Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Dziwnie działające hamulce


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 ELF

ELF
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:Warmińsko-mazurskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155 KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:47, 08.02.2011

Dobry wieczór . Dzisiaj rano myłem samochód (myjka) potem nakładałem wosk i zobaczyłem ,że tylne tarcze są skorodowane . Przednie natomiast super żadnego nalotu (wiadomo przód pierwszy hamuje) . Pomyślałem ,że trzeba mocniej pociskać na heble jak będę wracać z myjki . Wyjechałem z myjki i jadę ok 20 km/h powoli I NAGLE DŹWIĘK :shock: , tak jakby śnieg odpadł z pod koła " takie wrażenie . Tylko gdzie tu śnieg , gdy na podwórku +8 stopni . Pomyślałem ,że jak myłem to coś się poluzowało i odpadło . Zatrzymałem się i oglądam auto . Zauważyłem ,że prawa TYLNA TARCZA oczyszczona jest mocno z nalotu !! a lewa tylko delikatnie zaznaczone wżerami od klocka !! . Pomyślałem ,że jakim cudem przy 20 km/h można oczyścić tak tarcze .Jadąc 20 km/h i gdybym depną na max. po heblu to auto nie oczyściło by tak skutecznie jednej tarczy tylko dwie tylne . Nie wiem sam ale mam odczucie ,że VSA włącza mi się od czasu do czasu przy niewielkich prędkościach jak wjeżdżam w dziurę w asfalcie i jadę na wprost .Kontrolka VSA nie włącza się na 100% . Opiszę ten dźwięk dokładnie (tak jak by bryła lodu odpadała z podwozia auta i dostawała się pod tylne koło , ale dodatkowo jest efekt jak byście wjechali w piasek i on by dawał po nadkolu :?: ).P.S. wiem ,że taki system ma mercedes SLR (co jakiś czas przyhamowuje delikatnie aby osuszyć tarcze z wody ) . Pozdrawiam i co wy na to czy to tylko moje złudzenie :B
  • 0

#2 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:06, 08.02.2011

na pewno nie ma takiego systemu, za to jest asysten hamowania i chodzi o to ze rozklada sile hamowania tak aby samochod jechal na wprost a nie obracalo go na sliskim. wiec moze to byc powodem a dzwiek odpadajacego czegos to jedynie co mi przychodzi do glowy to klocek ktory jakby sie przykleja do tarczy to raczej normalne po myciu samochodu.
  • 0

#3 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 22:11, 08.02.2011

Stawiam na zużyty klocek hamulcowy. A jak nie równo tarcze zbiera to możesz mieć zapieczony tłoczek który nie odbija.
  • 0

#4 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:17, 08.02.2011

Wilu, troche nowe auto na zapieczony klocek a 20km/h to bardzo malo i raczej za malo zeby wyczyscici tarcze, mozliwe ze jednej strony byla jeszcze taka "mokra rdza" a z drugiej juz zaschnieta. albo z jednej strony klocek lekko dociska caly czas i dlatego oczyscil tarcze.
  • 0

#5 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 22:24, 08.02.2011

Wystarczy że będzie miał przerwana gumę w tłoczku i będzie się zawieszał. A to czy za młode auto to nie ma znaczenia. To zależy od stylu jazdy i od materiałów eksploatacyjnych.
  • 0

#6 V12

V12
  • Forumowicz
  • 583 postów
  • Skąd:Essen
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:03, 09.02.2011

Do oczyszczenia klocka mozna na chwile zaciagnac reczny, oczywiscie podczas jazdy na wprost po suchym z niewielka predkoscia.
  • 0

#7 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 07:55, 09.02.2011

weź się przejedź i przyhebluj ostro ze 3 razy z 100-120 do zera, albo zrób jakąś traske ze 100km i ostro pohamuj i sprawdź
Jak dalej to samo to problem z tłoczkiem albo z zaciskiem pływającym
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#8 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:40, 09.02.2011

zaciskiem pływającym


sorki, moze za glupie pytanie, ale ktore to jest te "zaciski plywajace"? Chodzi Ci o te sworznie z gumka?
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#9 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:41, 09.02.2011

Mikolaj, chodzi o to ze w zacisku tloczek jest tylko z jednej strony i jak on dociska od wewnatrz to caly zacisk przyciaga w strone wewnetrzna i przez to hamuje tez zewnetrzna strona.
  • 0

#10 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:43, 09.02.2011

No ja wiem jak dziala hamulec, ale chodzi mi o termin "zaciski plywajce", czy to jest to o czym mysle poprostu.
Czy "zacisk plywajacy" to jest ta zewnetrzna czesc zacisku, a sprawdzenie dzialania polega na sprzewdzeniu owych sworzni, tzn czy lekko chodza.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#11 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:49, 09.02.2011

tak chodzi o sprawdzenie czy ten zacisk sie lekko przesuwa a raczej czy sie w ogole przesuwa. bo jak ciezko chodzi to moze nie odbijac i ciagle trzec z jednej strony albo w ogole nie hamowac w jednej strony.
  • 0

#12 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 11:34, 09.02.2011

Czy "zacisk plywajacy" to jest ta zewnetrzna czesc zacisku, a sprawdzenie dzialania polega na sprzewdzeniu owych sworzni, tzn czy lekko chodza.


tak, to sa te sworznie pod gumkami, jak one nie ruszają się płynnie, bez najmniejszego oporu to bedą problemy
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#13 ELF

ELF
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:Warmińsko-mazurskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155 KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:05, 09.02.2011

Dzięki za podpowiedzi ale klocki wymieniałem 5000 km temu tarcze były sprawdzane sam to robiłem jak dla siebie . Wszystko przesmarowałem i nie ma mowy o zapieczonym tłoczku na 100 % . Po drugie samochód parkuję pod wiatą nachylenie ok 5 stopni .Brukarz tak układał kostkę ,że jak pada i woda dostanie się pod wiatę to powoli leci do kratki . Dlaczego o tym piszę ponieważ na noc zostawiam auto na biegu . Rano odwożę dziecko do szkoły to muszę zaciągnąć hamulec ręczny inaczej pojedzie i uderzy w pergolę . Czyli nic go nie trzyma (przy tak małym nachyleniu został by na miejscu a nie toczył się do przodu !! ). Panowie tak jak napisałem tylne tarcze były całe w rdzy (czyli nieużywane !!) a dokładnie się przypatrzyłem bo WOSKOWAŁEM budę i miałem czas . Wyjeżdżam z myjni po ok 400 m ten DŹWIĘK i to co opisałem . Moje spostrzeżenie to ,że musiał się załączyć ABS albo VSA tylko na te dwa koła (tylne). Zadziałanie tego na przednią oś od razu bym wyczuł (przyhamowało by mi samochód ) . P.S. Wiem jedno jak jedziesz na wprost i zaciągniesz ręczny to żeby się zatrzymać trzeba naprawdę mocno go zaciągnąć a i tak efekt będzie mizerny . Prawa fizyki .Przebieg auta to 55000 km , ale mam kolegę w moim mieście i on miał problemy z heblami ma Accorda z 2005 (89000 km).Wymieniał czujnik przy tylnym kole od ABS-u. Samochód swój też trzyma na podwórku może te zmiany temp. gwałtowne i elektronika Kaput . Pozdrawiam i jeszcze raz zaznaczam to nic z mechaniką :B
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq