Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Zanikające wspomaganie

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
57 odpowiedzi w tym temacie

#1 MarcinCh87

MarcinCh87
  • Forumowicz
  • 132 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EX
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:40, 18.04.2017

Hej. 

 

Mam taki problem że pewnego dnia po odpaleniu silnika zaświeciła mi sie kontrolka wspomagania (zółta kierownica z wykrzyknikiem) i wspomaganie nie działało. Zgodnie z instrukcją wyłączyłem silnik i po ponownym włączeniu i przejechaniu niewielkiego odcinka włączyło się znowu.

Następnego dnia stało się mniej więcej to samo ale ponowne odpalenie nie pomogło od razu a wspomaganie po prostu wróciło po ok 2/3 km.

Wczoraj już cały czas jezdziłem bez wspomagania. Nie był to jakis wielki dystans. Pewnie z 5km. 

 

Charakterystyczne jest to, że to nie wygląda tak że świeci się kontrolka i nie działa wspomaganie. Ta kontrolka zapala się i gaśnie i kierownica przy tym też nierówno chodzi. Mam wrażenie, że skręca się nią znacznie ciężej niż w samochodzie który po prostu nie ma wspomagania. Przy parkowaniu trzeba się okrutnie siłować żeby w ogole skręcać. 

 

Umówiłem się do serwisu ale musze czekac tydzień... . Samochodem strasznie ciężko się jeździ więc mam 2 pytania. 

 

1. czy ktos ma pomysł co to może być?

2. czy uważacie że jeźdzenie w takim przypadku może być niebezpieczne dla samochodu?

 

Widziałem, że jeden podobny temat był ale bez konkretnej odpowiedzi.


Użytkownik MarcinCh87 edytował ten post 09:42, 18.04.2017

  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 6284 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Aerodeck
  • KM:148
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 37
Super

Napisano 10:02, 18.04.2017

A możesz podpiąć ten temat? 

I na przyszłość proszę jeśli zauważysz podobny temat to w nim kontynuuj i nie zakładaj kolejnego tematu.


  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#3 qronax

qronax
  • Forumowicz
  • 316 postów
  • Skąd:Waw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:08, 18.04.2017

zacznij od sprawdzenia akumulatora. najlepiej zostaw na jedną noc z podłączonym prostownikiem i zobacz czy też przy odpaleniu wyskoczy bład

warto też odczytać błędy komputera - spinacz i/lub skaner obd - np. elm327. poczytaj na forum w dziale diagnostyka

 

w mojej ocenie niebezpieczna jest jazda z wspomaganiem - bo nie masz pewności kiedy ci go odłączy. jeśli w trakcie manewru skretu/zmiany pasa itd. to może być nie ciekawie....


  • 0

#4 MarcinCh87

MarcinCh87
  • Forumowicz
  • 132 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EX
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:38, 18.04.2017

Spoko następnym razem będę kontynuował w starym temacie chociaż miałem wrażenie, że zazwyczaj to właśnie takie praktyki się tępi na forach :)

 

W takim razie dam znać jak uda mi sie odczytać kod błędu przed wizytą w serwisie.


  • 0

#5 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1643 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Plus (Navi+ACC+LKAS) w manualu
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2 polift
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 13:35, 18.04.2017

warto też odczytać błędy komputera - spinacz i/lub skaner obd - np. elm327. poczytaj na forum w dziale diagnostyka

 

Elm327 nie odczyta żadnych kodów nie związanych z silnikiem/ECU, to jest błędna porada. Albo spinacz albo HIM/podróbka HIMa.

 

W innych wątkach koledzy pisali że takie problemy najczęściej powoduje brak dobrego styku na złączu przy silniku przekładni (poprzez zawilgocenie itp.) - wtedy pojawia się błąd dotyczący nierównego rozkładu prądu na fazach silnika (o ile właśnie taki się pojawia).

 

W USA była nota serwisowa i update softu sterownika EPS który nie powoduje wyłączenia EPS w razie zalogowania błędu - co "pozwala dojechać do serwisu z działającym wspomaganiem". Nie wiem czy dotyczy do Europy.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 13:36, 18.04.2017

  • 0

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#6 MarcinCh87

MarcinCh87
  • Forumowicz
  • 132 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EX
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:30, 18.04.2017

Dzieki Klosz za wskazówke. Będe mógł przynajmniej skierować ludzi w serwisie w którąś stronę. Naprawa takiej usterki wiąże się z jakimiś powazniejszymi kosztami?


  • 0

#7 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1643 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Plus (Navi+ACC+LKAS) w manualu
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2 polift
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 18:03, 18.04.2017

No chyba nie - suszenie, czyszczenie i zabezpieczenie przed wchodzeniem wilgoci. Do silnika wspomagania dochodzą trzy grube kable (to jest silnik trójfazowy), złącze jest na silniku. Tam są prądy rzędu dziesiątek amperów, przy napięciu 12V.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 18:03, 18.04.2017

  • 0

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#8 MarcinCh87

MarcinCh87
  • Forumowicz
  • 132 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EX
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:14, 25.04.2017

Byłem serwisie (nie ASO) w tej sprawie i mechanik powiedział, że przekładnia do wymiany. Komputer żadnych błędów nie pokazał.  Na moja sugestie o możliwym zawilgoceniu mechanik odpowiedział, że nie wierzy w forum :). Powiedział że kostki są czyste. Popryskał złacza jakimś sprayem do styków. Niczego nie suszył. 

 

Przejade się jeszcze do ASO zanim zaczne szukać przekładni bo to jednak jest jakiś wydatek. 

 

klosz007 w innym temacie pisałeś, że do polifta właściwia przekłądnia ma nr 53601TL1G21 lub 53601TL3G31.

 

 

Wiesz czym się różnią ? Czy mogę szukać którejkolwiek? Rozumiem że szukając przekłądni szukam jej razem z komputerem?

 

Raczej będę szukał jakiejś używki z gwarancją bo z tego co mi wiadomo nowa to spory wydatek. 

 

Pozdrawiam


Użytkownik MarcinCh87 edytował ten post 10:17, 25.04.2017

  • 0

#9 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 4266 postów
  • Skąd:P.Śl
  • Silnik:K24
  • Wersja:EXE
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 11:48, 25.04.2017

Nie wierzy w forum ale prawidłowego ustawienia zaworów w ASO to nie uświadczysz
:-)

Użytkownik Wlodar edytował ten post 11:49, 25.04.2017

  • 0

MOJA SATYNOWA    DWURURKA                        
....prawda was jeszcze zadziwi...                          


#10 qronax

qronax
  • Forumowicz
  • 316 postów
  • Skąd:Waw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:52, 25.04.2017

nie wierze że jest kontrolka na desce a nie ma nic w komputerze samochodu. być może trzeba mieć odpowiedni komputer - tak jak sugeruje klosz.  przed zakupami zainwestowałym w diagnostykę w ASO lub u kogoś z HIM


  • 0

#11 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1643 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Plus (Navi+ACC+LKAS) w manualu
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2 polift
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 11:57, 25.04.2017

@Włodar, to nie ASO.

 

Dobre, żadnych błędów nie ma ale wiedzą, że przekładnia do wymiany. Jak nie ma żadnych błędów to czemu lampka się załącza ? A jaki to komputer skoro serwis niezależny ? Pewnie ELM327 który tylko błędy z ECU umie sczytać :) Jak nie mają HIMa to test spinacza i lampka kierownicy wymiga kody które zalogowała.

 

Nie wiem czym się różnią te przekładnie ale nie interesował bym się aż nie będzie wiadomo co (jaki błąd) powoduje jej załączanie. Tej informacji (czym się różnią) musisz szukać w ASO chyba. Katalog podaje tylko, że taka albo taka. Może obie pasują albo jest to zależne od VIN.


  • 0

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#12 MarcinCh87

MarcinCh87
  • Forumowicz
  • 132 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EX
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:56, 25.04.2017

Umówiłem się na piątek do ASO w celu diagnostyki bo na razie nie czuje sie przekonany do wymiany przekładni (chociaż oczywiście nie wykluczam takiej konieczności). Nie ukrywam, że ASO omijam po wcześniejszych doświadczeniach. Jakiś czas temu sugerowali wymiane półosi (koszt ok. 7 tys) a okazało się że uszkodzone było łozysko sprzegła i w innym warsztacie nie mieli żadnego problemu z postawieniem właściwej diagnozy... Zakładam jednak że w ASO przynajmniej będą mieli właściwy sprzęt żeby zrobić diagnostyke. 

 

Dzisiejszy mechanik najlepszego wrażenia chociaż jest to człowiek który 10 lat w ASO pracował. Moje doświadczenia z forum są odwrotne do jego tzn. prędzej tutaj znajduje właściwą diagnoze i pozwala mi to uniknąc dodatkowych kosztów. 

 

Dziekuje za odzew i pozdrawiam. Dam znać co ustale.


Użytkownik MarcinCh87 edytował ten post 12:56, 25.04.2017

  • 0

#13 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1643 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Plus (Navi+ACC+LKAS) w manualu
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2 polift
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 13:23, 25.04.2017

Spróbuj sam spinaczowej diagnostyki, lampka wspomagania powinna Ci wymigać zalogowane błędy. Nie byłbyś pierwszym który miałby problem z tymi przejściowymi błędami. Może to być slaby styk na złączu, mogą być inne rzeczy.


  • 0

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#14 MarcinCh87

MarcinCh87
  • Forumowicz
  • 132 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EX
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:14, 25.04.2017

Moge spróbowac chociaż nie mam pojęcia o czym mowisz:). Wytlumacz prosze na czym taka diagnostyka polega albo podaj jakis link.

 

Będe dzisiaj u znajomego mechanika który przy innej okazji mi jakies błędy odczytał. Nie wiem czy tym razem jego komputer da rade ale spróbuje. 

 

Na marginesie to nie wiem z czego to się bierze ale byłem w Szczecinie w dwóch nieautoryzowanych warsztatach specjalizujących się w Hondzie i w obydwóch nie potrafią odczytac błedów z mojego samochodu (kwestia rocznika?) a był to w stanie zrobić człowiek który z Hondą jako marką nie ma i nigdy nie miał nic wspólnego używając komputera za "rozsądne pieniądze"... A ASO w Szczecinie za samą diagnostykę biorą 150 zł


  • 0

#15 qronax

qronax
  • Forumowicz
  • 316 postów
  • Skąd:Waw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:29, 25.04.2017

Moge spróbowac chociaż nie mam pojęcia o czym mowisz:). Wytlumacz prosze na czym taka diagnostyka polega albo podaj jakis link.

...

A ASO w Szczecinie za samą diagnostykę biorą 150 zł

150zł w ASO - dobre promo :) w waw ~100% więcej ;]

 

http://www.accordklu...tyka-spinaczem/


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq