Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

alternator


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Marek L

Marek L
  • Forumowicz
  • 18 postów
  • Skąd:Zamosc
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:12, 07.01.2011

witam panowie
jechalem dzisiaj do pracy i zaswicila mi sie kontrolka od akumulatora i nie dziala obrotomierz stwierdzilem ze to alternator :-(
wykrecilem i zawizlwm do elektryka powiedzial ze to wina szczotek ale powiedzial ze ich sie nie da wymienic czy to prawda?
i chce wymienic caly regulator napiecia koszt 450zl musialbym byc debilem zeby sie na takie cos zgodzic :k
prosze o porade jak to tanio zrobic????
  • 0

#2 Damiano

Damiano
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Coupe
  • KM:286
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Świnia
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:18, 07.01.2011

Nie znam się dokładnie, ale jedź do jakiegoś innego fachowca od alternatorów.
  • 0

#3 Seraphin

Seraphin
  • Forumowicz
  • 478 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:57, 07.01.2011

Niestety kolego ale mechanik miał racje. Alternator w V po lifcie jest Bosha i ciężko cokolwiek z nim zrobić poza wyminą a regulator to koszt około 400zł
Tutaj masz link do podobnego tematu na forum accord strefy >>LINK<<
  • 0
"Człowiek jest wolny, kiedy niczego się nie boi ani niczego nie oczekuje..."
"Nie zgadzam się z tobą, ale zawsze bronił będę twego prawa do posiadania własnego zdania." - Voltaire

#4 Marek L

Marek L
  • Forumowicz
  • 18 postów
  • Skąd:Zamosc
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:50, 08.01.2011

to chyba nic mi nie pozostaje innego jak kupic caly drugi alternator to chyba bedzie najtansze rozwiazanie skoro nie da sie wymienic samych szczotek :-(
ale dzisiaj sie wszystko okaze a puzniej napisze co z tym zrobilem :mrgreen:
  • 0

#5 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8892 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 10:18, 08.01.2011

Tutaj masz line ze zdjęciami.
http://hondaaccord-s...58219c67632968c

Jeśli wiesz jak obsługiwać lutownicę, to podsunę Ci taki pomysł.
Zabierz od elektryka rozebrany alternator,
Sprawdź, czy masz dostęp do styków gdzie są przylutowane szczotki. Jeśli tak to wlutuj jedną (albo obie).
Zmierz jakie wymiary mają szczotki w regulatorze i jedź do sklepu z częściami AGD jeśli nie znajdziesz nic w normalnym sklepie z częściami.
Tam poproś o taką szczotkę. Może być dłuższa - można ją zawsze skrócić.

Pamiętaj, żeby długość miedzianego przewodu była podobna.

Wymień szczotki i ciesz się z działającego regulatora.
Pozostaje poskładać alternator i cieszyć się z jazdy.

ps. nie robiłem tak w accordzie, więc najważniejsze to sprawdzić czy da się wylutować szczotki z regulatora i je ponownie zalutować.
Polecam użycie lutownicy większej mocy - taka zwykła z alledrogo raczej nie da rady.


I podpytaj elektryka, czy nie ma szczotek do civica - może będą pasować.
  • 0

#6 marcoaccord

marcoaccord
  • Forumowicz
  • 620 postów
  • Skąd:Pisz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GX
  • KM:125
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:19, 08.01.2011

Kazdy gościu co robi takie rzeczy za przysłowiowa flaszke powinien ci wlutowac szczotki drugie. Z kupnem tez nie powinno byc problemu nie musi byc identyczna zawsze mozesz dopasowac to łatwy materiał w obróbce. Samemu moze byc troche kłopotliwe lutowanie tego.
  • 0

#7 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 01:23, 09.01.2011

regulator napięcia, w którym są szczotki - z tego co pamiętam - jest zanitowany albo zaklejony, więc wymiana na pewno jest możliwa, ale nie łatwa

wcześniej sprawdź pierścienie ślizgowe, po których poruszają się szczotki - jak są mocno wyżłobione to szkoda zakładać nowe szczotki, a szczególnie nowy regulator...

na allegro te alternatory (używane) były od 80zł
  • 0
AK

#8 Marek L

Marek L
  • Forumowicz
  • 18 postów
  • Skąd:Zamosc
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:37, 09.01.2011

a teraz koledzy to mam jeszcze gorszy problem kupilem wczoraj alternator(uzywany)
zalozylem odpalilem i bylo wszystko ok a po przejechaniu okolo 30 km znowu zaswiecilo mi sie ladowanie i dalej jest lipa :-(
teraz to nie wiem czy to jest wina alternatora czy moze czegos innego...?
  • 0

#9 pawle520

pawle520
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • Skąd:kutno obidówek
  • Silnik:2,0
  • Wersja:cc7
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1994
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:57, 09.01.2011

Może to zabrzmi smiesznie , ale zamontuj inny akumulator.
  • 0

#10 Marek L

Marek L
  • Forumowicz
  • 18 postów
  • Skąd:Zamosc
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:27, 10.01.2011

na szczescie nie akumulator tlko pech to pech skonczyly sie znowu szczotki bo zalozylem alternator trzeci z hondy preludy i juz jest wszystko ok :mrgreen: bylo troche zabawy bo nie do konca wszystko pasuje ale jestem uparty i dalem rade he :-D ale dzieki za rady :-) pozdrawiam
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq