Ja mam dwa accordy. Pierwszy przedlift sedan exe 2.0 MT i drugi polift tourer type s 2.4 MT. Jest delikatna różnica ale nie oszukujmy się, to nie jest żadna przepaść albo zupełnie inne auto. Do spokojnej jazdy wystarczy w zupełności. Accord to nie jest sportowe auto
Ja osobiście brałbym 2.0 jest mniej problematyczne niż 2.4
Kolega pyta o Automat, a to jest znacząca różnica z racji tego że do "najszybszych" ta skrzynia nie należy. Może i w przypadku MT wielkiej różnicy: "przepaści" nie ma, ale w przypadku AT jest, tym bardziej przy skrzyni kinetycznej jaka występuje w accordzie VIII.
Miałem dwa IDENTYCZNE auta z taką samą skrzynia AT, różniło je właśnie niby tylko 50 koni, a różnica w osiągach była spora między 150 a 200 ps i to w lżejszym accordzie VI genie.
Jak już jesteśmy przy masie to VII z N22 waży 1560 kg z 30 litrami paliwa w zbiorniku, także nie dziwi mnie waga 1600 kg accorda VIII, także jak nie wyobrażam sobie tak ciężkiego auta z tak "słabym" silnikiem, takie ufo 1.8 140 wydaję się być znacznie żwawsze i szybsze i takie też jest w rzeczywistości.
Także do miasta szukałbym właśnie IX generację civica z 1.8 silnikiem, jest to oczywiście luźna propozycja dla kolegi :P
Owszem, patrząc z perspektywy czasu lepiej kupić 2.0, chodź i tutaj szarpanie silnika, awarie ECU i inne historie których coraz więcej na forum się przewija.
Mysle, że nie ma co dalej kontunuować tej dyskusji nad silnikiem
Musze przejechac sie jednym i drugim i wybrać to, co będzie mi najbardziej odpowiadało.
Napisałem to kilkanaście postów wcześniej każdy inaczej użytkuje auto, ma inne wymagania i odczucia przy słowach "dynamiczne auto"
Dziwi mnie tylko fakt że mając avensisa 3 konie słabszego od accorda i piszesz że wyprzedzanie w trasie nie było według Ciebie mało "sprawne/bezpieczne" to dalej chcesz silnik o właściwie takiej samej mocy, pytanie czy t25 był także w automacie, bo jak nie to będzie jeszcze gorzej... Oraz accord będzie o te +/- 150 kg cięższy także osiągi będą zauważalnie gorsze.
Piszę tak o tych kilogramach, ale przy "nowych" autach które są coraz cięższe ma to znaczenie ogromne, każdy niech się przejedzie ufo itp autem z mocą 140 bp, a accordem 150 ps do tego w AT to zrozumie co mam na myśli.
Także czekam na relację po jeździe 2.0/2.4 at.