Hej.
Mój problem zaczął się od zanikającego wspomagania układu kierowniczego, który szerzej opisałem w wątku z linku poniżej
http://www.accordklu...ce-wspomaganie/
Generalnie wspomaganie traciłem i odzyskiwałem przez ostatnie prawie 2 tygodnie (zdecydowanie więcej czasu go nie było). Wiązałem te problemy z wilgocią w jakimś układzie ponieważ 2 razy po dwóch słonecznych dniach wspomaganie wracało. Dzisiaj jednak pomimo braku deszczu i pomimo tego że rano działało znowu się wyłączyło więc straciłem wiare w tą przyczyne.
Dzisiaj byłem w ASO w celu postawienia diagnozy. Pozwole sobie wkleic treść postu z działu dotyczącego ukł. kierowniczego.
Właśnie wróciłem z ASO. Okazało się, że rzeczywiście błąd jest i go odczytali. Błąd jest opisany jako:
EPS trwały kod DTC 12-01 napięcie zasilania silnika (skan wydruku poniżej).
Elektryk (sprawiał wrażenie ogarniętego człowieka) powiedział, że problem polega na tym, że moduł EPS nie odczytuje prawidłowego napięcia zasilania silnika. Jest różnica w odczytach tego napięcia i , jak rozumiem, powinno być koło 14 V a jest 9,25 V (skany wydruków poniżej - osobno wydruk z EPS i PGM-FI(?) )).
Mam nadzieje, że po przecztaniu tego co tutaj pisze i przejrzeniu wydruków będziecie wiedzieli o co chodzi bo jako ignorant moge źle dobierać słowa.
W związku z powyższym powiedział, że trzeba kupić nowy moduł EPS. Kosztuje on w ASO 4 000 zł (nr częsci 39980-TL3-G05).
Biorąc pod uwagę, że temat zrobił się typowo elektryczny założe go też w odpowiednim dziale.
Macie jakieś uwagi do tej diagnozy?
Jesteście w stanie powiedzieć, czy musze szukać koniecznie modułu z takim oznaczeniem, czy od przedlifta (i od osamochodu z innym silnikiem) też będzie pasował?
Będę wdzięczny za wszelką pomoc. W tej chwili zaczynam się rozglądać za uzywanym modułem bo nie za bardzo usmiecha mi się wydawać na niego 4 tys zł.
Pozdrawiam