Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

podkładka korka spustowego oleju manulanej skrzyni biegów/wymiana oleju skrzyni

VII podkładka korka skrzyni

Najlepsza odpowiedź ucan , 19:53, 12.07.2015

Wszystkim oczywiście dzięki z pomoc , jest już po zabiegu , warto wspomnieć dla przyszłych 'zmieniaczy' że przydaje się 'klucz' w postaci  3/8 grzechotki lub przedłużki takowej ponieważ często ( w tym ja ) posiadamy jakieś super duper zestawy kluczy w walizkach że niby wszystko się ma . Otóż dzięki temu że wymiany robiłem u teścia w garażu bo ma kanał a w międzyczasie musiałem jechać do casto po klucz do korków oleju (klucz czworokątny można zastąpić grzechotką a najlepiej przedłużką 3/8) . Klucz kosztował 22 zł (byłem zmuszony w niedziele)  i nie przydał się bo nie wszedł był zakrzywiony z jednej 10 mm z drugiej 8 mm  rozmiar coś a'la klucz 'fajka' ale czworokąt na końcu i do niczego sie nie przydał, zwyczajnie nie dało się go wsadzić w korek i operować tak żeby nim kręcić. O 15 przyjeżdża teściu z roboty i wyciąga z szafy a ja zrobiłem mine :-o .... no nic jutro jadę oddać klucz do casto ... korek kontrolny to normalna nasadka bodaj 17stka , dziwne tylko bo spodziewałem się że jak będę lał po spuszczeniu całości dwie bańki MTFA-3 po litrze to mi się trochę uleje  bo w manualu pisze że przy wymianie 1,9 litra a tu nic nie wyleciało , lałem tym korkiem kontrolnym. Dobrze mieć pod ręką rurkę około 1 cm średnicy , lejek i taśmę oraz drugą osobę do lania od góry żeby wężykiem spływało. Teściu był mega zdziwiony że olej w skrzyni się zmienia i że honda robi takie skrzynie, stwierdził coś w rodzaju że olej w skrzyni jest dożywotni .  W sumie ma rację jak się spier.. . skrzynia to tak by to było.  Pod względem zasyfienia i koloru olej ten po 120 kkm wcale nie różnił się jakoś szczególnie od tego co zlałem z silnika, także uważam że warto  przecież to wydatek raz na 120 kkm a co to za oszczędność . Podkładka z manuala to też trochę przesada (kupiłem owszem nową ale nie użyłem) , stara trzema się nieźle i nic nie puszcza. Strasznie rzadki jest ten olej w skrzyni, trzeba trzymać wyżej pojemnik bo nieźle chlapie , żona pytała nawet co to za olej czy coś nie pomyliłem :) Do silnika wszedł oprócz tego 0W20 Millers , po 0w30 millersa (rok temu się bałem) no i wpadły nowe świeczki denso, a za tydzień na wczasy :)

Zdrówko !

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 ucan

ucan
  • Forumowicz
  • 294 postów
  • Skąd:Ostrowiec Św.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S, 30-Jahre
  • KM:ok
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:24, 10.07.2015

Siemano, jak w temacie , czy jest to gwint M14 jak najszerszy miedziany w VII genie ? Znalazłem na forum ale temat o VI i nie wiem czy takie samo będzie.  Proszę potwierdzić jeśli tru. Dzięki i zdrówko !


Użytkownik ucan edytował ten post 19:57, 12.07.2015

  • 0

#2 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 08:11, 10.07.2015

Korek z gwintem M14 to będzie wyżej do sprawdzania poziomu oleju. Ten poniżej na kwadrat 9,5 x 9,5 spustowy ale nie pamiętam dokładnych wymiarów. Mogę Ci dziś sprawdzić.

http://www.lingshond...0&block_03=2756

16e9f1df7e66d658.jpg


  • 0

#3 ucan

ucan
  • Forumowicz
  • 294 postów
  • Skąd:Ostrowiec Św.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S, 30-Jahre
  • KM:ok
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:42, 10.07.2015

Korek z gwintem M14 to będzie wyżej do sprawdzania poziomu oleju. Ten poniżej na kwadrat 9,5 x 9,5 spustowy ale nie pamiętam dokładnych wymiarów. Mogę Ci dziś sprawdzić.

 

Koniecznie sprawdzić. W InterCars sprzedawca - "Najwygodniej byloby wykrecic i przyjechac na wzor" . Ja - "Najmniej wygodnie byloby dla mnie bo jade bez oleju..." Chyba że da się go wkręcić i nic się nie leje , wymiana pierwszy raz.

Zdrówko !


  • 0

#4 loczek

loczek
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:OSTRYOŁÓWEK
  • Silnik:1.6
  • Wersja:EE9
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:1991
  • Nadwozie:EE9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:23, 10.07.2015

no wg tego schematu co podałeś to spust jest 14 mm a dolewanie i poziom 20 mm więc i takie podkładki powinny tam być


  • 0

www.baeer.pl Części do samochodów japońskich

Potrzebujesz czegoś ? pisz !

Kontakt: kontakt@baeer.pl


#5 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 17:38, 10.07.2015

14 mm


  • 0

#6 chrismave

chrismave
  • Forumowicz
  • 216 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.5
  • Wersja:IS250 mk3
  • KM:207
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:04, 10.07.2015

spustowy (ten dolny) gwint 14mm

górny gwint 20mm (sprawdzenie poziomu)


  • 0

#7 ucan

ucan
  • Forumowicz
  • 294 postów
  • Skąd:Ostrowiec Św.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S, 30-Jahre
  • KM:ok
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:53, 12.07.2015   Najlepsza odpowiedź

Wszystkim oczywiście dzięki z pomoc , jest już po zabiegu , warto wspomnieć dla przyszłych 'zmieniaczy' że przydaje się 'klucz' w postaci  3/8 grzechotki lub przedłużki takowej ponieważ często ( w tym ja ) posiadamy jakieś super duper zestawy kluczy w walizkach że niby wszystko się ma . Otóż dzięki temu że wymiany robiłem u teścia w garażu bo ma kanał a w międzyczasie musiałem jechać do casto po klucz do korków oleju (klucz czworokątny można zastąpić grzechotką a najlepiej przedłużką 3/8) . Klucz kosztował 22 zł (byłem zmuszony w niedziele)  i nie przydał się bo nie wszedł był zakrzywiony z jednej 10 mm z drugiej 8 mm  rozmiar coś a'la klucz 'fajka' ale czworokąt na końcu i do niczego sie nie przydał, zwyczajnie nie dało się go wsadzić w korek i operować tak żeby nim kręcić. O 15 przyjeżdża teściu z roboty i wyciąga z szafy a ja zrobiłem mine :-o .... no nic jutro jadę oddać klucz do casto ... korek kontrolny to normalna nasadka bodaj 17stka , dziwne tylko bo spodziewałem się że jak będę lał po spuszczeniu całości dwie bańki MTFA-3 po litrze to mi się trochę uleje  bo w manualu pisze że przy wymianie 1,9 litra a tu nic nie wyleciało , lałem tym korkiem kontrolnym. Dobrze mieć pod ręką rurkę około 1 cm średnicy , lejek i taśmę oraz drugą osobę do lania od góry żeby wężykiem spływało. Teściu był mega zdziwiony że olej w skrzyni się zmienia i że honda robi takie skrzynie, stwierdził coś w rodzaju że olej w skrzyni jest dożywotni .  W sumie ma rację jak się spier.. . skrzynia to tak by to było.  Pod względem zasyfienia i koloru olej ten po 120 kkm wcale nie różnił się jakoś szczególnie od tego co zlałem z silnika, także uważam że warto  przecież to wydatek raz na 120 kkm a co to za oszczędność . Podkładka z manuala to też trochę przesada (kupiłem owszem nową ale nie użyłem) , stara trzema się nieźle i nic nie puszcza. Strasznie rzadki jest ten olej w skrzyni, trzeba trzymać wyżej pojemnik bo nieźle chlapie , żona pytała nawet co to za olej czy coś nie pomyliłem :) Do silnika wszedł oprócz tego 0W20 Millers , po 0w30 millersa (rok temu się bałem) no i wpadły nowe świeczki denso, a za tydzień na wczasy :)

Zdrówko !


  • 0

#8 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5251 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 23:09, 12.07.2015

Powiedz teściowi. ,że prawda ...gluty ( w zimie zamieniające się w prawie smar)w typowych skrzynich są dożywotnie ale żadna skrzynia nie chodzi tak jak na MTF :-D

Użytkownik Wlodar edytował ten post 23:10, 12.07.2015

  • 0
                       





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, podkładka korka skrzyni

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq