Sprawdzenie sprzęgła sprężarki A/C
1. Sprawdzić powierzchnię cierną tarczy sprzęgła czy ma zmieniony kolor, czy się łuszczy lub ma inne uszkodzenia. Jeśli jest uszkodzona, wymienić zespół sprzęgła.
2. Sprawdzić luz łożyska koła pasowego i opór obracając koło pasowe ręką. Wymienić kompletne sprzęgło na nowe jeśli występuje hałas, nadmierny luz lub opór.
3. Zmierzyć luz między kołem pasowym (A) a tarczą sprzęgła (B) na całym obwodzie. Jeśli luz wykracza poza wartość dopuszczalną, wymontować tarczę sprzęgła i dodać lub zdjąć podkładki, w zależności od potrzeby, w celu zwiększenia lub zmniejszenia luzu.
Luz: 0,5±0,15 mm
UWAGA: Dostępne są podkładki w czterech grubościach: 0,1 mm, 0,2 mm, 0,4 mm i 0,5 mm.
4. Wypiąć złączkę cewki z uchwytu, następnie ją rozłączyć. Sprawdzić ciągłość obwodu wyłącznika cieplnego. Jeśli obwód jest otwarty, wymienić wyłącznik cieplny.
UWAGA: Przerwa w obwodzie wyłącznika cieplnego nastąpi przy temperaturze wyższej niż 122 do 128 °C. Gdy temperatura spadnie poniżej 116 do 104 °C, ciągłość obwodu wyłącznika cieplnego zostanie przywrócona.
5. Sprawdzić opór cewki. Jeśli opór odbiega od wartości dopuszczalnych, wymienić cewkę.
Opór cewki: 3,05-3,35 oma przy 20 °C
Myślę podobnie jak kiniusz i polecam wymienić kompletną sprężarkę. A sprzęgło możesz sprawdzić według powyższej procedury jak wymontujesz sprężarkę.
Użytkownik gruca8 edytował ten post 19:47, 22.04.2014