału gazu jest jakby takie sekundowe "zawieszenie się" silnika, nie wchodzi płynnie na obroty. Poza tym często silnik lubi szarpnąć przy jeździe ze stałą prędkością.

Ba, mam czasami wrażenie, jakby auto samo przyspieszało i muszę odpuszczać gaz!

A dzisiaj właśnie stało mi się dokładnie to samo co Tobie!

Tutaj opisałem:

http://www.accordklu...pic.php?t=36478

Jak Ci się sprawuje samochód teraz od wymiany tego czujnika?

pozdro,

mp
  • 0

#5 Kamarus

Kamarus
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Zamość
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:00, 28.09.2012

Witam, u mnie po wymianie czujnika jest OK. Jednak, u Ciebie, z tego co piszesz jest trochę inaczej. Owszem objawy są takie same, ale w moim przypadku po zgaszeniu silnika i odczekaniu kilku minut, silnik zapalał normalnie i wszystkie trzy kontrolki gasły, u Ciebie check świeci się nadal. A błedy jak odczytywałeś, robiłeś samodiagnostykę spinaczem?
  • 0

Interesujesz się Ubuntu, odwiedź mojego bloga 'Ubuntu... to jest proste'


#6 mpudlo

mpudlo
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Dębe Wielkie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:15, 28.09.2012

Tak, samodiagnostykę.

Ciekawe, bo po kilku chwilach zgasły dwie lampki, został ECU, ale nie ma on żadnego wpływu na pracę silnika i jazdę.

Nie mogę nigdzie znaleźć kodu tego błędu ECU, co go odczytałem.

Może jakaś dobra dusza pomoże. Ale te objawy z szarpaniem mam identyczne jak u Ciebie. Jota w jotę.

I co ciekawe, borykam się z nimi już od dłuższego czasu, choć ich intensywność jest różna (nie wiem od czego to zależy). A silnik dzisiaj wpadł w tryb serwisowy w tej sekundzie "zawieszenia".

pozdro,
mp
  • 0

#7 Kamarus

Kamarus
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Zamość
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:17, 28.09.2012

ECU masz na myśli check engine?
  • 0

Interesujesz się Ubuntu, odwiedź mojego bloga 'Ubuntu... to jest proste'


#8 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:17, 28.09.2012

ECU to jednostka sterująca, electronic control unit, czyli komp jak ktoś woli
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#9 mpudlo

mpudlo
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Dębe Wielkie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:18, 28.09.2012

Tak.
  • 0

#10 Kamarus

Kamarus
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Zamość
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:20, 28.09.2012

Poczekaj, poszukam w serwisówce.

[ Dodano: 2012-09-28, 21:39 ]
ABS - 61 Wysokie/niskie napięcie
CE - 37 być może jest to ten błąd: DTC P16A3: Usterka obwodu wewnętrznego ECM

Co do drugiego błedu, może niech się wypowie jeszcze ktoś bardziej obeznany.
  • 0

Interesujesz się Ubuntu, odwiedź mojego bloga 'Ubuntu... to jest proste'





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq