Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Wymiana tylnych klocków hamulcowych


  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
133 odpowiedzi w tym temacie

#16 ELF

ELF
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • SkÄ…d:WarmiÅ„sko-mazurskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155 KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:41, 18.04.2011

Może źle mnie zrozumieliście . Jak nie hamowałem tak często jak on .To kto pierwszy wymieni klocki :?: . W poprzednim aucie 180KM klocki starczały mi na krótko ok 25000 km max . Swoją Hanię kupiłem w listopadzie i mam już od tamtego czasu 11000 km nakręcone (jak kupiłem wymieniłem komplet klocków przód/tył w marcu wymieniałem koła na letnie i klocki jeszcze super ). P.S. Cytuję no i? :roll: to że hamował to źle czy dobrze? i tzn kto jest lepszym kierowcą on czy ty? Tzn że tylne klocki masz lepiej wymienione od niego? :om: . TO chodzi ,że większość z nas jest MISTRZAMI PROSTEJ .A tu jest tego dobitny przykład i jak kolega pytał na "NA ILE WAM STARCZAJĄ KLOCKI " to ja odpowiem ,że mi na bardzo długo ale wy chyba tego nie kumacie a dodać gazu na prostej to nawet moja 7 letnia córka potrafi na quadzie ,ale wejść w zakręt to już średnio bo trzeba się przechylić . A do tego kto jest lepszym kierowcą nie świadczy kto ile hamuje tylko jak zachowa się w ekstremalnej sytuacji . Doświadczenie mam od 1993 r. przelatałem na kilku autach ponad 600000 km po drogach Europy no i Rosji też :mrgreen: i powiem wam ,że nie miałem żadnego wypadku !!. Jedna stłuczka w cofałem na parkingu w okresie świąt Bożego Narodzenia kilka lat temu i hakiem swojego auta zarysowałem Opla omegę( butelkowa zieleń) w nocy pod hipermarketem jak masz przyciemniane szyby też byś nie zauważył .A ostatnia sentencja klocki z tyłu jak wymieniałem to też dawałem smaru miedzianego to i może mam lepiej wymienione :idea: . Pozdrawiam i życzę wam więcej uprzejmości na drodze i zrozumienia dla mniej doświadczonych kierowców ale po co ja to piszę przecież wy jesteście najlepszymi z najlepszych :k ♦
  • 0

#17 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • SkÄ…d:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:50, 18.04.2011

ELF nadal srednio rozumiem Twoj wywod bo to nie miejsce na opisywanie swoich przezyc za kolkiem. ja zrobilem mniej kkm niz Ty i tez krocej mam prawko, nigdy nie bylem "miszczem" prostej bo zawsze wolalem zakrety itp. ale wydaje mi sie ze przy naprawde sportowej jezdzie przed zakretem hamuje sie hamulcami a biegi tylko tak redukuje zeby na wyjsciu miec spory moment. moze kierowca mondeo nie ryzykowal tak bardzo jak Ty, wolal spokojnie w niego wejsc zeby na wyjsciu znowy przyspieszyc i tak Ci sie oddalal a robil to bezpiecznie.

jak mowilem to nie miejsce zeby to opisywac. masz inne dzialy od tego a tutaj opisz jak wymienic klocki z tylu i jakie to "imadelko" kupic bo sam niebawem bede zmienial klocki i tarcze wiec przydaloby mi sie wiedziec jak to zrobic;)
  • 0

#18 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 00:33, 19.04.2011

Co do "imadelka" ja nie robilem bo akurat moglem uzyc wlasciwych narzedzi ,ale moze rzut oka na nie pomoze Ci zorganizowac sobie cos co zadziala podobnie,oczywiscie jesli o to wlasnie imadelko Ci chodzi :roll:

Dołączona grafika

A tu juz w uzyciu

Dołączona grafika
  • 0

#19 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • SkÄ…d:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 07:16, 19.04.2011

dokladnie to mialem na mysli:) i wiem jak to wyglada. raczej chcialbym sie dowiedziec czy te z allegro po 60zl sa warte swojej ceny czy lepiej kupic jakiesfirmowe? i czy kazdy spelni swoje zadanie bo z tego co wiem to z tylu sa potrzebne jakies takie co wkreca tloczek. a wiec co z zaciskami z przodu bo ich sie raczej nie wkreca - to potrzebuje dwa rodzaje narzedzi?
  • 0

#20 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • SkÄ…d:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:28, 19.04.2011

Myślę, że jak dasz kawałek drewnianej listewki miedzy tłoczek a to urządzenie to i przód wciśniesz.
  • 0

#21 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 09:52, 19.04.2011

Ja tam tylne tłoczki wkręcałem czymś takim,
http://www.sparta.co...4bf1133376d.jpg

i też daje radę.
  • 0

#22 Mekintosh

Mekintosh
  • Forumowicz
  • 166 postów
  • SkÄ…d:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:wypasiony golas;)
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:23, 21.04.2011

Temat jak dla mnie bardzo na czasie. ;-)
Jestem świeżo po wymianie tylnych klocków w VIII. Wytrzymały tylko 33 tys. km, co przy moim raczej spokojnym stylu jazdy uważam za średni wynik. :-/
Przednie są jeszcze na 5-10 tys. km i właśnie to mnie zdziwiło, że tył wytrzymał krócej niż przód... Zawsze myślałem, ze jest odwrotnie. :roll:
  • 0

#23 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • SkÄ…d:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 15:53, 21.04.2011

Jestem świeżo po wymianie tylnych klocków w VIII. Wytrzymały tylko 33 tys. km, co przy moim raczej spokojnym stylu jazdy uważam za średni wynik.
Przednie są jeszcze na 5-10 tys. km i właśnie to mnie zdziwiło, że tył wytrzymał krócej niż przód... Zawsze myślałem, ze jest odwrotnie.

TTTM, jutro zabieram sie za wymianę, tym razem nie tylko klocki ale tez tarcze, na klockach zrobiłem 20 tys. km, niedługo klocki to sie co drugie tankowanie wymieniać będzie, i nie zeby honda jakos super hamowała ;-)
wymiana w aso 1150zl czesci, 170zl wymiana :mrgreen:
z wymiany (sam robie) zdam relacje ;-)
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#24 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 08:47, 22.04.2011

Mekintosh, dzięki za info, dokładnie o to mi chodziło a nie o OT nad stylem jazdy ;-) U mnie też tył leci wcześniej niż przód i byłem tym równie zdziwiony jak Ty. Wymieniałem już 2 razy tył a przód dopiero raz i byłem ciekawy czy tylko u mnie tylne klocki tak mało wytrzymują?
Zadałem też to pytanie w ASO, że jak to możliwe żeby tylne klocki wytrzymywały mniej od przednich? Panowie wytłumaczyli to często załączającymi się w zimowych warunkach systemami trakcji, które przyhamowują tylne koła :-/
  • 0

#25 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • SkÄ…d:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:56, 22.04.2011

droset, glupia gadka, z tylu jest mniejsza tarcza i mniejszy klocek robi swoje. wiadomo ze wiekszy nacisk idzie na przod ale tyl sie tez bardziej grzeje a jak jest rozgrzany klocek to szybciej sie sciera.

kupcie TRW na tyl to bedziecie mieli jak ja - fabryczne wytrzymaly 38kkm, (przednie 74kkm) a teraz mam 76 a TRW maja jeszcze z 8-9mm grubosci:)
  • 0

#26 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • SkÄ…d:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:18, 22.04.2011

Bo jak widać TRW to drewno nie klocek :hahaha:
  • 0

#27 mihail

mihail
  • Forumowicz
  • 152 postów
  • SkÄ…d:GdaÅ„sk
  • Silnik:2,2
  • Wersja:i-cdti
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:59, 22.04.2011

Szybciej furę zeżre ta okropna ruda
zanim zetrzeć TRW Ci się uda

:r
  • 0

#28 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • SkÄ…d:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:13, 22.04.2011

Jeszcze limeryki zacznijcie o nich pisać:)
  • 0

#29 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • SkÄ…d:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:16, 22.04.2011

ok. ja prawie zakonczylem wymiane, ale do piwa mnie zawolali wiec przerwalem
jutro wrzuce zdjęcie tłoczka hamulcowego w tourerze :roll:
pytanie za 21 punktów: jak ten biedny malutki tłoczuszek i ta para klocuszków maja sie przyczynić do zatrzymania tego poniekąd nielekkiego samochodu?

Jeszcze limeryki zacznijcie o nich pisać:)

jw. tyle ze ja preferuje trzynastozgłoskowiec :B

zanim zetrzeć TRW Ci się uda

chesz zdjecia z mojej acco? naprawdę poszły w tempie papieru ;-)
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#30 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • SkÄ…d:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:22, 22.04.2011

Nie mów, że w kombi są mniejsze klocki niż w sedanie?
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq