Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Samochód ściąga w prawo w czasie jazdy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
34 odpowiedzi w tym temacie

#1 zbyty1

zbyty1
  • Forumowicz
  • 134 postów
  • Skąd:Mazowieckie
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:17, 02.05.2013

Proszę o poradę. Dziś na trasie ok. 100 km zauważyłem, że auto jak nie trzymam sztywno kierownicy cały czas ściąga w prawo. Obieram kierunek prosto, droga prosta jadę i po ok. 200m samochód zjeżdża pod kątem w prawo. Do tego kierownica jest cały czas ok. 0,5 cm przechylona w prawo.
Opony kilka dni temu założone nowe. Miesiąc temu miałem wymieniane duże tuleje wahacza. Wahacz i lewy i prawy był demontowany. Mechanik twierdził, że nie trzeba robić geometrii po tym zabiegu. Martwię się o opony czy przypadkiem się przez to bardziej nie zużywają..
  • 0

#2 Lechucrx

Lechucrx
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Skąd:KRK
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:48, 02.05.2013

Może jak Ci wymieniali te tuleje to coś popierniczyli z drążkami i nie ma zbierzności, a mechanik tak tylko pieprzy - różnie to z nimi bywa.

Ja bym pojechał na zbierzność, 80zł kosztuje, a się dowiesz co i jak;)
  • 0

#3 zbyty1

zbyty1
  • Forumowicz
  • 134 postów
  • Skąd:Mazowieckie
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:54, 02.05.2013

Pytanie tylko czy zbieżność.. czy geometrię, bo to podobno co innego.
  • 0

#4 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 20:57, 02.05.2013

moje sugestie przede wszystkim zmierz ciśnienie w oponach, a potem jedz na sprawdzenie zbieżności
  • 0

#5 zbyty1

zbyty1
  • Forumowicz
  • 134 postów
  • Skąd:Mazowieckie
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:59, 02.05.2013

to pojadę na zbieżność. Opony zakładałem w niedzielę. więc ciśnienie ok..
  • 0

#6 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 21:04, 02.05.2013

jak nie były ruszane drążki kierownicy, to nie powinna się przestawić kierownica po wymianie tulei na wahaczach, coś jest nie tak z autem
  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#7 zbyty1

zbyty1
  • Forumowicz
  • 134 postów
  • Skąd:Mazowieckie
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:06, 02.05.2013

wymieniane było też sprzęgło. Do tego zdejmuje się całą belkę..
  • 0

#8 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 21:08, 02.05.2013

to chyba że tak, to jedź na zbieżność jak koledzy wcześniej radzili
  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#9 Lechucrx

Lechucrx
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Skąd:KRK
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:09, 02.05.2013

Jak dla mnie to:
Zbieżność:
ustawienie przodu na końcówkach drążków, i tyłu to samo jeśli masz regulowany.
Geometria:
zbieżność + ustawienie kątów pochylenia kół.

Ja za samą zbieżność płaciłem 80zł, a żeby zrobić całą geometrię to nie wiem ile trzeba dać.

Podjedź do jakichś macherów co robią takie rzeczy to Ci wszystko powiedzą czy zbieżność wystarczy czy wszystko do ustawienia;)
  • 0

#10 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 21:10, 02.05.2013

zbyty1, przypomnij sobie co jeszcze było robione :-)
  • 0

#11 zbyty1

zbyty1
  • Forumowicz
  • 134 postów
  • Skąd:Mazowieckie
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:30, 02.05.2013

dzięki :) już nic nie było robione. tylko sprzęgło i tuleje..
  • 0

#12 WiesiekBlacharz

WiesiekBlacharz
  • Forumowicz
  • 71 postów
  • Skąd:Żywiec
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:22, 02.05.2013

Dodatkowo może być powodem padające łożysko lub nieodbijający prawidłowo tłoczek hamulca, sprawdź czy prawe koło nie grzeję się bardziej niż lewe, no i oczywiście ciśnienie jak koledzy wcześniej wspominali jest kluczowe.
  • 0

#13 czyzaczek

czyzaczek
  • Forumowicz
  • 68 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:53, 03.05.2013

Witam, mam ten sam problem co autor tematu...

Zbieżność kół wzorcowa, z tyłu przełożone na przód i dalej to samo....


przed grzebaniem w zawieszeniu zamienię jeszcze prawe na lewe... mam bezkierunkowe bridgestone.
  • 0
Always Honda.... VFR 800 + Accord VII....

STAG 300ISA2+Zavoli S+HANA H2001 Green

#14 pan_szyneczka

pan_szyneczka
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Exe
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tour
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:08, 04.05.2013

albo próba na "węch", po zakończeniu jazdy, można podejść do każdego koła i po prostu powąchać
każdy nienaturalny zapach, podobny do spalonego sprzęgła albo wyższa temperatura bijąca z konkretnego koła mogą wskazywać na to, o czym mówił WiesiekBlacharz
tak czy inaczej stawiam na zbieżność, geometria to kąt nachylenia, tutaj chyba raczej nie wchodzi w grę
  • 0

#15 czyzaczek

czyzaczek
  • Forumowicz
  • 68 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:10, 05.05.2013

Kolejne kroki u mnie.....

przełożenie kół z lewej na prawą stronę - brak zmian....


Najbardziej intrygujący jest ten "RUCH KIEROWNICY", puszczasz ją, a ona jakby pół centymetra "przeskakiwała" w prawo i auto zjeżdża.....
  • 0
Always Honda.... VFR 800 + Accord VII....

STAG 300ISA2+Zavoli S+HANA H2001 Green




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq