Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Dzwiny objaw czujniku ABS-u.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:27, 15.01.2011

Witam,
Przeszukałem forum i nie mogę znaleźć odpowiedzi na swoj problem.
Palą mi się kontrolki VSA i ABS-u. Pojechałem więc z tym problemem do mechanika aby podłączyć auto pod komputer, no i komputer wskazał błąd czujnika ABS-u w tylnym prawym kole. Jednak po przejechaniu ok. 30 km po zgaszeniu i ponownym odpaleniu auta kontrolki gasną i jest wszystko ok. Wystarczy że samochód postoi ok. 40min i problem się powtarza. Dodam że akumulator został wymieniony na nowy. Czy może być to wina czujnika który po nagrzaniu się zaczyna działać? Do tej pory tak myślałem i byłem przekonany że to właśnie czujnik ABS-u jednak dzisiaj pojezdziłem i zgasiłem auto ruszyłem VSA zgasło po czym przyhamowałem i znów się zapaliło. Czy to może wina tarczy, lub klocków?

Proszę pomóżcie bo już sam nie wiem w co pakować pieniądze czy w klocki, tarcze czy w czujnik?
Wykreciłem dzisiaj czujnik i wygląda na ok nie ma żadnych przetarć na przewodach ;/ .
  • 0

#2 calywtrawie

calywtrawie
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Gdańsk
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:08, 16.01.2011

Zmierz miernikiem(omomierzem) wartość na kostce, którą masz na końcu przewodu czujnika, nie wiem ile jest dla accordów ale pewnie coś pomiędzy 600-1300ohm, jak Ci pokaże rezystancje 0 to masz uszkodzony czujnik, najlepiej sprawdź jaką masz wartość w tylnym lewym (tym sprawnym) i porównaj, powinna być ta sama oporność jeśli oba są sprawne. Czujnik można kupić gdzieś na szrocie za max. 100zl i wtedy też najlepiej mieć ze sobą miernik aby nie kupić uszkodzonego ;-).
Pozdrawiam
  • 0

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:17, 19.01.2011

Nareszcie jakaś konkretna odpowiedź, jutro odłącze aku i porozpinam kostki i posprawdzam te czujniki. Dam znać na forum.
Pozdrawiam

[ Dodano: 2011-01-26, 10:32 ]
Witam,
więc sprawdziłem oba czujniki. Wskazują 596 omów, lub 1440 zależy jak mierze. Lewy tylny (sprawny) czujnik wskazuje to samo. Nie wiem już sam co robić, poradźcie mi coś proszę.
Jak auto popracuje dłużej i pojeżdzę to VSA gaśnie gdy ponownie odpalę silnik i ruszę, jednak jak gwałtownym przyhamuje znów się zapala. Echhh już nie mam pomysłu :(
  • 0

#4 calywtrawie

calywtrawie
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Gdańsk
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:37, 06.02.2011

poczytaj ten wątek,
http://www.elektroda...90.html#6923789

może masz coś z pompą i warto iść w tym kierunku, chociaż koszty są spore :-/ , używane chyba są tańsze.
  • 0

#5 mar_kow

mar_kow
  • Forumowicz
  • 78 postów
  • Skąd:Mazury
  • Silnik:2,2
  • Wersja:i-CTDi
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:36, 14.02.2011

Witam! Mam podobny problem, wg mechanika to na pewno czujnik. Objaw podobny, raz świeciło, raz nie. Po ostrym ruszeniu na śliskiej nawierzchni i zabuksowaniu kół zazwyczaj gasło. Szukam na Allegro używanego czujnika - może pomoże...
  • 0
Jak na razie zadowolony...:)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq