Wiórów nie kładź, bo będzie nimi sypać po wydechu. Może być wata stalowa taka jak do polerowania. Na wierzch też może być wata szklana.
Co do rozmiaru otworów, to to akurat nie ma znaczenia. Chodzi głównie o stosunek powierzchni otwartej do zamkniętej. Najcichsze wydechy mają przewagę dziur nad materiałem, ale zmnniejsza się trwałość i rośnie dość znacznie opór i zawirowania spalin. Jak wiadomo im więcej porowatej ścianki, tym spaliny zawijają się od środka do zewnątrz, tak jak "grzyb" atomowy po wybuchu bomby, tyle, że w rurze. Im więcej tych spalin wnika w strukturę tłumika, tym bardziej go wypala. Tak więc ja szukałbym blachy perforowanej na rurę o stosunku około 60 otworów do 40 blachy.
Tak wygląda wydech do motocykla/skutera w przekroju:
Może to się wydać śmieszne, ale posłużę się własnymi zdjęciami z Simsona.
Taka końcówka, wąska, krótka, w środku nacinana około 1/3 otwór 2/3 blacha rurka średnicy ok 20mm, na zewnątrz wata. Dźwięk wysokotonowy, nadal metaliczny pogłos. Słaba opcja.
Później taki, mięsisty. Dźwięk mocno basowy w porównaniu do poprzedniego, nie było metalicznych postuków. W środku rura perforowana, nie pamiętam stosunku powierzchni, ale około 50%. Dużo wygłuszał, dźwięk był przyjemny, ale ważyła 2kg, przez co wyleciała po krótkim czasie. Na ten motorek to było za dużo.
Finalnie wstawiłem tam końcówkę z alu, wąską, ale dość długą. Nie mogę znaleźć jej fotki, ale dźwięk wysoko-tonowy, ale bez metalicznych stuków.
Im grubszy walec, tym bardziej basowy dźwięk.
Im dłuższy tłumik, tym mocniej wycisza.
Stopień wyciszenia zależy od wkładu.
Jeżeli chcesz to zrobić w pełni profi, musiałbyś zorientować się jakiej częstotliwości masz dźwięki metaliczne, które chcesz wyeliminować, następnie przeliczyć jakiej średnicy, długości dla jakich materiałów wykonać wydech. Nie pytaj mi się jak to zrobić, robiłem metodą prób i błędów
Użytkownik AntonioPL edytował ten post 13:08, 18.02.2017