XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
ABS zalacza sie nawet "na suchym" w koncowej fazie
#1 Guest_Anonymous_*
Napisano 09:48, 12.01.2011
zycze nieczęstych powodów do wizyt w dziale "mechanik" i sobie rowniez...
niestety, przejrzalem 10 stron i podobnego objawu, a co gorsza - solucji do nizej opisanego - nie znalazlem
otoz:
bez jakiejs wyraznej przyczyny ( jedynie moze odwilz..? ), nawet na suchej powierzchni zaczalem odczuwac podczas ostatniej fazy hamowania ( gdy auto juz praktycznie sie zatrzymuje ) "kopniecie" jedno lub dwu-trzykrotne w pedal hamulca wywolane charakterystycznym "zadzialaniem" systemu ABS
podczas normalnego, nawet ostrego hamowania wszystko jest w normie, wystepuje to wlasnie gdy auto juz praktycznie wykonuje ostatnie pol metra, metr przed zatrzymaniem
gdy odlacze ABS, zjawisko to nie wystepuje --> czyli cos z systemem ABS nie gra
bylbym wdzieczny, gdyby ktos mial pomysl na to, co to moze byc
jak rowniez za pomoc, gdy ktos juz mial u siebie podobne objawy i znalazl ich przyczyne, a zechcial skrobnac tu pare slow
uprzedzajac zapytania:
- amoryzatory mam sprawne ( roczne, sprawdzone )
- opony na wszystkich kolach identyczne
pozdrawiam
tg
#2
Napisano 21:26, 12.01.2011
Odczytaj kody błędów jeśli to coś z układem ABS to powinno wywalić jakieś błędy. Odczytasz kod i wszystko powinno być jasne.
#3
Napisano 21:31, 12.01.2011
#4
Napisano 21:37, 12.01.2011
Swoją drogą wydaje mi się, że może to nie być wina czujnika. Prawie napewno przy walniętym czujniku ABS zwyczajnie nie działa i zapala się kontrolka ABS na desce po ruszeniu z parkingu i przekroczeniu prędkości około 20km/h. Mniej więcej przy tej prędkości są diagnozowane czujniki. Wcześniej jeszcze przed ruszeniem, diagnozowane są inne podzespoły (elektroniczne) zespołu ABS. Zrób samodiagnostykę kolego, sam jestem ciekaw co padło. Obstawiam, że to nie czujnik a test rozstrzygnie .
#5
Napisano 23:21, 12.01.2011
oraz czy kontrolkę ABS masz sprawną?
#6
Napisano 00:01, 13.01.2011
.....
otoz:
bez jakiejs wyraznej przyczyny ( jedynie moze odwilz..? ), nawet na suchej powierzchni zaczalem odczuwac podczas ostatniej fazy hamowania ( gdy auto juz praktycznie sie zatrzymuje ) "kopniecie" jedno lub dwu-trzykrotne w pedal hamulca wywolane charakterystycznym "zadzialaniem" systemu ABS
podczas normalnego, nawet ostrego hamowania wszystko jest w normie, wystepuje to wlasnie gdy auto juz praktycznie wykonuje ostatnie pol metra, metr przed zatrzymaniem
gdy odlacze ABS, zjawisko to nie wystepuje --> czyli cos z systemem ABS nie gra
.......
Miałem kiedyś dosłownie identyczne objawy w Nissanie Primerze jak miałem pęknięty pierścień ABS. Sprawdź czy to aby nie pierścień. Nie wiem jak w Hondzie ale niestety w Nissanie jest to element niewymienialny gdyż zintegrowany jest z przegubem. Na jakiś czas pomogło pospawanie pierścienia ale to tylko prowizorka. Pierścień musi mieć "zamknięty obwód magnetyczny" Pęknięcie pierścienia powoduje przerwę która podczas wolnego toczenia się samochodu wykrywana jak zatrzymanie koła przypominające poślizg i komputer automatycznie załącza ABS.
Niestety ostatecznie skończyło się wymianą obu przegubów bo trafiło oba pierścienie i o dziwo pierwszy już po przebiegu 60 tyś km a drugi po 90 tyś km
#7
Napisano 00:22, 13.01.2011
"Nie zgadzam się z tobą, ale zawsze bronił będę twego prawa do posiadania własnego zdania." - Voltaire
#8 Guest_Anonymous_*
Napisano 09:33, 13.01.2011
logika nakazuje myslec, iz jest to wlasnie cos z pierscieniami/czujnikami, więc nie mając wczoraj jeszcze zadnej odpowiedzi od Was, pojechałem to sprawdzić
dziś widzę, że potwierdzacie choć po trochu mój tok myślenia, więc nie takźle ze mną
jednakże:
dzieje sie to wlasnie praktycznie podczas ostatniego obrotu kola przed zatrzymaniem
dlaczego w takim razie dzieje sie to tylko podczas ostatniej fazy hamowania?
hm...
wczoraj sprawdzilem pierscienie pod kątem czystości, były w porzadku, dla pewnosci jednak w kanale psiknąłem czyszczącym spray'em, odczekałem chwilę i przedmuchalem je sprężonym powietrzem
przyznaję, iż nie sprawdzałem pierścieni pod kątem pęknięcia, (wczoraj nie czytałem jeszcze tych postów, dopiero przed chwilą przeczytałem ) choc myślę, że podczas takich ogólnych oględzin choćby stanu czystości bym zauważył... ale może i nie, kiedy zabrudzenie np. wypełniło by pęniętą przestrzeń --> spojrzę jeszcze raz jutro
- dodam, iż wyczyszczenie ani nie pomogło, ani nie pogorszyło sytuacji - pozostaje bez zmian
- wyciągnąłem bezpiecznik ( 15A ), żeby pokasować błędy ABS - nic
- samodiagnostyki nie przeprowadziłem jeszcze, również postaram się to zrobić jutro, to powinno dac jakies rozwiazanie - stawialem jednak na zabrudzone pierscienie, a i kontrolka ABS jest sprawna i nie sygnalizowala bledu
zapraszam, jezeli ktos ma jeszcze jakis pomysł - prosze o wpis
bede informowal na biezaco, co sie tam u mnie dzieje
#9
Napisano 18:53, 13.01.2011
#10 Guest_Anonymous_*
Napisano 23:29, 18.01.2011
dopiero dzisiaj wieczorem udalo mi sie "wstrzelic" na wolny kanal u zaprzyjaznionego kolegi mechanika
wiec tak:
- pierscienie ABS sprawdzilem, nie sa pekniete, ponownie sprawdzilem ich czystosc, ok
- czujniki sprawdzilem miernikiem, sa w porzadku
- wykonalem samodiagnostyke - wykazuje blad nr 18, pressure accumulator ( o ile dobrze zinterpretowalem ksiazke bledow - poprawcie mnie, jezeli sie myle )
i teraz tak:
- zauwazylem, przez te ostatnie dni, ze przez pierwszy okres jazdy ABS dziala jak powyzej opisalem - zalacza sie w ostatniej fazie hamowania
dalo sie jednak zauwazyc, iz zaczyna coraz wczesniej reagowac ( zalaczac sie )
- zauwazylem rowniez, ze po przejechaniu ( tu roznie, ok 20-30 minut, 10 - 15 km, przewaznie podczas rozpedzenia auta do wiekszej predkosci, gdy wyjade juz z korkow i miasta ) WLACZA sie kontrolka ABS ( oczywiscie wtedy wyłacza sie caly system ABS, i hamulce hamuja normalnie, jak przy samochodzie bez systemu ABS )
- zauwazylem rowniez, ze poki dziala jeszcze ABS, czesto zalacza sie ten charakterystyczny bzyczek (to cos, co ładuje ten "pressure accumulator" pewnie ), on zreszta bardzo mocno pracuje podczas tejze własnie ostatniej fazy hamowania
tutaj moja wiedza sie konczy, gdyż:
- nie wiem dokladnie, na jakiej zasadzie dziala ABS ( rozumiem elektryczno-magnetyczny aspekt dzialania ABS, jak dzialaja czujniki i ze daja one sygnal itd, natomiast caly interes z cisnieniem (podcisnieniem?- bo widzialem wezyli z kolektora ssacego) to dla mnie nie do konca zglebiony temat
tak na logike:
zakladam, ze jest tam jakis zbiornik cisnienia ( podcisnienia? ), ktory jest w razie wykorzystywany podczas uzycia ABS, a jego zadanie to pewnie uzupelnianie sily docisku klockow wtedy, gdy zadziala ABS
nie wiem, na jakiej zasadzie to działa, czy to pneumatyka, czy hydraulika
ale samodiagnostyka oraz objawy sugreują mi, ze jest to problem związany z utrzymaniem tego ciśnienia (lub podcisnienia) w tymże zbiorniku (pressure accumulator'rze)
ale oczywiscie moge sie mylic - prostujcie mnie smialo, jezeli nie tak mysle
sam raczej tu nic wiecej nie wymyslę
poprosze zatem, o ile ponownie znajdziecie chwile wolnego czasu, o porade
pozdrawiam
tg
#11
Napisano 08:36, 19.01.2011
błąd nr 18 to nieszczelność akumulatora
#12 Guest_Anonymous_*
Napisano 21:44, 19.01.2011
a ten akumulator - to jest konkretna czesc, ktora mozna wymienic? naprawic?
#13
Napisano 19:40, 21.01.2011
[ Dodano: 2011-01-21, 19:47 ]
BARDZO WAŻNE. W manualu piszą, że akumulator posiada azot pod bardzo wysokim ciśnieniem! Nie przebijać, nie dziurawić, nie wystawiać na działanie ognia, nie demontować gdyż może wybuchnąć i zranić ludzi!
#14
Napisano 21:23, 21.01.2011
#15 Guest_Anonymous_*
Napisano 23:46, 21.01.2011
gdyby ktos juz probowal to naprawiac, lub mial pomysl na to - zapraszam
ostrzezenie przeczytalem, thx ekonom !
ja ze swej strony doczytalem na zagranicznych forach, ze najczestsza przyczyna jest ten O'ring - wystarczy go wymienic
nie wiem, czy tak jest u mnie, ale zobaczymy, sprobuje go wymienic,
tutaj link do opisu problemu, gdzie nastepowal wyciek ( leak )
http://www.honda-tec...86299&t=1859910
zabiore sie za to przy okazji wolnego miejsca pod dachem jakiegos przytulnego garazu, postaram sie porobic fotki
ja-dzieki uprzejmosci kolegi z hurtowni moto- mam nr tej czesci, niestety jest ona w module podobno sprzedawana z inna, koszt 1800 pln nowa
(lo matko ! )
oto on:
57018ST5000
z'google'owalem ten numer czesci, i wyskoczylo mi kilka przydatnych linkow
nie zapominajcie o mnie
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych