XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
spalanie stukowe a kąt wyprzedzenia zapłonu i czujnik ss.
#1
Napisano 17:11, 08.08.2012
Przejdę do sedna, gdy jeżdzę na gazie i przełączę na benzynę od 3000 rpm mam spalanie stukowe. W drugą stronę - cisza. Kąta wyprzedzenia zapłonu się nie da ustawić, więc jak to ugryźć? Jak podpiąłem Acc pod kompa to kąt wyprzedzenia na benzynie był 11, po przelaczeniu na gaz wskoczyl na 14 i powoli spadł znowu do 11 - jednostek nie pamiętam.
Dlaczego występuje spalanie stukowe? Przecież czujnik spalania stukowego powinien dostosować kąt a tego nie robi. Czyli co, czujnik szlak trafił? Natomiast żadnego błędu nie wywala a powinien. Pamiętam, że zimą mlody_ wymieniał go, znowu by nawalił?
pzdr
#2
Napisano 18:37, 08.08.2012
Ja bym zaczął od podmiany aparatu na inny ...
Happy Owner Never Drives Anything else.
#3
Napisano 19:33, 08.08.2012
Aparat zapłonowy tzn?
W najbliższym czasie robie uszczelniacze wału, wałka rozrzadu i balansowego, zastanawiam się nad nowym rozrządem przy okazji, do tego czujnik położenia wału i jutro zmieniam świece. Jak po tych wszystkich operacjach nadal będzie kicha to chyba naprawdę zostaje tylko ten aparat albo sam czujnik spalania stukowego.
#4
Napisano 21:27, 08.08.2012
Aparat zapłonowy tzn?
tzn -> aparat zapłonowy
robisz "uszczelniacze wału, wałka rozrzadu i balansowego" zastanawiasz się nad rozrządem do tego świece... nic nie rozumiem.
Pytasz co to jest aparat zapłonowy?
na lewo od pokrywy zaworów
#5
Napisano 22:24, 08.08.2012
To "na lewo od pokrywy zaworow' było rozebrane i wydaje się być ok i nie poprzepalane.
Generalnie pisząc 'tzn' niałem na myśli jaki związek ma aparat zapłonowy do spalania stukowego...
#6
Napisano 22:27, 08.08.2012
#7
Napisano 23:08, 08.08.2012
#8
Napisano 23:57, 08.08.2012
#9
Napisano 00:26, 09.08.2012
#10
Napisano 00:37, 09.08.2012
Cytuje:
"Kąt wyprzedzenia na wolnych obrotach powinien być właśnie ok.12 stopni +/-2 i nie trzeba do tego zwierać złącza diagnostycznego (zwiera się je w ramach innej procedury ustawiania zapłonu - na pokrycie się wskaźnika na kole i na bloku)
A do tego silniki F18B/F20B mają czujniki spalania stukowego i jeżeli zapłon będzie za bardzo przyśpieszony
to może pojawić się spalanie stukowe i komputer w momencie jego wystąpienia opóźni zapłon powodując
właśnie zamulanie ..."
"Problem został rozwiązany.
Czujnik rozpadł się jak go tylko dotknąłem, wcale nie ma do niego zbyt trudnego dostępu, wystarczy odkręcić filtr oleju i mieć długą nasadkę. Obyłem się nawet bez kanału.
Jak już wcześniej pisałem miałem utratę mocy, szarpanie i drgania silnika. Błędu nie wywalało.
Czujnik spokojnie daje się naprawić, wystarczy trochę precyzji, lupa jubilerska i dobra lutownica.
Uszkodzenie polega na urwaniu się kabelków ferromagnetyka od membrany. Ale uwaga! Zrobiłem test. Przylutowałem tylko jeden. Szok nie wywala błędu, ale czujnik nie działa prawidłowo - poprawy nie ma. Po przylutowaniu dwóch poprawa diametralna = brak drgań, płynne wkręcani się i duuuużo więcej mocy. Całość wystarczy wsadzić w grubą koszulkę termosk. lub owinąć taśmą samowulkanizującą - gotowe.
Wnioski :
-wymieniałem silnik i prawdopodobnie przy wymianie uszkodzony został ten czujnik, ale tylko częściowo.
-ECU w przypadku uszkodzenia czujnika lub nieprawidłowych odczytów opóźnia zapłon do bezpiecznego kąta wyprzedzenia (stąd szarpania i utrata mocy)
-kitajce się nie popisali trwałością tej dupereli."
"Wykręć go bardzo ostrożnie i jak go nie uszkodzisz to go sobie napraw. Map sensor jak najbardziej, u mnie właśnie była taka sama kombinacja knock sensor + MAP sensor i żadnego błędu. Jeśli map to tylko DENSO. Wymiana tego tematu i naprawa knock sensora pomogła w 100%, ale delikatne wibracje na wolnych mi zostały. Muszę zajrzeć do aparatu zapłonowego"
#11
Napisano 01:37, 09.08.2012
Tak btw. zauważyłem, że jeśli auto chwile postoi i odpale bez przelaczania na gaz to spalania stukowego nie ma, dzieje sie tak tylko jesli jezdze na gazie i przelacze na benzyne...
#12
Napisano 02:24, 09.08.2012
Powiedz mi jeszcze czy na benzynie tez masz takie przymulenie przy 3000-4000 podczas takiego gwałtownego przyspieszania, np: masz 30 na liczniku, 2 bieg i wciskasz gaz powiedzmy podłoga i czujesz jak przyspiesza, po chwili muli(czyli mija zakres obrotów 3000-4000) i znowu przyspiesza, z tym że, nie ma podczas takiego przyspieszania dzwonienia silnika, dzwonienie pojawia sie ja delikatnie sie przyspiesza to wtedy dzwoni, nie wiem czy masz taki sam problem, bo napisałeś tylko że dzwoni
Ja w moim przypadku sie zastanawiam nad kilkoma rzeczami, tak jak pisałem wcześniej czyli LMA vtec(kasowniki vtec) i ten filter na zaworze vtec, plus czujnik spalania stukowego, ja mam takie przypuszczenia ale zacznę od czujnika spalania stukowego
#13
Napisano 06:47, 09.08.2012
A co do:
paliwo spala sie zbyt szybko poprzez zbyt dużą dawkę powietrza
Wywal stożek, będziesz miał problem z głowy.
#14
Napisano 09:49, 09.08.2012
Mam seryjna wkladke + wyciagniety rezonator i rure ze zderzaka do puszki.
Grzesiek, u mnie zamulenia jako takiego chyba nie ma, po prostu dochodza te metaliczne dzwieki i tyle. Aczkolwiek kiedys na benzynie byl chyba szybszy. Moim zdaniem te kasowniki vtec itp nie maja nic wspolnego ze stukowym.
[ Dodano: 2012-08-09, 13:08 ]
Czy w przypadku uszkodzenia czujnika spalania stukowego wyskoczy Check?
[ Dodano: 2012-08-09, 13:33 ]
Dla tych co nie wiedzą kupiłem Accorda od Młodego.
Historia na szczęście jest na forum:
1. w sumie brak mocy na ciepłym silniku też zauważyłem, ale winię za to czujnik położenia wału - czeka na montaż:
http://www.accordklu...der=asc&start=0
2. rozwiązanie usterki
http://www.accordklu...ghlight=#367153
Jak widzicie cały zapłon ma jakieś pół roku. Dzisiaj zmieniłem świece - bez poprawy. Autem tak samo szarpie jak za kadencji Kamila. Jak widać EGR odślepiony i może też on takie jaja robi? Gdzie na elektrodzie ktoś miał spalanie stukowe i jakieś tam powiązanie z EGR było...
Ja się chyba poddaje.
#15
Napisano 13:14, 09.08.2012
Po wymianie czujnika położenia wału należy przeprowadzić kalibrację tego czujnika.1. w sumie brak mocy na ciepłym silniku też zauważyłem, ale winię za to czujnik położenia wału - czeka na montaż:
A mapę gazową dobrze masz ustawioną ? jeśli masz staga to jaką masz odchyłkę procętową mapy gazowej od benzynowej, bop to może być to ... komputer zmienia adaptację korekt po zmianie paliwa.Przejdę do sedna, gdy jeżdzę na gazie i przełączę na benzynę od 3000 rpm mam spalanie stukowe. W drugą stronę - cisza. Kąta wyprzedzenia zapłonu się nie da ustawić, więc jak to ugryźć? Jak podpiąłem Acc pod kompa to kąt wyprzedzenia na benzynie był 11, po przelaczeniu na gaz wskoczyl na 14 i powoli spadł znowu do 11 - jednostek nie pamiętam.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych