Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

"Siedzi" tył w Tourerze - jak podnieść? Sprężyny nie pomogły

VII tył tourer siedzi sprężyny

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
187 odpowiedzi w tym temacie

#31 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • SkÄ…d:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 07:43, 13.08.2015

Ale na sprężyny czy pod tak jak tu ma to być zrobione ? Wiem że się da bo Muzyczka tak jeździ jednak ten się upiera ze nie u juz
  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#32 arekhonda

arekhonda
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • SkÄ…d:Zgierz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:11, 13.08.2015

Ja miałem gumy,które wkłada się w sprężyny
Tak jak tutaj:

 

Załączone pliki


Użytkownik arekhonda edytował ten post 09:12, 13.08.2015

  • 0

#33 piterus11

piterus11
  • Nowy
  • 8 postów
  • SkÄ…d:z tad
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:32, 15.08.2015

SÅ‚yszaÅ‚em od mechaników (a znam dwóch) Å¼e te wkÅ‚adki to samo zÅ‚o można podÅ‚ożyć pod sprężyne ale bez wkÅ‚adania pomiÄ™dzy.


Użytkownik piterus11 edytował ten post 06:32, 15.08.2015

  • 0

#34 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • SkÄ…d:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 07:50, 15.08.2015

20mm pełnej lanej gumy https://www.dropbox....8SWRH7a?oref=e

ZaÅ‚ożenie tych gum wyglÄ…daÅ‚o nastÄ™pujÄ…co,, PrzyjechaÅ‚o dwóch kolegów z hakp, na zwykÅ‚ym parkingu odkrÄ™cili koÅ‚o, drugi odkrÄ™ciÅ‚ mocowanie górne amortyzatora,  a pierwszy dolnÄ… Å›rubÄ™ amortyzatora, wyjÄ™li sprężynÄ™ . Trzy blaszki-jÄ™zyczki w gnieździe sprężyny dostaÅ‚y z mÅ‚otka , poszedÅ‚em po WD, bo dolnÄ… Å›rubÄ™ amortyzatora ciężko siÄ™ odkrÄ™ca gdy wróciÅ‚em auto już już byÅ‚o poskÅ‚adane. ReasumujÄ…c w 15 minut to zrobili ,i bo mierzyÅ‚em czas .


  • 0

#35 piterus11

piterus11
  • Nowy
  • 8 postów
  • SkÄ…d:z tad
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:46, 20.08.2015

Jak więc miała by ta sprężyna wyskoczyć?? Kilka postów wyżej były takie podejżenia.

W mojej też dupa siedzi a nie mam gazu i jakiegoÅ› obciążenia nie liczÄ…c haka okoÅ‚o 25kg może mniej, ale to żadne obciążenie kupiÅ‚em też te pod sprężyne zobaczymy jak po tym zabiegu bÄ™dzie stać?


  • 0

#36 kobra

kobra
  • Nowy
  • 5 postów
  • SkÄ…d:knurów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:EXECUTIVE
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:KOMBI
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:18, 10.11.2015

Przynajmniej 4 auta widziaÅ‚em osobiÅ›cie z takimi jak w linku gumami, ja też jeżdżę prawie 2 lata ....Jak twierdzÄ™ mogÄ™ siÄ™ nie znać  - ale jest to moje prywatne zdanie :)

Witam,przepraszam że zawracam gÅ‚owÄ™,mam accordkÄ™  2005r sedan siódmej gen.od trzech lat i teraz w ciÄ…gu pół roku zaczoÅ‚ robić mi siÄ™ negatyw na tylnej osi scięło mi lewÄ… oponÄ™ na szerokoÅ›ci 3 cm  wymieniÅ‚em już obie piasty z Å‚ożyskami bo niby byÅ‚ luz na Å‚ożysku ,wymieniÅ‚em dziÅ› też oba wahacze górne ze swożniami lecz nie widzÄ™ poprawy aby koÅ‚a bardziej siÄ™ wyprostowaÅ‚y do 0' wizualnie jest duży negatyw zbiezność robiÅ‚em w lipcu lecz już wtedy mech. powiedziaÅ‚ mi o zÅ‚ym kÄ…cie tylnych kół lecz jeszcze wtedy nic siÄ™ nie dziaÅ‚o,żadnych luzów nie mam,teraz jeszcze czekam na chwilÄ™ czasu wymieniÄ™ na wszelki wypadek swożnie przednie góra i dół i pojade na geometrriÄ™ laserowÄ… i uczulÄ™ ich na tyÅ‚,nie wiem co jeszcze zrobić,czy zakupić tylne wahacze rególowane,prosze o podpowiedz.chciaÅ‚em zakupić jeszcze gumy pod sprężyny lecz nie mogÄ™ ich dostać bo jak dzwoniÄ™ to mówiÄ… że do accorda siódemki nie produkujÄ… pozdrawiam.kobra.


Użytkownik kobra edytował ten post 22:21, 10.11.2015

  • 0

#37 smirnov0

smirnov0
  • Forumowicz
  • 76 postów
  • SkÄ…d:Siedlce
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:29, 28.12.2015

Witam

Ciekaw jestem czy kolega Tomazi78 i skubiszek rozwiÄ…zali problem z niskim tyÅ‚em samochodu. U mnie jest ten sam problem tyÅ‚ siedzi nisko a i opony przez to tnie niemiÅ‚osiernie. Zastanawiam siÄ™ czy ktoÅ› może wymieniaÅ‚ sprężyny na jakieÅ› wzmocnione i przeniosÅ‚o to oczekiwany efekt. SpotkaÅ‚em górny wahacz regulowany  http://www.iparts.pl...8-j4944004.html czy ktoÅ› kiedyÅ› miaÅ‚ doÅ›wiadczenia odnoÅ›nie tych wahaczy ?

Pozdrawiam


  • 0

#38 kdawidk

kdawidk
  • Forumowicz
  • 142 postów
  • SkÄ…d:Åšrem k/Poznania
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer (CM)
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 11:12, 17.11.2016

Witam wszystkich uczestników dyskusji.

Jako że temat dotyczy również mnie i mojego auta (tourer, springi H&R, lpg, częsta jazda w 4/5 osób i zdarte do płótna oponki 18 :((( ) mam pytanie...

Jeśli wahacz dolny jest wyprofilowany do sprężyny co utrudnia montaż gum to co sądzicie o montażu gum np 2 centymetry do góry sprężyny?

Tam sprężyna jest szlifowana na płasko czyli guma przylegałaby całą powierzchnią. Tylko czy jest tam dostateczna ilość miejsca? Dystans mogę wykonać we własnym zakresie w potrzebnym kształcie, ale nie bardzo mam warunki do oblookania góry sprężyny (aura, parkowanie pod chmurką itd.)

Może kolega Muzyczka (jeżdżę na Twoim reflaschu :vtec: ) ma fotki górnego gniazda sprężyny? Były by bardzo pomocne w rozwiązaniu problemu.

Z góry dzięki za szybką odpowiedź.

Pozdrawiam


Witam

Ciekaw jestem czy kolega Tomazi78 i skubiszek rozwiÄ…zali problem z niskim tyÅ‚em samochodu. U mnie jest ten sam problem tyÅ‚ siedzi nisko a i opony przez to tnie niemiÅ‚osiernie. Zastanawiam siÄ™ czy ktoÅ› może wymieniaÅ‚ sprężyny na jakieÅ› wzmocnione i przeniosÅ‚o to oczekiwany efekt. SpotkaÅ‚em górny wahacz regulowany  http://www.iparts.pl...8-j4944004.html czy ktoÅ› kiedyÅ› miaÅ‚ doÅ›wiadczenia odnoÅ›nie tych wahaczy ?

Pozdrawiam

W sedanie nie ma problemu, montujesz cambery i po temacie.

Gorzej z karawanem, nie ma w sprzedaży górnych wahaczy regulowanych (inne zawieszenie sedan / combi). Są dostępne dolne wahacze z regulacją ale wtedy koło chowa się w nadkole i obawiam się kiepskiego efektu wizualnego.

Podniesienie na gumach/dystansach utrzyma ładny wygląd mimo lpg, haka itd, charakterystykę sprężyn i podniesie żywotność opon 8-)


  • 0

Ekonomia wygrała. LPG już jest (STAG 300 isa, KME Gold, Hana Niebieska, Zbiornik 56 l)


#39 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • SkÄ…d:ÅšlÄ…sk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 15:06, 17.11.2016

 

nie ma w sprzedaży górnych wahaczy regulowanych (inne zawieszenie sedan / combi).

 

Owszem, są dostępne kolego, np. z firmy KW. Ale są dość drogie. Tak jak wspomniałeś - można u kolegi z forum zakupić dolne regulowane, ale póki co nikt nie testował jak to wpłynie na koło i ew. czy się bardziej schowa.

Też mam ten problem, że tył jest nieco niżej od przodu - jednakże będę póki co próbował rozwiązać go montażem niższych sprężyn z przodu, a w przyszłości ew. gwintem, gdzie można sobie wyregulować wszystko wg uznania.


  • 0

#40 kdawidk

kdawidk
  • Forumowicz
  • 142 postów
  • SkÄ…d:Åšrem k/Poznania
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer (CM)
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 16:44, 17.11.2016

Ja już nam przód dość niski, chlapacze wymieniałem już 2 razy bo haczę np. na krótkich progach zwalniających. Do tego wysokość to nie wszystko, po 10tys km tylne nówko opony do wyrzucenia.

 

Co do camberów KW to teoretycznie sÄ… ale w żadnym sklepie tylnego - górnego nie widziaÅ‚em  (masz może jakiegoÅ› linka?). Wydaje mi siÄ™ że widziaÅ‚em kiedyÅ› koÅ„cówkÄ™ górnego wahacza z regulacjÄ….


Użytkownik kdawidk edytował ten post 17:11, 17.11.2016

  • 0

Ekonomia wygrała. LPG już jest (STAG 300 isa, KME Gold, Hana Niebieska, Zbiornik 56 l)


#41 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1448 postów
  • SkÄ…d:ÅšlÄ…sk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 16:16, 27.02.2017

U mnie to samo - lpg + hak, powodują, że tył siedzi niżej niż przód - różnica około półtora centymetra, dlatego przymierzam się do sprężyn - na pewno na przód, ale zastanawiam się również nad tyłem - żeby było równo!

Co się stanie jeżeli na tył założę sprężyny -30mm, czy wytrzymają wagę instalacji LPG i haka, i faktycznie obniżą tylko o 30mm, czy siądą niżej i z -30mm zrobi się -45mm?

Czy wybór pomiędzy Eibach a H&R może mieć znaczenie? H&R podobno twardsze, więc może nie ugną się pod ciężarem butli i haka?

No i najważniejsze, przy jakim obniżeniu, o ile mm [-30mm, -45mm, -?] zaczyna ścinać opony?

Pozdrawiam
- Artur
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#42 Szczypior88

Szczypior88
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • SkÄ…d:BeÅ‚chatów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:59, 27.02.2017

HR odpuść. DLa mnie to betony straszne. Bierz Eibachy Pro Kit - obniżą i komfort zostanie :)


  • 0

#43 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1448 postów
  • SkÄ…d:ÅšlÄ…sk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 19:16, 27.02.2017

Czytałem o H&R i widziałem, że zdania na ich temat są podzielone oraz, że Eibachy miększe, ale mi zależy żeby:

było równo i nie ścinało opon!

jeżeli nie jest to możliwe - bo przez LPG i HAK tył siądzie niżej (-45mm), a co za tym idzie - będzie ścinać opony, to kupię sprężyny wyłącznie na przód.

Jeżeli jednak, mógłbym uzyskać to na H&R, to wziąłbym je, nawet kosztem komfortu. ;)

Pozdrawiam
- Artur
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#44 FairFaX

FairFaX
  • Informatyk
  • 301 postów
  • SkÄ…d:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Tourer Type-S Supercharged
  • KM:300 ???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:17, 27.02.2017

HR odpuść. DLa mnie to betony straszne. Bierz Eibachy Pro Kit - obniżą i komfort zostanie :)

O ile uda Ci się uda, bo od dłuższego czasu były nieosiągalne i z tego co wiem wogole nie produkowane.

 

Możesz ew. wybrać APEX - ja jeżdżę ponad rok i nie narzekam na komfort czy efekt motorówki, mimo, ze mam instalacje LPG.


  • 0

#45 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1448 postów
  • SkÄ…d:ÅšlÄ…sk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 21:12, 27.02.2017

A gdyby Ci się udało, to wziąłbyś? ;)

Sprawdziłem tak na szybko te Apex'y - jak, gdzie i za ile, i widzę, że wszędzie są -35, a Ty w profilu masz -30, to te same czy były różne?

Jak siedział tył u Ciebie przed montażem sprężyn - miałeś już wtedy LPG - równo czy u Ciebie też był niżej?

Przeglądałem Twoje zdjęcia - wygląda fajnie i równo, choć tył jakby minimalnie niżej?

A co z negatywem i oponami - nie ścina gum?

Pozdrawiam
- Artur
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, tył, tourer, siedzi, sprężyny

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq