Skocz do zawartości


RODO w HAKP

ABS zalacza sie nawet "na suchym" w koncowej fazie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 09:48, 12.01.2011

serdecznie witam Forumowiczow w nowym roku,
zycze nieczęstych powodów do wizyt w dziale "mechanik" :) i sobie rowniez...
niestety, przejrzalem 10 stron i podobnego objawu, a co gorsza - solucji do nizej opisanego - nie znalazlem :(

otoz:
bez jakiejs wyraznej przyczyny ( jedynie moze odwilz..? ), nawet na suchej powierzchni zaczalem odczuwac podczas ostatniej fazy hamowania ( gdy auto juz praktycznie sie zatrzymuje ) "kopniecie" jedno lub dwu-trzykrotne w pedal hamulca wywolane charakterystycznym "zadzialaniem" systemu ABS

podczas normalnego, nawet ostrego hamowania wszystko jest w normie, wystepuje to wlasnie gdy auto juz praktycznie wykonuje ostatnie pol metra, metr przed zatrzymaniem

gdy odlacze ABS, zjawisko to nie wystepuje --> czyli cos z systemem ABS nie gra

bylbym wdzieczny, gdyby ktos mial pomysl na to, co to moze byc
jak rowniez za pomoc, gdy ktos juz mial u siebie podobne objawy i znalazl ich przyczyne, a zechcial skrobnac tu pare slow

uprzedzajac zapytania:
- amoryzatory mam sprawne ( roczne, sprawdzone )
- opony na wszystkich kolach identyczne
pozdrawiam
tg
  • 0

#2 ekonom

ekonom
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:Głogów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:26, 12.01.2011

Dwa zapytania uprzedziłeś :-D , ale jest jeszcze jedno i chyba najważniejsze: Samodiagnostykę wykonałeś??
Odczytaj kody błędów jeśli to coś z układem ABS to powinno wywalić jakieś błędy. Odczytasz kod i wszystko powinno być jasne.
  • 0
Jeśli koni dużo pod maską lepiej żeby za sterami nie siedział OSIOŁ.

#3 majstor

majstor
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:Gdańsk-Grajewo
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:31, 12.01.2011

Masz któryś z czujników niesprawny.
  • 0

#4 ekonom

ekonom
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:Głogów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:37, 12.01.2011

Jeśli to faktycznie, któryś z czujników tak jak piszesz to i tak konieczna samodiagnostyka i okaże się "czy" a jeśli tak to który.
Swoją drogą wydaje mi się, że może to nie być wina czujnika. Prawie napewno przy walniętym czujniku ABS zwyczajnie nie działa i zapala się kontrolka ABS na desce po ruszeniu z parkingu i przekroczeniu prędkości około 20km/h. Mniej więcej przy tej prędkości są diagnozowane czujniki. Wcześniej jeszcze przed ruszeniem, diagnozowane są inne podzespoły (elektroniczne) zespołu ABS. Zrób samodiagnostykę kolego, sam jestem ciekaw co padło. Obstawiam, że to nie czujnik a test rozstrzygnie :-D .
  • 0
Jeśli koni dużo pod maską lepiej żeby za sterami nie siedział OSIOŁ.

#5 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 23:21, 12.01.2011

TopGun - sprawdziłeś pierścienie zębate przy każdym kole, czy nie są zabrudzone lub uszkodzone?
oraz czy kontrolkę ABS masz sprawną?
  • 0
AK

#6 matman

matman
  • Forumowicz
  • 308 postów
  • Skąd:Mazury
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:01, 13.01.2011

.....
otoz:
bez jakiejs wyraznej przyczyny ( jedynie moze odwilz..? ), nawet na suchej powierzchni zaczalem odczuwac podczas ostatniej fazy hamowania ( gdy auto juz praktycznie sie zatrzymuje ) "kopniecie" jedno lub dwu-trzykrotne w pedal hamulca wywolane charakterystycznym "zadzialaniem" systemu ABS

podczas normalnego, nawet ostrego hamowania wszystko jest w normie, wystepuje to wlasnie gdy auto juz praktycznie wykonuje ostatnie pol metra, metr przed zatrzymaniem

gdy odlacze ABS, zjawisko to nie wystepuje --> czyli cos z systemem ABS nie gra
.......


Miałem kiedyś dosłownie identyczne objawy w Nissanie Primerze jak miałem pęknięty pierścień ABS. Sprawdź czy to aby nie pierścień. Nie wiem jak w Hondzie ale niestety w Nissanie jest to element niewymienialny gdyż zintegrowany jest z przegubem. Na jakiś czas pomogło pospawanie pierścienia ale to tylko prowizorka. Pierścień musi mieć "zamknięty obwód magnetyczny" Pęknięcie pierścienia powoduje przerwę która podczas wolnego toczenia się samochodu wykrywana jak zatrzymanie koła przypominające poślizg i komputer automatycznie załącza ABS.
Niestety ostatecznie skończyło się wymianą obu przegubów bo trafiło oba pierścienie i o dziwo pierwszy już po przebiegu 60 tyś km a drugi po 90 tyś km
  • 0

#7 Seraphin

Seraphin
  • Forumowicz
  • 478 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:22, 13.01.2011

Ja też obstawił bym pierścień, czujniki powinny być ok, inaczej błąd by wywaliło.
  • 0
"Człowiek jest wolny, kiedy niczego się nie boi ani niczego nie oczekuje..."
"Nie zgadzam się z tobą, ale zawsze bronił będę twego prawa do posiadania własnego zdania." - Voltaire

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 09:33, 13.01.2011

dziekuje za porady
logika nakazuje myslec, iz jest to wlasnie cos z pierscieniami/czujnikami, więc nie mając wczoraj jeszcze zadnej odpowiedzi od Was, pojechałem to sprawdzić :)
dziś widzę, że potwierdzacie choć po trochu mój tok myślenia, więc nie takźle ze mną ;)
jednakże:
dzieje sie to wlasnie praktycznie podczas ostatniego obrotu kola przed zatrzymaniem
dlaczego w takim razie dzieje sie to tylko podczas ostatniej fazy hamowania?
:)
hm...
wczoraj sprawdzilem pierscienie pod kątem czystości, były w porzadku, dla pewnosci jednak w kanale psiknąłem czyszczącym spray'em, odczekałem chwilę i przedmuchalem je sprężonym powietrzem

przyznaję, iż nie sprawdzałem pierścieni pod kątem pęknięcia, (wczoraj nie czytałem jeszcze tych postów, dopiero przed chwilą przeczytałem ) choc myślę, że podczas takich ogólnych oględzin choćby stanu czystości bym zauważył... ale może i nie, kiedy zabrudzenie np. wypełniło by pęniętą przestrzeń --> spojrzę jeszcze raz jutro

- dodam, iż wyczyszczenie ani nie pomogło, ani nie pogorszyło sytuacji - pozostaje bez zmian
- wyciągnąłem bezpiecznik ( 15A ), żeby pokasować błędy ABS - nic
- samodiagnostyki nie przeprowadziłem jeszcze, również postaram się to zrobić jutro, to powinno dac jakies rozwiazanie - stawialem jednak na zabrudzone pierscienie, a i kontrolka ABS jest sprawna i nie sygnalizowala bledu

zapraszam, jezeli ktos ma jeszcze jakis pomysł - prosze o wpis
bede informowal na biezaco, co sie tam u mnie dzieje
  • 0

#9 ekonom

ekonom
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:Głogów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:53, 13.01.2011

Myślę, że niepotrzebnie kasowałeś błędy jeśli komp jakieś zarejestrował bo samo kasowanie prawie napewno nie pomoże. Samodiagnostyka w acco V gen to najlepsza rzecz jaką wymyślono (w poprzednich też oczywiście). Nie wymaga praktycznie żadnej fachowej wiedzy od wykonującego, można ją zrobić dosłownie w minutę i daje prosty, jednoznaczny wynik. Reasumując więcej Ci powie Twój komp co zepsute niż my :mrgreen:
  • 0
Jeśli koni dużo pod maską lepiej żeby za sterami nie siedział OSIOŁ.

#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 23:29, 18.01.2011

witam ponownie
dopiero dzisiaj wieczorem udalo mi sie "wstrzelic" na wolny kanal u zaprzyjaznionego kolegi mechanika
wiec tak:
- pierscienie ABS sprawdzilem, nie sa pekniete, ponownie sprawdzilem ich czystosc, ok
- czujniki sprawdzilem miernikiem, sa w porzadku
- wykonalem samodiagnostyke - wykazuje blad nr 18, pressure accumulator ( o ile dobrze zinterpretowalem ksiazke bledow - poprawcie mnie, jezeli sie myle :) )

i teraz tak:
- zauwazylem, przez te ostatnie dni, ze przez pierwszy okres jazdy ABS dziala jak powyzej opisalem - zalacza sie w ostatniej fazie hamowania
dalo sie jednak zauwazyc, iz zaczyna coraz wczesniej reagowac ( zalaczac sie )
- zauwazylem rowniez, ze po przejechaniu ( tu roznie, ok 20-30 minut, 10 - 15 km, przewaznie podczas rozpedzenia auta do wiekszej predkosci, gdy wyjade juz z korkow i miasta ) WLACZA sie kontrolka ABS ( oczywiscie wtedy wyłacza sie caly system ABS, i hamulce hamuja normalnie, jak przy samochodzie bez systemu ABS )
- zauwazylem rowniez, ze poki dziala jeszcze ABS, czesto zalacza sie ten charakterystyczny bzyczek (to cos, co ładuje ten "pressure accumulator" pewnie ), on zreszta bardzo mocno pracuje podczas tejze własnie ostatniej fazy hamowania

tutaj moja wiedza sie konczy, gdyż:
- nie wiem dokladnie, na jakiej zasadzie dziala ABS ( rozumiem elektryczno-magnetyczny aspekt dzialania ABS, jak dzialaja czujniki i ze daja one sygnal itd, natomiast caly interes z cisnieniem (podcisnieniem?- bo widzialem wezyli z kolektora ssacego) to dla mnie nie do konca zglebiony temat :)

tak na logike:
zakladam, ze jest tam jakis zbiornik cisnienia ( podcisnienia? ), ktory jest w razie wykorzystywany podczas uzycia ABS, a jego zadanie to pewnie uzupelnianie sily docisku klockow wtedy, gdy zadziala ABS
nie wiem, na jakiej zasadzie to działa, czy to pneumatyka, czy hydraulika
ale samodiagnostyka oraz objawy sugreują mi, ze jest to problem związany z utrzymaniem tego ciśnienia (lub podcisnienia) w tymże zbiorniku (pressure accumulator'rze)

ale oczywiscie moge sie mylic - prostujcie mnie smialo, jezeli nie tak mysle

sam raczej tu nic wiecej nie wymyslę

poprosze zatem, o ile ponownie znajdziecie chwile wolnego czasu, o porade
pozdrawiam
tg
  • 0

#11 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:36, 19.01.2011

w instrukcji serwisowej 62SN700-PL jest szczegółowo opisana zasada działania systemu ABS w accordach przed liftem

błąd nr 18 to nieszczelność akumulatora
  • 0
AK

#12 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:44, 19.01.2011

hm
a ten akumulator - to jest konkretna czesc, ktora mozna wymienic? naprawic?
  • 0

#13 ekonom

ekonom
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:Głogów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:40, 21.01.2011

Z tego co pamietam to nie ma raczej w manualu info o wymianie bądź naprawie akumulatora ciśnienia ABS a jest jedynie info o rozmontowaniu i składowaniu oraz o tym jak bezpiecznie go rozmontować, czyli spuszczenie ciśnienia itd.

[ Dodano: 2011-01-21, 19:47 ]
BARDZO WAŻNE. W manualu piszą, że akumulator posiada azot pod bardzo wysokim ciśnieniem! Nie przebijać, nie dziurawić, nie wystawiać na działanie ognia, nie demontować gdyż może wybuchnąć i zranić ludzi!
  • 0
Jeśli koni dużo pod maską lepiej żeby za sterami nie siedział OSIOŁ.

#14 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:23, 21.01.2011

Dołączona grafika
  • 0
AK

#15 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 23:46, 21.01.2011

serdecznie dziekuje za pomoc
gdyby ktos juz probowal to naprawiac, lub mial pomysl na to - zapraszam

ostrzezenie przeczytalem, thx ekonom !!!
ja ze swej strony doczytalem na zagranicznych forach, ze najczestsza przyczyna jest ten O'ring - wystarczy go wymienic
nie wiem, czy tak jest u mnie, ale zobaczymy, sprobuje go wymienic,

tutaj link do opisu problemu, gdzie nastepowal wyciek ( leak )
http://www.honda-tec...86299&t=1859910

zabiore sie za to przy okazji wolnego miejsca pod dachem jakiegos przytulnego garazu, postaram sie porobic fotki

ja-dzieki uprzejmosci kolegi z hurtowni moto- mam nr tej czesci, niestety jest ona w module podobno sprzedawana z inna, koszt 1800 pln nowa
(lo matko !!! )
oto on:
57018ST5000
z'google'owalem ten numer czesci, i wyskoczylo mi kilka przydatnych linkow

nie zapominajcie o mnie :)
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq