Czy jest to dobry sposób pomiaru ciśnienia w cylindrach - czy silnik ma być gorący?
Ciśnienie sprężania mierzy się na wszystkich cylindrach według metodyki:
- Odłączamy układ wtryskowy (wtryskiwacze) - jeżeli nie jest to nazbyt utrudnione. Układ zasilania paliwa można w wielu przypadkach rozłączyć również wymontowując bezpiecznik zasilania elektrycznego pompy paliwa.
- Odłączamy układ zapłonowy i wykręcamy wszystkie świece (przed wykręceniem świec warto oczyścić gniazda świec za pomocą sprężonego powietrza).
- W celu usunięcia resztek mieszanki paliwowej z cylindrów przez kilka sekund przy użyciu rozrusznika wprowadzamy w ruch układ tłokowo-korbowy.
- W otwór gniazda świecy pierwszego cylindra (od strony rozrządu) wciskamy (lub wkręcamy) końcówkę przyrządu do pomiaru. Przy użyciu rozrusznika wprowadzamy w ruch układ tłokowo-korbowy do chwili, gdy wskazówka manometru zajmie skrajne położenie i nie przestanie się przesuwać (maksymalne ciśnienie). Podczas pomiaru przepustnice muszą być całkowicie otwarte (pedał przyśpieszenia wciskamy do oporu).
- Analogicznie dokonujemy pomiarów w pozostałych cylindrach.
- Czynności należy wykonać szybko, by nie dopuścić do wystudzenia silnika.
- Opcjonalnie wykonujemy próbę olejową.
Robiłem już wcześniej pomiar na zimnym silniku i nie wiem czy nie powinien on być ciepły...? Wyszło 10.5 na każdym - czy jest sens robić próbę olejową? Bierze olej w ilości 700ml/1000km.