Cześć Wszystkim,
W lutym pisałem, że wrzucę fotki z montażu LPG do 2 tyg., ale zawsze muszą być jakieś opóźnienia
Zacznijmy od podstawowych informacji:
1. Części użyte do montażu:
Pacjent - Honda Accord VIII 2009r 2.4 K24Z3 Automat z przebiegiem 93.700km
Reduktor - ACR01 czerwony do 250km
Wtryski - Baraccuda 130nl
Filtr - Alex 360
Sterownik - Stag QBox Basic
Emulator paliwa - KME
Zbiornik - Bormech 680/225 67l brutto/ na chwile obecną ~57l netto
Wlew - pełny pod klapką
spalanie: po 7000km średnio 11.4 l100km (śledzone przez appkę Fuelio)
2. Zakład dokonujący montażu (ewentualnie cena).
Silesia Cars Katowice, ul. Dobrego Urobku 5
3. Czy polecasz ten warsztat? Komentarz.
TAK. Fachowa obsługa, porządny i czysty montaż. Dużo kwestii ustaliłem z "szefem" przed montażem (wymiana świec, uszczelek itp.) - nie było żadnych problemów przed, w trakcie i po montażu.
4. Przejechany dystans: od 24.01.2018 do 02.04.2018 - 7.000km
5. Ewentualne awarie: brak
6. Zdjęcia - na samym końcu.
Teraz parę słów rozwinięcia.
Samochód kupiłem od I właściciela (rodzina) z przebiegiem 89.000km. Jak już pisałem w innym temacie, olej wymieniany co 10.000km (bez żadnych dolewek! Olej Shella 5W30); uprzedzając pytania o styl jazdy I właściciela - na autostradzie jazda średnio 160-180km/h (DE), w mieście raczej przepisowo. Auto użytkowane miasto|trasa=50|50.
Po zakupie samochodu musiałem zrobić na szybko trasę DE-PL-DE-PL łącznie ok 3.000km, jak warunki pozwalały jazda cały czas ~160km/h - pobór oleju 0 (mililitrów, litrów, kubików czy jak kto woli), średnie spalanie benzyny 8.8litra/100km.
Przed oddaniem do gazownika, w aucie wyregulowałem zawory (minimalnie odchyłki były). Po regulacji wydaje mi się, że auto zaczęło palić 0,2-0,4l więcej - zaraz po regulacji zmieniły się trochę trasy auta, więc trudno ocenić czy to wpływ regulacji.
Jakiś 1.000km później auto oddane na montaż LPG. Rach ciach i auto do odbioru. Do chwili obecnej przejechałem na LPG 7.000km (w tym jedna trasa PL-DE-PL 2.000km, średnia szybkość ~160km/h). Na co dzień autem głównie dojeżdżam do pracy (~80km, z czego ~50km autostradą, na ogół ~130-140km/h, sporadycznie szybciej), pozostałe tras to już różnie (rzadko robię trasy do 5km, ale zdarza się jazda od lidla do lidla...).
Najważniejsze na koniec, czyli wrażenia z jazdy i uwagi.
Samochód garażowany (nieogrzewany), w największe mrozy (czyli ~17oC) przełączał się na gaz po ok 1-2km. Średnie spalanie po 7.000km to 11.4 l/100km. Raz udało mi się przekroczyć spalanie powyżej 12 l/100km, 3 razy spadło poniżej 11 l/100km. W temacie poboru oleju, czego najbardziej się obawiałem, jedyny raz kiedy musiałem dolać oleju to na pierwszej trasie PL-DE-PL z LPG gdzie na 2.000km musiałem dolać łącznie 800ml, po tej dolewce przejechałem prawie 3.000km bez ubytku na bagnecie. W ostatnich dniach wymieniłem olej (na Neste City Pro LL 5W30), tak więc temat będzie obserwowany i to bacznie
Co do samych wrażeń, to w moim odczuciu auto trochę gorzej zbiera się w zakresie 2.500-3.500rpm (jazda ze stałą prędkością i nagłe przyspieszenie bez redukcji biegu) jednakże jest to minimalna różnica. Przy redukcji biegu, czy też rozpędzaniu się od niskich do wysokich obrotów nie widzę specjalnej różnicy. Przy automacie to już w ogóle dla mnie bez różnicy. Instalacja bez żadnych dotrysków - idzie na LPG do odcięcia.
Gaz póki co spisuje się bez zarzutu, użytkowanie sprowadza się jedynie do tankowania. Bez wahania mogę polecić zarówno zakład montujący, jak i samą ideę LPG do Accorda.
Przełącznik umieszczony w schowku po prawej stronie (foto). Butla lekko odstaje (foto) ale nie jest to dla mnie problem - wole rzadziej tankować - na jednym tankowaniu robię ~500km.
Dorzucam jeszcze 2 fotki butli.
Co do butli w bagażniku - dywanik dobrze maskuje nierówności, a obok butli ułożyłem kawałki twardego styropianu owiniętego folią stretchową (tak, co mi się styropian nie będzie kruszyć i latać po bagażniku ).
Aktualnie posiadam oryginalny dywanik Hondy ale jak dla mnie jest nieco za sztywny - gdyby ktoś z okolic chciał odkupić, to z chęcią odsprzedam za 60zł.