XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
swap 2,0-2,4
#1
Napisano 20:58, 05.09.2010
jako, ze ostatnio mocno mnie wnerwił człowiek z legendarnej 1.9 tedeji , mam ochotę na swap na 2,4. Koszt samego silnika do przyjęcia, ale interesuje mnie zakres przeróbek, na jakie muszę się szykować. Czy ktoś ma wiedzę w tym temacie?. Czy może to takie plug and play . Myślę, że pewnie mocowania silnika nie będą pasować. Nie wiem co z ECU i z osprzętem.
#2
Napisano 01:39, 06.09.2010
zostaje ci turbo/kompresor albo zmiana auta - nikt tu jescze chyba swapa na K24 nie robił
ewentualnie dłubanie wydech/dolot/strojenie/lekki zamach - ale to potwora z auta nie zrobi a koszty nieadekwatne do przyrostów
www.mkmlawyers.pl
#4
Napisano 08:58, 06.09.2010
1.9 tedeji można nakręcić bez większych problemów na 180 km i 400 nm. W takim golfie czy ibizie to na prawdę robi roboteobjechał cie 1.9 tdi
do dziś śni mi się czarny len TDI start równo spod świateł na modlińskiej przy 100km/h był ze 2 długości z przodu :-/ załamka przez tydzień temu to 2,4 nie dałoby rady...
#6
Napisano 10:18, 06.09.2010
No niestety. Najtańszym wyjściem z sytuacji jest przesiadka na Integre type-R i pokaranie klekota
Nie tyle najtańszym, co najrozsądniejszym
#7
Napisano 10:30, 06.09.2010
To też trzeba przeszczepić.Musiał cię naprawdę mocno zdenerwować skoro chcesz się zdecydować na taki krok.Niestety ale w TDI można łatwo i za małe pieniądze zmienić swoje osiągi.Kiedyś byłem na hamowni gdzie podjechał chłopak w bmw.Dał pracownikowi 1.5 tys. a ten mu chipa wgrał do kompa.Efekt był taki że dostał 48 koni i jeszcze więcej niutów ( już nie pamiętam ile) Najlepsze jest to że trwało to dwie godzinki.Nie wiem co z ECU i z osprzętem.
Niestety ale sam znam ból dostawania na prostej batów od klekotów.
#8
Napisano 13:11, 06.09.2010
2,4 nie ma EGR więc inną wiązka inna i ecu przeprogramować trzeba.... jak wymienisz to immobilizer zostaje.. ...mam ochotę na swap na 2,4. Koszt samego silnika do przyjęcia, ale interesuje mnie zakres przeróbek, na jakie muszę się szykować. Czy ktoś ma wiedzę w tym temacie?. Czy może to takie plug and play . Myślę, że pewnie mocowania silnika nie będą pasować. Nie wiem co z ECU i z osprzętem.
#9
Napisano 13:20, 06.09.2010
K24 chyba Ci niewiele da bo do 100 osiagi bardzo zblizone, jak pisali turbo albo kompresor inna opcja to daj jakis dobry CAI, zmien caly wydech i wystroj powinno Ci wypluc jakies 170 moze 175 wszystko zalezy jakie czesci. ile Ci do da na osiagach hmm moze sekunde? ciezko powiedziec, dodatkowo wywal zbedne graty z auta i wylacz klimatyzacje jak sie chcesz scigac, ja czasami o tym zapomnialem i dziwilem sie co tak slabo:)
#10
Napisano 13:21, 06.09.2010
Nienawidzę tedeji i dlatego pomyślałem sobie o przeszczepie. Koszty samego silnika razem z osprzętem nie są przerażające w stosunku do innych przeróbek jak np. turbo.
Co się tyczy mocy klekotów, to niestety są przeważnie podniesione do wartości, które powodują, że nasze Hanie w benzynie nie dają sobie rady.
Zastanawia mnie po prostu zakres prac przystosowawczych. Czy jest na tyle duży, że sprawa robi się bardzo kłopotliwa i wygeneruje koszty, które dla normalnego śmiertelnika są nie do przyjęcia.
#11
Napisano 13:30, 06.09.2010
co do modow to jak te kilka k na silnik nie jest dla Ciebie straszne to wyhamuj go, pozniej zmien dolot na jakis konkretny CAI, zmien kolektor i wydech i znowu wyhamuj powino juz byc lepiej pozniej pomysl nad strojeniem, lezejszym zamachem itp. nie wiem czy nie madrzej i taniej wyjdzie przeszczepic K20A2 ale to juz inni musza sie wypowiedziec.
pamietaj ze waga ma bardzo duze znacznie, kiedys sie scigalem z jakis pomodzonym kadetem gsi, on jechal sam ja w 3 i oddalal sie moze nieznacznie ale oddalal dopiero ppowyzej 130 go bralem, pozniej jechalem sam i niestety po odjeciu 140kg dostal baty od samego poczatku.
#12
Napisano 17:29, 06.09.2010
#13
Napisano 17:50, 06.09.2010
ogolnie klekota tdi to mozna mocno podkrecic ale powinien on sie bardziej scigac z 1.8 turbo benzyna niz 2.0 NA. ja zawsze uwazalem ze jak diesel porownywac diesla z benzyna to doladowane albo oba silniki albo zade, pojemnosc ta sama i wtedy mozna rownac osiagi, vmaxy, spalania itp. wyjdzie ze benzyna ma tylko troche wyzsze spalanie o mocy nie bede wspominal bo kazdy wie ile mozna zrobic km z takiego 2.0 na turbinie:)
#14
Napisano 21:38, 10.09.2010
Natomiast w 2.4 baty od lepszego 1.9 czy 2.0 TDI można nadal dostać dość łatwo - niestety K24A3 jest silnikiem typu long-stroke i w zasadzie jeśli chodzi o moment to jest podobny do K20A6, w dodatku osiągany jest dość wysoko (ok. 4000 rpm).
W dodatku jedynka w skrzyni jest jak dla mnie bardzo krótka i jest tylko po to żeby ruszyć i jak najszybciej wrzucić dwójkę.
Większa pojemność 2.4 nie jest niejako wykorzystana w stronę zwiększonego momentu tylko większej mocy a ta się objawia nie przyspieszeniem a prędkością maksymalną. W trasie wyprzedzanie w 2.4 to czysta przyjemność.
Jeżeli chcemy rywalizować z doładowanym dieslem to potrzebujemy albo jeszcze większej pojemności (myślę, że Subaru Legacy H6 mojego kolegi poradziło by sobie z każdym 1.9 lub 2.0 TDI celująco) albo turbiny (i wtedy możemy porównywać gruszki z gruszkami a jabłka z jabłkami).
Pozdrawiam,
Zbyszek
Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95
#15
Napisano 21:40, 10.09.2010
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych