Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Uciekający prąd Accord 2.2

VII

Najlepsza odpowiedź marcinem8900 , 19:37, 07.01.2015

Kolega piszac 0,59 mAh mial na mysli pojemnosc czyli stale płynacy prad 0,59 mA przez 1 godz, czy to wartosc chwilowa pradu z pomiaru jakim multimetrem 0,59 mA? Sadze ze to drugie. Tak czy inaczej nie ma to wiekszego znaczenia, bo taka wartosc nie moze rozladowac dobrego akumulatora do stanu w ktorym nie da sie odpalic auta. Wymiana akumulatora i po problemie, pozdrwaiam.

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 rskwarzynski

rskwarzynski
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:krk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:SPORT
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:52, 07.01.2015

Witam, mam problem z uciekającym prądem w aucie. Od kilku dni mam problem z odpaleniem auta, po 2 krotnym samoczynnym rozładowaniu akumulatora sprawdziłem zużycie w takcie spoczynku 0.59 mAh. Jest to za dużo więc jak auto postało dzień cały to nie chciało odpalić. Przy podłączonym mierniku zacząłem odpinać bezpieczniki aby sprawdzić w którym układzie jest problem, rozpocząłem od http://zapodaj.net/e...f84578.jpg.html tego zaznaczonego na czerwono no i bingo. Ale jak jest odpięty to nie działa centralny i nie można odpalić auta. Prośba o podpowiedź czego dalej szukać , przyszłą mi na myśl centralka alarmu ale nie wiem jak ją zlokalizować. A jeżeli nie to ... to co to jeszcze może być , co sprawdzać. Dzięki


  • 0

#2 LK3

LK3
  • Forumowicz
  • 229 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:TSX
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:TSX
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 18:14, 07.01.2015

To nie tak. Popatrz na ten schemat. To jest z mojego auta, ale u ciebie jest podobnie. Najpierw jest bezpiecznik 100A, później za nim są 40A i 50A, a następnie już kilka mniejszej mocy np. 10A. Ty odpiąłeś jeden z tych dużych i wyłączyłeś całą sekcję instalacji. Szuka się w odwrotnej kolejności od tych małej mocy, aby znaleźć konkretną przyczynę. W kabinie masz jeszcze około 20szt. do sprawdzenia.

22-104-MICS.JPG


Użytkownik LK3 edytował ten post 18:19, 07.01.2015

  • 1

#3 marcinem8900

marcinem8900
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:szydłowiec
  • Silnik:2.2
  • Wersja:sport
  • KM:172KM 410NM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:55, 07.01.2015

Witam.

0,59 mAh? przeciez to jest nic. Tak niewielki prad nie moze rozladowac dobrego akumulatora. Po 24 godz daje Ci to 14,16 mAh. Masz aku okolo 60 Ah. te 14,16 mAh to jest jakas 5000 czesc pojemnosci aku. Jezeli masz mozliwosc sprawdz stan aku pod obciazeniem. Naladuj go, podlacz jakies obciazenie... np jakas zarowke 12v 60W i mierz jak zachowuje sie napiecie na aku. Jezeli zacznie spadac napiecie szybko to aku do wymiany. Wlasnie w zime wychodza takie rzeczy... Pozdrawiam.


  • 1

#4 rskwarzynski

rskwarzynski
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:krk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:SPORT
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:13, 07.01.2015

Witam.

0,59 mAh? przeciez to jest nic. Tak niewielki prad nie moze rozladowac dobrego akumulatora. Po 24 godz daje Ci to 14,16 mAh. Masz aku okolo 60 Ah. te 14,16 mAh to jest jakas 5000 czesc pojemnosci aku. Jezeli masz mozliwosc sprawdz stan aku pod obciazeniem. Naladuj go, podlacz jakies obciazenie... np jakas zarowke 12v 60W i mierz jak zachowuje sie napiecie na aku. Jezeli zacznie spadac napiecie szybko to aku do wymiany. Wlasnie w zime wychodza takie rzeczy... Pozdrawiam

 

przyznaję iż akumulator nie był wysokich lotów, 60ah 510 prądu rozruchowego (taki dostałem z autem). Ostatnio go ładowałem 10h prądem 1/10 pojemności, zaniosłem do auta i pięknie odpalił po czym dojechałem do garażu i po 12 godzinach kręcił ale nie odpalił ale kontrolki się świeciły, z racji wolnych dni porzuciłem auto na 2 doby i dziś rano po otworzeniu i nawet kontrolki się nie zapaliły sprawdziłem użycie prądu i tu ciekawostka zamknąłem auto z kluczyka i na mierniku miałem wartość 0.59. Z nerwa kupiłem nowy akumulator zamontowałem, teraz chciałem sprawdzić no i jest 0.02. tylko nie mogę sprawdzić na uzbrojonym alarmie bo nie uzbraja się przy otwartej masce.. znowu w necie piszą ludzie, iż przy alarmie dopuszczalne jest 0.35 - 0.40 . sam już nie wiem czy przy słabym akumulatorze może wskazywać tak wysokie zużycie a przy nowym już nie ??


  • 0

#5 LK3

LK3
  • Forumowicz
  • 229 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:TSX
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:TSX
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 19:18, 07.01.2015

Witam.

0,59 mAh? przeciez to jest nic.

 

To może być nieświadoma pomyłka. Zwykły amperomierz nie podaje jednostek mAh. Ta (Ah) jednostka służy do określania pojemności akumulatorów.


  • 1

#6 rskwarzynski

rskwarzynski
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:krk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:SPORT
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:22, 07.01.2015

To może być nieświadoma pomyłka. Zwykły amperomierz nie podaje jednostek mAh. Ta (Ah) jednostka służy do określania pojemności akumulatorów.

 

 

 

szybka edukacja i 0.59A


Użytkownik rskwarzynski edytował ten post 19:33, 07.01.2015

  • 0

#7 marcinem8900

marcinem8900
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:szydłowiec
  • Silnik:2.2
  • Wersja:sport
  • KM:172KM 410NM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:37, 07.01.2015   Najlepsza odpowiedź

Kolega piszac 0,59 mAh mial na mysli pojemnosc czyli stale płynacy prad 0,59 mA przez 1 godz, czy to wartosc chwilowa pradu z pomiaru jakim multimetrem 0,59 mA? Sadze ze to drugie. Tak czy inaczej nie ma to wiekszego znaczenia, bo taka wartosc nie moze rozladowac dobrego akumulatora do stanu w ktorym nie da sie odpalic auta. Wymiana akumulatora i po problemie, pozdrwaiam.


  • 1

#8 Trojak

Trojak
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:Poole, UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:24, 30.01.2015

Witam
Mam podobny problem co do zuzycia pradu w aucie ok. 0.5-0.6A. Akumulator kupilem nowy przed zima i po kilku miesiacach nagle mi nie chciala odpalic wiec oddalem akumulator na gwarancji, dali nowy wszystko gralo jak nalezy a po kilku miechach znowu to samo wiec sprawdzilem pobor pradu i bylo 0.6A. Mysle ze to jest zwiazane z alarmem bo nie raz jak wylacze kluczykiem alarm otworze dzwi a alarm zaczyna wyc i nie moge do wylaczyc i tak wyje przez 10 min a pozniej spokoj
Pobiera mi prad zbezpiecznika 30 amperowego w skrzynce obok silnika
Gdzie znajde moj glowny alarm i czy mozna kupic taki alarm?
  • 0

#9 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 14:36, 30.01.2015

@rskwarzynski  Akumulator nigdy nie powinien być całkowicie rozładowywany, bo na płytach odkładają się wtedy szkodliwe substancje które potem ograniczaja jego pojemność.
Po kupnie i zamontowaniu nowego akumulatora masz 0.02A = 20mA, to jest optymalnie.
 

@Trojak zużycie prądu w aucie ok. 0.5-0.6A jest o wiele za duże.
 

Moim zdaniem powinno być poniżej 0,03A = 30mA, niektórzy podają ze ma być nawet poniżej 0,02A = 20mA. Im mniej tym lepiej np. 10mA.
Zużycie prądu mierzy się po zamknięciu auta i odczekaniu ok. 1 do 10 minut (sleep mode).
czas przechodzenia do sleep mode = jak elektronika MICU itd. „pójdzie spać" jest podawana  na forum rożnie od 1 do 10 minut.
w czasie przechodzenia do sleep mode następuje przeskok wskazania amperomierza z np. 70-80 mA (większa wartość prądu) na ok. 20 mA (obserwuje się amperomierz).

link: http://www.accordklu...cord-vii/page-1
 

Powody nadmiernego zużycia prądu są np. wadliwe = uszkodzone urządzenia które pomimo przejscia do sleep mode dalej pobierają prąd.
Jakie urządzenie u ciebie kradnie prąd jest ciężko powiedzieć bo w każdym aucie jest co innego zainstalowane a oprócz tego sami użytkownicy robią swoje przeróbki.
 

Co np. znalazłem to to że czasami zainstalowane w hondach Bluetooth po pewnym czasie pobiera za dużo prądu.
Powodem tego podobno są wadliwe kondensatory elektrolityczne.
Masz Bluetooth? Funkcjonuje Bluetooth poprawnie?
Podobno po wymianie kondensatorów funkcjonuje Bluetooth znowu dobrze.
Jeśli twój Bluetooth jest powodem nadmiernego zużycia prądu to go wyłącz tzn. odłącz wtyk od urządzenia Bluetooth i sprawdź czy to pomogło.
link: http://www.accordklu...ezpiecznik-nr6/


Użytkownik Kardynal edytował ten post 14:41, 30.01.2015

  • 1

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#10 Trojak

Trojak
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:Poole, UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:43, 30.01.2015

Co do BT to nawet nie wiem czy dobrze dziala bo nigdy nie uzywalem a mam go w swoim aucie. A gdzie znajde ten BT w accordzie chodzi mi o dokladne rozmieszczenie tego urzadzenia
  • 0

#11 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 14:48, 30.01.2015

Hi,
zobacz link wyżej.

Tam powinno być to opisane gdzie i jak się demontuje centralny = środkowy nawiew.
 

Bluetooth-accord.jpg?lgfp=3000

 

Np. Accord CL, trzeba robić ostrożnie:

 

demontage.jpg?lgfp=3000


Użytkownik Kardynal edytował ten post 15:05, 30.01.2015

  • 1

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#12 Trojak

Trojak
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:Poole, UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:45, 30.01.2015

Dzieki
Pogrzebie w weekend i zobacze co i jak. Jak cos wskoram to napisze
  • 0

#13 Trojak

Trojak
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:Poole, UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:51, 07.03.2015

Kardylal miales racje to byl bluetooth ktory pobieral sporo pradu. A czy ten modul jest odpowiedzialny za cos innego czy tylko to jest BT?
Dzieki Panowie za pomoc
  • 0

#14 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 21:32, 07.03.2015

Hi @Trojak,

według mnie moduł BT to skrzyneczka obsługująca tylko BT.

Jak jej nie ma = nie masz tej funkcji ---> inne rzeczy = funkcje nie maja nic do tego.

 

Co by mnie interesowało, żeby zajrzeć do środka skrzynki, bo jej nie mam = nie zanm.
Czy rzeczywiście tylko kondensator powoduje ze cały moduł = skrzyneczka jest do wyrzucenia? (nie jest tanie)
 

Jak możesz to opisz i wstaw zdjęcia.

 

pozdro :adios:


Użytkownik Kardynal edytował ten post 21:33, 07.03.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#15 Hulajnoga

Hulajnoga
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Warrenpoint
  • Silnik:2.2
  • Wersja:sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:42, 19.03.2015

Cześć  :adios:  Też mam ten sam problem z akumulatorem. Dosłownie 5 minut temu za poradą kolegi odłączyłem BLUETOOTH. Dzięki za pomoc nikt nie potrafił postawić diagnozy co bierze prąd :gitara:  Mam nadzieje że to pomoże bo jedno nowe aku zajechałem po 3miesiącach. Dostałem nowe aku które ledwo zipie po 2 miesiącach użytkowania.


Użytkownik Hulajnoga edytował ten post 19:53, 19.03.2015

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq