Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Zmiana żarówek na LED a błędy

VII

Najlepsza odpowiedź peter85 , 09:56, 18.11.2016

DonAdione miałem ten sam problem z Ledami w Seacie Leonie, tam faktycznie trzeba wsadzać żarówki albo z wbudowanym rezystorem współpracujące z szyną CAN albo montować specjalne filterki ale da się to ogarnąć, na szczęście w Acco VII nie ma z tym problemu możesz wsadzać co chcesz i będzie działać. ;)

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 DonAdione

DonAdione
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:32, 17.11.2016

Witam
Zapoznałem się z tematem spisu żarówek. Wiem prawie wszystko, nurtuje mnie tylko jedna rzecz. Chciałem wymienić brzydkie żółte żarówki na LED, całe oświetlenie środka, drzwi, tablice rejestracyjne.

Dokładnie taką samą operacje robiłem w audi a4 b7 - komputer pokładowy zwariował i krzyczał błąd żarówek, wszystko wynika z nizszego napiecia LEDa a normalnej żarówki.
Jak bedzie w accordzie? Japońce też pozakładały takie czujniki?
Ewentualnie może polecicie jakieś dobre ledy, które dają jasne, białe światło
  • 0

#2 gruca8

gruca8
  • Forumowicz
  • 494 postów
  • Skąd:Zabawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Life Style
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 16:06, 17.11.2016

Śmiało możesz wkładać ledy do VII gena, Widziałeś jakiś komunikat jak spaliła się Tobie jakaś żaróweczka bo ja nie


  • 0

#3 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 17:13, 17.11.2016

Hej :)

Accord nie kontroluje prądów pobieranych przez żarówki, więc nic nie będzie 'krzyczeć'...

... komputer pokładowy zwariował i krzyczał błąd żarówek, wszystko wynika z nizszego napiecia LEDa a normalnej żarówki.

No właśnie, tak informacyjnie i prostując Twój wpis, PRĄD, a nie napięcie...

 

Pozdrawiam

Tomek


  • 0

#4 DonAdione

DonAdione
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:15, 17.11.2016

Nie miałem okazji bo za krótko mam ten samochód jeszcze :p
  • 0

#5 peter85

peter85
  • Forumowicz
  • 193 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:56, 18.11.2016   Najlepsza odpowiedź

DonAdione miałem ten sam problem z Ledami w Seacie Leonie, tam faktycznie trzeba wsadzać żarówki albo z wbudowanym rezystorem współpracujące z szyną CAN albo montować specjalne filterki ale da się to ogarnąć, na szczęście w Acco VII nie ma z tym problemu możesz wsadzać co chcesz i będzie działać. ;)


  • 0

#6 Grzybsky

Grzybsky
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:UK/NI
  • Silnik:2.2
  • Wersja:GT Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:34, 26.11.2016

Witam poleci ktoś żarówki jakie należy kupić aby zmienić całe oświetlenie wnętrza na Led ? Jakich ledów szukać smd? Bądź jeszcze innych ? I jakie rozmiary są mi potrzebne, sorry wiem ze wujek google by mi odpowiedział ale zaraz wychodzę do pracy tylko sprawdziłem temat i w jedej odpowiedzi pisze ze tu można ładować wszystko liczę na jakieś wasze spostrzeżenia.


  • 0

#7 matejson

matejson
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:47, 26.11.2016

Jeżeli chodzi ci o te w podsufitce to wkładałem 31mm rurki i pasują bez żadnych problemów.

 

http://www.accordklu...55-żarówki-led/

 

tu już temat był poruszany, wszystkiego się tam dowiesz :)


Użytkownik matejson edytował ten post 15:50, 26.11.2016

  • 0

#8 jay11

jay11
  • Forumowicz
  • 270 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 16:34, 26.11.2016

Jest tylko problem z kierunkami. Ja u siebie włożyłem w przód pomarańczowe ledy i kierunkowskazy zapieprzają bardzo szybko.

A co ciekawe awaryjne już świecą normalnie.


  • 0

#9 krypton

krypton
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2
  • Wersja:LS
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedanik
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:18, 13.12.2016

w kwestii wymiany żarówek wnętrza to polecam zainteresować się tematem retrofitów firmy Osram. Różnica jest taka że te tanie ledy z allegro migają, przepalają się, coś nie styka lub po prostu mają bardzo słabe kąty świecenia.


  • 0

#10 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 23:49, 13.12.2016

To normalny i prawidłowy objaw przy kierunkowskazach.

 

Chodzi o bezpieczeństwo i uświadomienie kierowcy, że jeden z kierunkowskazów przestał działać  - sygnalizacja spalonej żarówki. Akurat wszystkie pozostałe światła występują "podwójnie" więc jak spali się np. tylna żarówka pozycyjna, albo stopu (tu są w sumie 3), to tragedii nie ma. Wciąż sygnalizacja działa. Jeśli spali się kierunek, to niezależnie czy to przód czy tył kierowca nie jest w stanie tego zauważyć, bo zwyczajnie tych świateł sam nie widzi. A ich działanie jest kluczowe dla bezpieczeństwa w ruchu drogowym, bo chodzi przecież o sygnalizację zamiarów np. skrętu czy zmiany pasa ruchu.

 

Dlatego w obwodzie kierunkowskazów, a dokładniej w układzie przekaźnika (przerywacza) znajduje się specjalnie zabezpieczenie, które sprawdza wartość płynącego prądu. Jeżeli jedna z żarówek się spali, wtedy układ wykryje spadek wartości prądu i sygnalizuje awarię ok. 2,5-krotnym zwiększeniem częstotliwości migania. To jest po prostu sygnalizacja awarii i znak, że jest problem z kierunkowskazami.

 

To taki rodzaj pre-canbusa ;) dla wszystkich samochodów.

 

Niestety albo i stety ledy pobierają znacznie mniejszy prąd niż standardowa żarówka 21W. Dlatego wymiana nawet samych przednich żarówek kierunkowskazów na ledy jest interpretowana przez układ przerywacza jako awaria i wszystko mruga 2,5 raza szybciej. A właściwie nie wszystko, bo awaryjne (czyli wszystkie kierunki naraz - zawsze będą działały prawidłowo).

 

Stosuje się wówczas w sumie 3 rozwiązania :)

 

1. Do ledów równolegle podpina się specjalne rezystory, które "sztucznie" zwiększają pobór prądu i wówczas układ myśli, że wszystko jest OK. Rozwiązanie proste, ale problematyczne. Raz że te rezystory potrafią się mocno nagrzać - trzeba je mocować do blachy. A dwa, że cała idea zabezpieczenia bierze w łeb - bo jeśli led się spali, to rezystor dalej będzie przewodził i wówczas nic nie zasygnalizuje kierowcy awarii. Niestety to sposób powszechnie stosowany :(

 

2. Wymiana przekaźnika na specjalny dostosowany do ledów. Niełatwo znaleźć taki, który będzie pasował i dodatkowo sygnalizacja awarii raczej nie będzie działać.

 

3. Przeróbka istniejącego przekaźnika w taki sposób, który dostosuje go do konkretnych ledów, które zakupiliśmy do naszego auta. Jest to sprawa skomplikowana i polega na zmianie charakterystyki działania układu, czyli wartości prądu odniesienia przy którym przekaźnik zaczyna sygnalizować awarię. Robota dla fachowca elektronika. I sposób najlepszy, bo wszystko działa fabrycznie jak powinno, czyli ledy mrugają jak należy, a jeśli któryś się sfajczy to przekaźnik odpowiednio da o tym znać.

dzięki za ciekawe info :)


  • 0

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq