Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Gdzie poprowadzić kable od audio?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 KANCLERZ111

KANCLERZ111
  • Forumowicz
  • 61 postów
  • Skąd:LUBIN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:18, 09.09.2010

Mam pytanko gdzie schować, co rozebrać, jak porowadzić kable od audio a mianowicie + i - z aku do bagażnika oraz z radia do bagażnika? Na razie mam pociągniete na wierzchu a przeprowadzone przez tylna kanape bo na szybko montowałem sprzęcik, żeby sprawdzić czy działa:) NAPIERDZIELA AŻ MIŁO:D
  • 0

#2 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 21:21, 09.09.2010

http://www.accordklu...opic.php?t=2727
i jeszcze tutaj kilka wskazówek http://www.accordklu...opic.php?t=7996

przegladnij ten dział jest kilka tematów które moga Ci pomóc
  • 0

#3 Shaar

Shaar
  • Forumowicz
  • 203 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:3.2
  • Wersja:TL
  • KM:270
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:UA6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:12, 10.09.2010

Jarek pozamiatał ;-)

Ja mogę dodać tylko tyle że "-" możesz dać do masy czyli do blachy.
I zaleca się aby kabel od zasilania i sygnałowy nie szły obok siebie w jednym progu.
  • 0

Był: Accord Coupe '02 (CG4) 2.0 VTEC
Jest: Acura TL '05 (UA6) 3.2 V6 VTEC -> CLICK + Yamaha MT09 '17


#4 KANCLERZ111

KANCLERZ111
  • Forumowicz
  • 61 postów
  • Skąd:LUBIN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:55, 10.09.2010

No wlasnie minus powinno również dać się do aku, tam jest skupienie wszelkiej masy. W mądrych książkach nawet tak pisze:D
  • 0

#5 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 07:08, 10.09.2010

e ja w wszystkich autach montowałem do masy w bagazniku szkoda sie bawic zeby to ciagac az do przodu, lub ewentualnie ze wzmacniaczem w bagazniku dac kondensator i bedzie lux. u siebie w coupe CD7 od aku idzei przez otwór z kablami w scianie grodziowej za silnikiem do środka auta i potem pod nakładkami na progu i do tyłu pod kanapą i jest lux
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#6 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 09:10, 10.09.2010

Sygnałowe najlepiej poprowadzić od radia, tunelem środkowym, środkiem kanapy. W moim przypadku starczyło 30cm żeby stykały się z zasilającym i wiązką w aucie i była turbinka w głośnikach.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#7 MAK

MAK
  • Forumowicz
  • 272 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.5
  • Wersja:XT
  • KM:stadko :-)
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Lodówka
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:05, 15.09.2010

No wlasnie minus powinno również dać się do aku, tam jest skupienie wszelkiej masy. W mądrych książkach nawet tak pisze:D


Nie ma takiej potrzeby. Masa jest cala buda auta ktora i tak jest polaczona z aku. Pamietaj ze zawsze lepiej jest dawac krotsze kable ;-) Ja tez mam z kufra mase pociagnieta i wszystko smiga jak trzeba a nie mam zwyklego audio w swoim acco ;-)
  • 0
>>> Accord by MAK <<<

Przerabiam S na type ES-R :mrgreen:

#8 KANCLERZ111

KANCLERZ111
  • Forumowicz
  • 61 postów
  • Skąd:LUBIN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:12, 15.09.2010

Wiem wiem, krótsze kable, mniejszy opór;p Juz sygnałowy pociagnalem tunelem srodkowym a + i - po prawej stronie auta w srodku sobie leza bo nie ma gdzie ich zamaskowac....
  • 0

#9 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 19:20, 15.09.2010

teoretycznie karoseria stanowi minus akumulatora i może w kwestii audio to nie ma znaczenia ale ze względów elektrycznych powinno się wykonać połączenie odbiornika plus i minus ze źródłem zasilania/akumulator/ przewodami o odpowiednim przekroju.
Kawałek przewodu miedzianego ma na 100% lepsza przewodność i mniejsze straty niż kawałek blachy ocynkowanej, skręcanej śrubami itp.
To moje zdanie w tej kwestii.
  • 0

#10 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:24, 15.09.2010

MIalem kiedys mase prosto z aku, ale po rozmowie z czlowiekiem znajacym sie na rzeczy (Car audio, zawody i te sprawy) mam teraz z bagaznika. Argumentacja byla taka, ze zaden kabel nie bedzie mial takiego przekroju jak karoseria. Zmiel ta cala blache i zrob z niej przewod, mozna sobie wyobrazic ze przekroj bylby glubszy od reki.

Generalnie nie widze zadnych plusow ani minusow, po co wiec drugi kabel ciagnac.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#11 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 00:39, 16.09.2010

przekrój kabla to jedno a przewodność, oporność właściwa i straty na kablu to drugie, ale być może w car audio to nie ma takiego znaczenia
  • 0

#12 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 06:26, 16.09.2010

no z kablami zazwyczaj jest tak ze im grubsza średnica tym wieksza przepustowośc prądu, więc przekrój kabla sie łaczy z przepustowościa, najlepiej z bagaznika i do tego kondensator zaraz koło wzmaka i bedzie lux
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#13 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 10:46, 16.09.2010

no z kablami zazwyczaj jest tak ze im grubsza średnica tym wieksza przepustowośc prądu, więc przekrój kabla sie łaczy z przepustowościa, najlepiej z bagaznika i do tego kondensator zaraz koło wzmaka i bedzie lux


jak najbardziej się z Tobą zgadzam tylko inna sprawa kiedy mamy do czynienia z kablem miedzianym w porównaniu z aluminiowym czy kawałkiem blachy. No ale zaczynamy się rozdrabniać na drobne :)) a nie o to chodzi.
Jeżeli fachowcy od car audio uważają, że można minus wzmacniacza podłączyć do najbliższego miejsca na karoserii to OK. Ja z punktu widzenia elektryczności uważam, że dużo pewniejsze i skuteczniejsze jest podłączenie przewodem osobnym np 10 czy 16 mm²
  • 0

#14 BALCER

BALCER
  • Forumowicz
  • 557 postów
  • Skąd:Warsaw/Galway
  • Silnik:20T
  • Wersja:EuroR
  • KM:379
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7R
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 17:25, 28.09.2010

Bardzo często stosuje się oba kable prowadzone od aku gdyz masa wnosi zakłócenia z innych urzędzeń jak: CB Radio, aftermartketowe xenony, radio samo w sobie, korektory inne wzmacniacze i inne urządzenia. Poprowadzenie obu kabli z baterii to jak najbardziej dobre rozwiązanie jesli chodzi o jakość odbioru. Prowadzenie minusa z masy to podejście do audio od storny "powera" a nie jakości. Słaby to specjalista car-audio co o tym nie wspomina. Pro instalacja to baaardzo grube kable prądowe (+ i -) poprowadzone od akumulatora (akumulatorów). Tam nie ma miejsca na mase. Jak ktoś tego nie robi to tylko z lenistwa lub głupiej oszczędności.
  • 0

#15 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 23:35, 28.09.2010

Dokładnych argumentów nie znam dlaczego lepiej minus wziąć z karoseri ale montował mi sprzęt już w poprzednim aucie dobry znajomy który jest bardzo dobrym elektrykiem i często pracuje w fabrykach samochodów i sam mi powiedział że lepiej podłaczyć minus do karoseri i najlepiej jak najkrutszym kablem.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq