produkt newralgiczny a hondach, popyt na nie raczej zapewniony, nie wiem jak z elastycznością tych przewodów w oplocie ale tych od rogerusa1 w rękach nie da się tak powyginać
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Chłodnica płynu wspomagania
#91
Napisano 14:01, 27.01.2019
#92
Napisano 15:48, 27.01.2019
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
#93
Napisano 19:58, 27.01.2019
Accord II 85r ->Accord III 87r->Accord CB7 91->Accord CC7 94r->Accord CG8 99r ->Accord CM1 + Civic EP2 01r->CM1+ Civic IX 16r
#94
Napisano 14:58, 28.01.2019
tak jak kolega wyżej napisał, rurka oryginał ma 10mm, te robione też miały 10mm średnicy. Też mówię, że oplot na chłodnice nie ma sensu, lepiej farbą malnąć, nie będą tak szybko śniedziały
#95
Napisano 21:37, 28.01.2019
#96
Napisano 19:10, 28.02.2019
Rurka jest 10mm ale nie wiem po co chcecie robić to w oplocie skoro to chłodnica oleju. To nie ma sensu..
Z tego co chłopaki piszą to ta chłodnica nie ma sensu. Dają bypass i jest dobrze.
#97
Napisano 11:37, 29.10.2020
Czy chłodnica płynu wspomagania ze zdjęcia, jest OEMową czy jakąś rzeźbą?
Pytam, bo szukam używki i znalazłem, ale wydaje się być dłuższa, i teraz zastanawiam się, czy moja jest rzeźbiona, czy tamta jest np do ON?
Czy oczko, które zaznaczyłem nie jest właśnie na spinkę pod dłuższą chłodnicę, która była fabrycznie?
Pozdrawiam
- Artur
#98
Napisano 23:35, 29.10.2020
#99
Napisano 13:15, 30.10.2020
Czyli ta będzie do ON?
Pozdrawiam
- Artur
#100
Napisano 14:21, 30.10.2020
Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7
#101
Napisano 14:44, 30.10.2020
W takim razie szukam dalej.
Pozdrawiam
- Artur
#102
Napisano 14:49, 30.10.2020
A nie ma możliwości dorobienia z przewodu miedzianego, zarobienia końcówek jak w przewodzie hamulcowym i połączenia kawałkiem przewodu gumowego?
Będziesz miał pewność że nie kupisz przerdzewiałej i posłuży dużo dłużej niż używka.
#103
Napisano 17:09, 30.10.2020
A nie ma możliwości dorobienia
Ja nie mam
Pozdrawiam
- Artur
#104
Napisano 23:30, 03.12.2020
I u mnie powrotne przewody wspomagania w VI genie z 2002 roku nawaliły . Dobrze, że pod samym domem. Płyn wylał się tym pierwszym odcinkiem od magla. Odcinków metalowych jest 3 - od strony magla, potem pod sprężarką klimy i alternatorem i potem zaraz chłodnica.
Zdjąłem zderzak, demontaż chłodnicy bez historii i prosto - dwie śrubki w pasie przednim. Węże gumowe pomiędzy stalowymi też ładnie zdemontowane. Zostaje ten przewód od maglownicy - i tutaj pytanie - trzeba magiel pewnie opuścić do niego?? I jak się dostać do uchwytu na sankach, który ten element trzyma od góry?? Od góry właśnie??
I zostaje jeszcze ten element pod sprężarką klimy i alternatorem. Dostęp do uchwytu tego kawałka byłby fajny od góry - ale brakuje 3cm, blokuje koło klimy. Od strony zderzaka jest mała przestrzeń - ale ta śrubka jest mocno skorodowana i płaskim tam nie podejdę - zostaje demontaż alternatora i przesunięcie klimy kawałek w bok i dostęp do góry??
Podpowiedzcie jakieś patenty. Chcę wszystkie wymienić i mieć spokój.
#105
Napisano 23:24, 03.02.2021
I u mnie powrotne przewody wspomagania w VI genie z 2002 roku nawaliły . Dobrze, że pod samym domem. Płyn wylał się tym pierwszym odcinkiem od magla. Odcinków metalowych jest 3 - od strony magla, potem pod sprężarką klimy i alternatorem i potem zaraz chłodnica.
Zdjąłem zderzak, demontaż chłodnicy bez historii i prosto - dwie śrubki w pasie przednim. Węże gumowe pomiędzy stalowymi też ładnie zdemontowane. Zostaje ten przewód od maglownicy - i tutaj pytanie - trzeba magiel pewnie opuścić do niego?? I jak się dostać do uchwytu na sankach, który ten element trzyma od góry?? Od góry właśnie??
I zostaje jeszcze ten element pod sprężarką klimy i alternatorem. Dostęp do uchwytu tego kawałka byłby fajny od góry - ale brakuje 3cm, blokuje koło klimy. Od strony zderzaka jest mała przestrzeń - ale ta śrubka jest mocno skorodowana i płaskim tam nie podejdę - zostaje demontaż alternatora i przesunięcie klimy kawałek w bok i dostęp do góry??
Podpowiedzcie jakieś patenty. Chcę wszystkie wymienić i mieć spokój.
Udało mi się wymienić wszystkie przewody powrotne wspomagania w Acco VI 1.8. Więc opiszę, bo robota za drugim razem poszła by dużo dużo szybciej, więc podzielę się doświadczeniem.
Tak wyglÄ…da schemat:
Przewody stalowe mam 4, od strony przekładni po kolei: nr 5, 27, 6 i 23. U mnie nieszczelność zrobiła się na tym 27, ale patrząc na chłodnicę i ogólnie całą robotę postanowiłem wszystkie wymienić i sprawę rozwiązać.
Najważniejsza kwestia - wszystko da się zrobić bez kanału i podnośnika, w zasadzie nie pomagają w robocie. Dostęp jest od strony koła.
Najpierw trzeba zorganizować/dorobić przewody. Jedyny sprzedawca to Rogerus1 z allegro/olx z okolic Nieporętu. Sprzedaje wszystkie przewody (łącznie z chłodnicą) w cenie uczciwej. Ja początkowo myślałem, że dorobię sam - więc kupiłem przewód miedziany 10mm i giętarkę. I zacząłem od chłodnicy - która jest najtrudniejsza -wg mnie (i Rogerusa1 ) jest nie do zrobienia bez wprawy i dobrego sprzętu. Więc zakupiłem u powyższego sprzedawcy/producenta i bardzo taką opcję polecam - bardzo dobrze spasowana i towar wart swojej ceny. Pozostałe elementy dogiąłem sam - zamówiłem przewody ze spęczeniami na przewód gumowy, a element nr 5 z założoną śrubą na przewodzie w wymiarze M16 x 1.5 - rurka od strony tej śruby (gdzie wchodzi do magla) zarobiona jak do hamulców.
No więc demontaż. Ściągamy zderzak i element 23 mamy jak na widelcu i wszystko wymieniamy bez problemu.
Element 6 - pisałem wyżej, że od góry podejścia nie ma (trzeba sprężarkę klimy przesunąć), ale zaopatrzyłem się w płaski klucz 10mm z grzechotką (i dodatkowo jeszcze uchylny) i bardzo dobrze odkręcił mocowanie przewodu.
Element 27 - dostęp od góry od strony kielicha. Odkręciłem rozpórkę i co tam jeszcze przeszkadzało i 3 przedłużki i klucz nasadowy 10mm i też mocowanie ładnie wyszło.
Zostaje element 5 - bezpośrednio w maglu. No i tutaj dopytywałem, niektórzy mówili, że jest dostęp od dołu, z boku czy jeszcze jakoś inaczej po opuszczeniu sanek. Ale nie - patent jest taki. Przewód obcinamy od góry brzeszczotem (polecam dobry i mały zaopatrzyć, bo miejsca dużo nie ma, a piłowania trochę jest) i od strony koła nakładamy nasadkę 17mm i przegub cardana - 1/2 cala mieści się na styk, pewnie lepiej 3/8. I wtedy śruba z magla nie ma prawa nie wyjść i się nie objedzie.
A potem zakręcamy to tak, że od strony koła palcami, a potem dokręcamy (i spłaszczamy rurkę do uszczelnienia) płaski kluczem 17mm od góry. Zwykły się nie mieści - ja miałem jakiś taki specyficzny mały i z przedłużką poszło.
I jeszcze sprawa tych opasek oryginalnych na węże gumowe. Mi się 3 ukręciły, śruby były tak zapieczone, że nie puściły. Ja kupiłem takie opaski 15-17mm Mikalor na śrubę M4 (a nie ślimakowe, które mogą puścić). I wygląda to na bardzo dobre mocowanie.
Teraz jakbym robił, to pewnie cały zestaw przewodów kupiłbym tam gdzie napisałem. Ale sam też poćwiczyłem - szczególnie element nr 5, który jak jest minimalnie inaczej dogięty to haczy i nie da się wkręcić śruby do magla. Ale się udało.
Ogólnie robota może nie bardzo trudna, ale pracochłonna i w warsztacie to niechętnie robią, albo wcale, albo odsyłają tam gdzie maglownice regenerują. Ja uważam, że warto zrobić samemu, przewody po takiej wymianie już nie mają raczej prawa nawalić
W razie czego pytajcie, podpowiem.
I jeszcze płyn. W serwisówce ESM jest 1.1 litra, u mnie się chyba większość wylało. A zalałem po wymianie 0.8 litra oryginału Honda PSF-S. I więcej nie chce wejść.
Użytkownik coppi edytował ten post 23:59, 03.02.2021
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych