Skocz do zawarto艣ci


RODO w HAKP

Zdj臋cie
VIII

Zatkany katalizator ? 2.4L - za ma艂o mocy

VIII

  • Zaloguj si臋, aby doda膰 odpowied藕
53 odpowiedzi w tym temacie

#1 Sotomiak

Sotomiak
  • Forumowicz
  • 26 post贸w
  • Sk膮d:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:56, 12.08.2017

Witam Panowie,

 

Accord VIII TypeS, Silnik 2.4L, 201 KM

 

pojecha艂em na strojenie do Torunia do kolegi Rafi. I niestety 1 pomiar na hamowni na seryjnych ustawieniach wyszed艂 bardzo s艂abo - zaledwie 156,6 KM i 184,9 Nm. Ju偶 w trakcie jazdy pr贸bnej po diagnozie by艂a za bogata mieszanka paliwowo-powietrzna.

 

f398b16be87a7b94.jpg

G艂贸wnym podejrzeniem jest zatkany katalizator - co my艣licie, to mo偶e by膰 to ?

 

Po strojeniu wysz艂o docelowo co艣 takiego :

 

4777af86dccd6e15.jpg

 

Run1 -> seria
Run 2 -> po strojeniu na PB95 - i potem jeszcze dali艣my ma艂膮 korekt臋 w d贸艂, bo by艂 spalanie stukowe s艂yszalne
Run 3 -> na LPG

 

Docelowo uda艂o si臋 odzyska膰 ok 20 KM, czyli pewnie ok 176-177 KM na PB , ale to dalej nie jest seria 201KM :(

 

Czy to jest na pewno wina katalizatora i co ewentualnie m贸g艂bym zrobi膰 aby odpycha艂o si臋 jak powinno ?
 


U偶ytkownik Sotomiak edytowa艂 ten post 16:58, 12.08.2017

  • 0

#2 prmas91

prmas91
  • Forumowicz
  • 178 post贸w
  • Sk膮d:Tuliszk贸w
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:11, 12.08.2017

Katalizator to si臋 raczej rzadko zatyka w silniku benzynowym. Pod艂膮cz auto pod komputer, zobacz, czy nie ma jaki艣 b艂臋d贸w. Mo偶e jest za niskie ci艣nienie paliwa, albo kt贸ry艣 z filtr贸w przytkany. Sprawd藕, czy sonda lambda ma prawid艂owy przebieg, Mo偶liwo艣ci jest wiele, nawet 艣wiece zap艂onowe mog膮 by膰 winne. Je艣li uwa偶asz, 偶e to wina zatkanego katalizatora, to go wykr臋膰 i sprawd藕 pod 艣wiat艂o, czy jest dro偶ny. 


  • 0

#3 Sotomiak

Sotomiak
  • Forumowicz
  • 26 post贸w
  • Sk膮d:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:22, 12.08.2017

Katalizator to si臋 raczej rzadko zatyka w silniku benzynowym. Pod艂膮cz auto pod komputer, zobacz, czy nie ma jaki艣 b艂臋d贸w. Mo偶e jest za niskie ci艣nienie paliwa, albo kt贸ry艣 z filtr贸w przytkany. Sprawd藕, czy sonda lambda ma prawid艂owy przebieg, Mo偶liwo艣ci jest wiele, nawet 艣wiece zap艂onowe mog膮 by膰 winne. Je艣li uwa偶asz, 偶e to wina zatkanego katalizatora, to go wykr臋膰 i sprawd藕 pod 艣wiat艂o, czy jest dro偶ny. 

 

艢wiece s膮 wymienione na nowe, luz贸w zaworowych nie ma, filtr powietrza czysty, b艂臋d贸w nie ma 偶adnych.


  • 0

#4 Braidak

Braidak
  • Forumowicz
  • 3 post贸w
  • Sk膮d:ZWA
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Elegance
  • KM:197KM/397Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CW3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:03, 12.08.2017

Kiedy by艂 wymieniony filtr paliwa?


  • 0

#5 Sotomiak

Sotomiak
  • Forumowicz
  • 26 post贸w
  • Sk膮d:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:19, 12.08.2017

Kiedy by艂 wymieniony filtr paliwa?

 

Nie mam informacji na ten temat - czy by艂 i kiedy ostatni raz. Mam go od 2.500KM, a ma teraz ok 126.000. Wed艂ug ksi膮偶ki powinien by膰 przy 80.000 z艂.

Ale w samochodzie w DE by艂o wszystko wymieniane zgodnie z zaleceniami serwisowymi je艣li chodzi o inne filtry, oleje, klocki itd.


  • 0

#6 prmas91

prmas91
  • Forumowicz
  • 178 post贸w
  • Sk膮d:Tuliszk贸w
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:04, 12.08.2017

Czujnik spalania stukowego, czujnik temperatury?


  • 0

#7 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 post贸w
  • Sk膮d:rzesz贸w
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 20:58, 12.08.2017

jakie s膮 korekty silnika i jaki afr przy OL
sprawdzic ci艣nienie na garach. cisnienie paliwa luzy zaworow?
katalizator?
czasem zlaczka elastyczna potrafi sie zagiac do 艢r贸dka.
filtry paliwa powietrza.

U偶ytkownik slasz129 edytowa艂 ten post 21:09, 12.08.2017

  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#8 pawel84

pawel84
  • Forumowicz
  • 277 post贸w
  • Sk膮d:Devizes .UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:02, 13.08.2017

Moja te偶 by艂a serwisowana w UK,ale do filtra paliwa na 100% nikt nie zagl膮da艂. Jak j膮 kupi艂em to mia艂a 102tys.mil.  Dopiero ja go wymieni艂em. 

W serwisie to sprawdzaj膮 co najwy偶ej ci艣nienie paliwa ( i pewnie te偶 nie wsz臋dzie i nie zawsze) jak jest dobre ,to nie ruszaj膮 filtra.

Jak masz zamiar trzyma膰 to auto ,to lepiej wymieni膰 i si臋 nie martwi膰


  • 0

#9 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 post贸w
  • Sk膮d:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 21:33, 13.08.2017

a pono膰 Rafi mia艂 by膰 takim "specem" od Hondy - no sorry, ale s艂abo mi si臋 w to b臋dzie chcia艂o uwierzy膰, p贸ki nie dojdzie dlaczego na PB nie ma deklarowanej mocy...

 

powod贸w mo偶e by膰 multum - jednak to on, wzi膮艂 za hamowanie pieni膮偶ki, mia艂 mo偶liwo艣膰 obejrzenia auta, podgl膮dni臋cia parametr贸w pracy, stanu podzespo艂贸w maj膮cych na to wp艂yw. wi臋c ja bym do niego uderza艂 o porady i do nich si臋 stosowa艂, p贸ki nie zw膮tpisz w umiej臋tno艣ci i wiedz臋. 

 

my Ci z fus贸w nie wywr贸偶ymy, chyba 偶e chcesz pogra膰 w zgaduj zgadul臋....

 

 

bo jednak ~40 - ~50 KM daleko od serii, to jest problem - i to powa偶ny


  • 0

#10 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2934 post贸w
  • Sk膮d:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 21:46, 13.08.2017

 luz贸w zaworowych nie ma, 

 

A powinny by膰  :diabelgrin:

 

BTW ja 'tunerem' nie jestem ale stroi膰 auto kt贸remu daleeeeko do serii - chyba nie t臋dy droga.

Mo偶e pomiar moc/moment jest z dooopy - ewentualnie styknij si臋 z innym k24z3 na kresce i buta dla por贸wnania.


  • 0

#11 WoWi

WoWi
  • Auto Roku 2017
  • 327 post贸w
  • Sk膮d:Pozna艅
  • Silnik:3.7
  • Wersja:Premium
  • KM:345+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2016
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:50, 13.08.2017

Tam masz 2 katalizatory jakby co ;-)
  • 0

#12 ralfi2000

ralfi2000
  • Partner HAKP
  • 236 post贸w
  • Sk膮d:Torun / Wwa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:23, 13.08.2017

a pono膰 Rafi mia艂 by膰 takim "specem" od Hondy - no sorry, ale s艂abo mi si臋 w to b臋dzie chcia艂o uwierzy膰, p贸ki nie dojdzie dlaczego na PB nie ma deklarowanej mocy...

 

powod贸w mo偶e by膰 multum - jednak to on, wzi膮艂 za hamowanie pieni膮偶ki, mia艂 mo偶liwo艣膰 obejrzenia auta, podgl膮dni臋cia parametr贸w pracy, stanu podzespo艂贸w maj膮cych na to wp艂yw. wi臋c ja bym do niego uderza艂 o porady i do nich si臋 stosowa艂, p贸ki nie zw膮tpisz w umiej臋tno艣ci i wiedz臋. 

 

my Ci z fus贸w nie wywr贸偶ymy, chyba 偶e chcesz pogra膰 w zgaduj zgadul臋....

 

 

bo jednak ~40 - ~50 KM daleko od serii, to jest problem - i to powa偶ny

 

Kolega mo偶e darowac sobie osobiste wycieczki, ale moja wiedza i umiej臋tno艣ci nie wzi臋艂y si臋 z powietrza.

Ja te偶 z fus贸w nie wr贸偶臋 i wszystko co si臋 da艂o czasowo sprawdzi膰, a tego czasu za wiele nie mieli艣my, zosta艂o sprawdzone. A o ma艂ej mocy dowiedzieli艣my si臋 dopiero na hamowni jak ju偶 auto by艂o prawie wystrojone.

A je艣li kto艣 podrzuci jaki艣 pomysl to oczywi艣cie pos艂ucham, nikt nie jest alfa i omeg膮.

 

Paliwo, ani filtr paliwa na pewno to nie jest, poniewa偶 na gazie moc by艂a nawet ni偶sza jak wida膰. Sk艂ad mieszanki r贸wnie偶 jest prawid艂owy co potwierdzaja prawie zerowe korekty kr贸tko i d艂ugoterminowe. Z reszt膮 lamda zosta艂a wystrojona, wi臋c paliwa nie brakuje.

 

Czujnik stuku, owszem, on dzia艂a艂 na pewno, bo  cofa艂 zap艂on. Aczkolwiek bez powodu tego nie robi艂 bo co艣 si臋 dzia艂o i dzieje. Nikt jednak si臋 nie spodziewa艂艂, 偶e b臋dzie taki spadek mocy.

 

Luz zaworowy by艂 sprawdzony, ja tylko to potwierdzi艂em podci艣nieniem jakie panuje w kolektorze ssacym, jest prawid艂owy.

 

Wi臋c jedyne co zosta艂o to podejrzneie zapchanego katalizatora, lub jak dzisiaj mnie ol艣ni艂o, 偶e s膮 dwa, to tym bardziej mam podejrzneie, 偶e jeden lekko si臋 ukruszy艂 i przytka艂 drugi.

 

Temat nie zosta艂 olany, poniewa偶 silnik jest wystrojony i za to zosta艂y wzi臋te pieni膮偶ki. Silnik n at膮 chwil臋 jest wytrojony w taki spos贸b, 偶e mo偶na je藕dzi膰 bezpiecznie, aczkolwiek z mniejsz膮 moc膮 i po wymnianie katalizator贸w na jeden sprawny um贸wili艣my si臋, 偶e jak b臋d臋 w warszawie to si臋 spotkamy i poprawi臋 mapk臋, oczywi艣cie w ramach strojenia, i kto wie, mo偶e nawet odwiedzimy hamowni臋 z tej okazji ;)


  • 0

Reflashe/custom remapy, K24/K20, strojenia, EMU,Hondata,Crome, chiptuning i inne cuda: https://www.facebook...77707015783366/

Reflash  K24A3, K24Z3, K20A6, R18, N22A1 i wiele innych

  Zapraszam PW


#13 raczyk

raczyk
  • Forumowicz
  • 41 post贸w
  • Sk膮d:Busko Zdr贸j
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 00:04, 14.08.2017

To nie sprawdziliscie auta na hamowni przed rozpoczeciem jakich kolwiek prac ?xd nie bardzo moge zrozumiec po co bylo robic cokolwiek bez znalezienia przyczyny braku 1/4 seryjnej mocy auta....

U偶ytkownik raczyk edytowa艂 ten post 00:09, 14.08.2017

  • 0

#14 ralfi2000

ralfi2000
  • Partner HAKP
  • 236 post贸w
  • Sk膮d:Torun / Wwa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 08:39, 14.08.2017

Jakbym mial swoja prywatna hamownie dostepna 24/h to pewnie bysmy sprawdzili :D
A odczucia subiektywne kazdy ma inne ;)

Wys艂ane z mojego SM-A300FU przy u偶yciu Tapatalka
  • 0

Reflashe/custom remapy, K24/K20, strojenia, EMU,Hondata,Crome, chiptuning i inne cuda: https://www.facebook...77707015783366/

Reflash  K24A3, K24Z3, K20A6, R18, N22A1 i wiele innych

  Zapraszam PW


#15 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 post贸w
  • Sk膮d:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 09:54, 14.08.2017

Ralfi2000 - trzymam kciuki, 偶e dojdziecie o co chodzi.

 

szczerze, to teoria z katalizatorem ma艂o mnie przekonuje. 

 

po pierwsze- przebieg. po drugie- wiek. po trzecie- nie s艂ysza艂em o takim przypadku w VIII (w VII te偶). 

 

by ceramika z kata si臋 tak posypa艂a, i zatka艂a przelot potrzeba albo uszkodzenia mechanicznego, albo d艂ugotrwa艂ej jazdy ze skrajnie nieodpowiedni膮 mieszank膮...

i auto by zas艂ab艂o, i s艂ab艂o z ka偶dym dniem bardziej a偶 do ca艂kowitej odmowy odpalenia :) poza tym by艂oby s艂ycha膰, 偶e co艣 dzwoni w wydechu - nieprawda?

 

 

a mo偶e hamownia popsuta?! :D


  • 0





R贸wnie偶 z jednym lub wi臋ksz膮 ilo艣ci膮 s艂贸w kluczowych: VIII

U偶ytkownicy przegl膮daj膮cy ten temat: 0

0 u偶ytkownik贸w, 0 go艣ci, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq