Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Od niedawna jestem posiadaczem Accorda VIII. Mam pytanie, czy ktoś posiada opis skrzynki bezpieczników. Konkretnie to nie działa mi szyberdach i możliwe, że to właśnie bezpiecznik padł.
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Opis bezpieczników w VIII generacji
#1
Napisano 15:51, 26.10.2014
#2
Napisano 15:59, 26.10.2014
Sprawdź bezpiecznik nr 20 we wnętrzu po stronie kierowcy. Swoją droga na wewnętrzej stronie pokrywy od bezpieczników powinny być rysunki który bezpiecznik jest od czego.
Użytkownik Alik edytował ten post 16:00, 26.10.2014
#3
Napisano 21:30, 27.10.2014
Na 100% nr.20.
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...Obecnie</a></p>
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu.../'>Było</a></p>
<p> </p>
#4
Napisano 16:09, 09.11.2014
A wiecie może, który bezpiecznik jest od radia lub całej konsoli środkowej? W opisie nie ma jasno, jest informacja, żeby szukać w książce. Tam zaś są skróty niewiele mówiące...
#5
Napisano 17:05, 09.11.2014
Z tego co pamiętam to chyba 18 po stronie kierowcy.
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...Obecnie</a></p>
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu.../'>Było</a></p>
<p> </p>
#6
Napisano 18:01, 09.11.2014
Dziękuję serdecznie
#7
Napisano 12:28, 20.10.2016
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Od niedawna jestem posiadaczem Accorda VIII 2.4, i mam takie pytanie. Który bezpiecznik odpowiada za światła postojowe (konkretnie mam problem z prawym przednim światłem postojowym). Zlokalizowałem 3 miejsca w których są bezpieczniki (pod maską, w kabinie po stronie pasażera i po stronie kierowcy). W żadnym z tych miejsc nie widziałem bezpiecznika odpowiedzialnego za światła pozycyjne.
Czy możliwe jest, że poszczególne światła są chronione oddzielnymi bezpiecznikami? Jeśłi tak to gdzie są one zlokalizowane?
Na chwilę obecną dysponuje tylko książką serwisową a tam nic nie pisze na temat bezpieczników odpowiedzialnych za światła pozycyjne.
Problem pojawił się po wymianie kompletu przednich żarówek. Zanikło mi napięcie w prawym przednim gnieździe światła postojowego. W kostce przyłączeniowej do prawego gniazda też brak napięcia. Poniżej opiszę sytuację po której wystąpił ten problem.
Kilka dni temu po prawej stronie z przodu zaczęły mi mrugać niektóre diody w lampce pozycyjnej LED. Wiec nie czekając aż spali się cała lampka wymieniłem 2 przednie światła pozycyjne. Po założeniu nowych żarówek (SAMSUNG z chipem CAN BUS) zrobiłem test. Niestety światła pozycyjne się nie włączyły. Więc zacząłem od lewej strony i obróciłem żarówkę o 180 stopni tak aby zamienić styki miejscami w gnieździe. Po tym zabiegu zaświeciło się lewe światło pozycyjne. Analogicznie zrobiłem to samo po prawej stronie. Niestety nie przyniosło to żadnych efektów.
Pomyślałem, że trafiłem na wadliwą żarówkę i postanowiłem sprawdzić ją w lewym gnieździe. Po zamianie żarówek miejscami ponownie zrobiłem test. Podmieniona żarówka po lewej stronie zaświeciła się co oznacza, że była sprawna. Natomiast prawe światło postojowe w dalszym ciągu nie działało. Więc wykonałem pomiar miernikiem w prawym gnieździe, a następnie w kostce przyłączeniowej do gniazda. Miernik wskazał mi napięcie 0V.
W google znalazłem niepotwierdzone informacje, że:
1. za działanie świateł pozycyjnych odpowiada komputer i po wymianie żarówki w momencie gdy nie łączą styki żarówki po zapaleniu pozycji komputer mógł na tej linii odciąć zasilanie. Aby powróciło zasilanie należy na min 20 sekund odłączyć akumulator, ponieważ ten stan czasami potrafi się zawiesić w komputerze i jedyna opcją jest jego restart. Nie testowałem tego wariantu ponieważ większość ustawień się zresetuje i zablokuje się radio.
2. Problem może dotyczyć też przekaźnika świateł pozycyjnych. Jeżeli tak to gdzie jest zlokalizowany ten przekaźnik i jak można go sprawdzić?
Czy ktoś spotkał się z podobną sytuacją? Co może być przyczyną niedziałania tylko jednego światła pozycyjnego wykluczając oczywiście niedziałającą żarówkę?
#8
Napisano 17:52, 20.10.2016
#9
Napisano 09:18, 21.10.2016
Wczoraj po pracy sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i znalazłem jeden przepalony (po stronie pasażera bezpiecznik nr 2 10A). z książki serwisowej wynika że jest to "boczna lampka po stronie pasażera" - czy odpowiada on także za przednie prawe światło pozycyjne?
Wymieniłem ten bezpiecznik niestety prawa pozycja się nie zaświeciła. Więc sprawdziłem ten bezpiecznik czy przypadkiem znowu się nie przepalił (wtedy był jeszcze sprawny), a następnie wyjąłem i włożyłem jeszcze raz żarówkę prawego przedniego światła pozycyjnego i włączyłem ponownie światła. Niestety prawa pozycja dalej nie świeciła a dodatkowo ponownie przepalił mi sie bezpiecznik z pozycji 2.
Wydaje mi się że wiem co może być tego przyczyną. Żarówki które kupiłem są obudowane aluminiowym radiatorem. Po włożeniu ich w gniazdo ten radiator styka się z blaszkami po bokach oprawki do której wkładamy żarówkę (oprócz styków do których wkładamy żarówkę po bokach oprawki są jeszcze takie pojedyncze blaszki). Oglądałem oprawkę i wydaje mi się że te blaszki nie były do niczego podłączone ale nie wykluczam że któraś z nich może dotykać styku do podłączenia żarówki a aluminiowy radiator po zetknięciu się z nimi powoduje zwarcie.
Dzisiaj kupie kilka zapasowych bezpieczników i zrobię kilka testów.
Pierwszy: odpalę pozycje bez założonych żarówek aby sprawdzic czy nie ma zwarcia w instalacji (czy bezpiecznik sie nie przepali).
Drugi: Jeżeli w poprzednim teście nie spalił się bezpiecznik to założę stare żarówki i włączę pozycje. Jeżeli się zaświecą oznacza to że nowo zakupione żarówki były przyczyną całego zamieszania. (załączam zdjęcie tych żarówek)
Załączone pliki
#10
Napisano 17:00, 21.10.2016
Problem rozwiązany.
Tak jak napisałem powyżej przyczyną całego zamieszania były nowe lampki ledowe.
Po założeniu bezpiecznika pozycje na starych żarówkach zaświeciły bez problemu. A po oklejeniu taśmą izolacyjną aluminiowej obudowy nowych lampek w części po między stykami a diodami żarówki przestały robić zwarcie i zaczęły świecić obie jednocześnie.
#11
Napisano 13:07, 06.03.2017
Ja powoli się za to zabieram, więc jak skończę to zamieszczę tu (lub w innym temacie) opis.
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...Obecnie</a></p>
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu.../'>Było</a></p>
<p> </p>
#12
Napisano 11:24, 30.03.2017
Bezpiecznik od postojowych przednich od pasażera to nr 2 w skrzynce od pasażera.
Wiem, że problem rozwiązany ale sam wczoraj szukałem i nie było odpowiedzi w temacie.
#14
Napisano 10:15, 17.05.2017
Help yourself.
W wolnej chwili znalazłem amerykański manual, napisany dla ludzi przez ludzi bez udziału technokratów z Komisji Europejskiej.
Poniżej opisane gniazda bezpieczników
Pod maską silnika:
Po stronie kierowcy:
[url=https://flic.kr/p/UipQXL]
Po stronie pasażera:
[url=https://flic.kr/p/UipQX5]
[url=https://flic.kr/p/UipQX5]
Użytkownik Etranger edytował ten post 10:19, 17.05.2017
#15
Napisano 09:38, 22.07.2018
Ktory bezpiecznik odpowiada za podswietlenie przycisków na kierownicy, wszystkich przycisków sterowania ogrzewania (tych pod radiem) i dioty umieszczonej w podsufitowce kolo schowka na okulary - zgasło wszystko w tym samym czasie
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, bezpieczniki, skrzynka, opis
VIII
Mechanik →
Silniki →
Kolektor dolotu, przepustnica - moment dokręceniaNapisany przez kaer14 , 17 maj 2024 VIII |
|
|
||
VIII
Mechanik →
Silniki →
Czarny dum z wydechuNapisany przez Marek21 , 16 maj 2024 VIII, Silnik |
|
|
||
|
VIII
Mechanik →
Silniki →
Panewki oporowe do silnika R20A3Napisany przez Mariusz Vgen , 14 maj 2024 VIII, Panewki |
|
|
|
|
VIII
Mechanik →
Układ napędowy →
„Świergotanie” spod maskiNapisany przez Jerv , 13 maj 2024 VIII |
|
|
|
|
VIII
Mechanik →
Układ elektryczny →
Wypadanie zapłonów - dziwny przypadekNapisany przez Wlr , 13 maj 2024 VIII |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych