Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Problem z abs, kontrolka abs ręczny


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 andrzej166

andrzej166
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Poznań
  • Paliwo:PB
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:18, 23.01.2011

cześć,

tematów podobnych jest kilka, ale o zbliżonej zawartości nie znalazłem.

Otóz jakiś miesiąc temu przy odpaleniu silnika zapaliła się (tj. nie zgasła) kontrolka abs. Wyłączyłem/włączyłem silnik jeszcze raz i kontrolka się nie paliła. Tego samego dnia później problem identyczny, ale ponowne uruchomienie silnika nic nie dało (kontrolka nie zgasła i przy próbnym hamowaniu abs nie załączył się).

Teraz w skrócie - kontrolka abs i ręcznego przez następne parę dni paliły się lub nie - ruchem konika szachowego. Zawsze objawia się to przy uruchomieniu nigdy wskazania lampek nie zmieniają się w czasie jazdy.

Podjechałem do serwisu (karlik - malta) "na komputer" (koszt 90 brutto) i okazało się że błąd występował kolejno na każdym czujniku abs w każdym kole (błędy nie pamiętam dokładnie ale 12-1, 14-1, 16-1, 18-1 -nie pamiętam czy tam było 1 czy 10 - proszę mnie poprawić).
Wniosek serwisu: szanse że wszystkie czujniki szlag trafił na raz są marne, jeżeli już to sterownik abs, na razie resetujemy sterownik i jeździć. Abstra*cenzura*ę od tego, czy serwis powinien wiedzieć dokładnie co i jak - nie pora teraz na roztrząsanie tego.

Pojeździłem trochę, było spokój i problem wrócił - objawy identyczne.

Ogólnie jak kontrolki nie palą się samochód hamuje prawidłowo, kiedy są zapalone jedyny objaw jaki odczuwam to zwiększona twardość pedału (ale bez przesady) i potrzeba większej siły aby hamować.

Garść faktów:
1. Płyn hamulcowy nowy - sierpień 2010 (zagadnienie pierwszy raz w grudniu), poziom prawidłowy.
2. Napięcie na akumulatorze + ładowanie - ok.
3. Klocki/tarcze ok.
4. Niekiedy przy włączaniu silnika i jednoczesnym naciskaniu hamulca jest takie jakby "uderzenie" chwilowe w pedał - jak przy włączonym abs-ie.

Koledzy proszę o pomoc, sugestie, rozwiązania, itp.
  • 0

Andrzej

Nie staraj się zrozumieć wszystkiego, bo wszystko stanie się niezrozumiałe.


#2 Seraphin

Seraphin
  • Forumowicz
  • 478 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:00, 24.01.2011

Serwis może mieć racje, bo szanse na to, że padną wszystkie 4 czujniki naraz są raczej marne(zawsze można je sprawdzić). Całkiem możliwe, że to właśnie sterownik pada.
Zwiększona twardość pedału może sugerować uszkodzenie serwa.
  • 0
"Człowiek jest wolny, kiedy niczego się nie boi ani niczego nie oczekuje..."
"Nie zgadzam się z tobą, ale zawsze bronił będę twego prawa do posiadania własnego zdania." - Voltaire

#3 luk2103

luk2103
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Tarnów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG85
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:27, 24.01.2011

Ja miałem ten sam problem - pomogła wymiana modulatora ABS z tą róznicą ze ja mam VIgen a ty VII
W tych wątkach pisałem o moim problemie
http://www.accordklu...der=asc&start=0
http://www.accordklu...ic.php?p=159795

Odepnij złącze modulatora i sprawdź kontrolki jeśli zgasną to znaczy ze modulator popsuty. [Umnei się sprawdziła ta moja teoria, wiec jeśli jest błedna to nie dam sobie nic uciąć :mrgreen: ]

Oczywiście sprawdz te linki tam masz wiecej napisane :)

Pozdrawiam
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq