Cześć wszystkim,
pacjent VII 2.4 manual.
przy ruszaniu na pasach na lekkim wzniesieniu, coś "pykło" i straciłem napęd. Jako że przerabiałem już pęknięte wałki osiek byłem pewien, że znowu doszło do takiej awarii.
Niestety okazuje się, że lewy przegub wewnętrzny stracił uzębienie na wałku za zawleczką/pierścieniem.
Zmieniłem na szybko przegub, usunąłem uszkodzone resztki ze skrzyni, złożyłem. Ruszyłem z miejsca w tył, następnie przy ruszaniu do przodu znowu straciłem napęd. Nie wyciągałem półosi ale zapewne wygląda w tak samo.
Czy ktoś jest w stanie pomóc mi z weryfikacją co powoduje takie uszkodzenie wałka przegubu?
Zaznaczam, że przegub był zamocowany w skrzyni poprawnie, całe zawieszenie również było standardowo spięte, nie ma możliwości żeby przegub "wypadł".
Dodam również że miesiąc temu zmieniałem sam sprzęgło, zrobiłem około 1000km bez żadnych problemów.
Czy wałek wchodzi w mechanizm różnicowy w skrzyni? Czy jest możliwość, że spowodowane to zostało uszkodzeniem skrzyni?