Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Panowie poradzcie uszkodzony silnik 2.2 I-CTDI wal korbowy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 06:39, 23.12.2010

Witam jestem tu nowy i juz potrzebuje pomocy mianowicie mam honde 2004 r 2.2 i-ctdi i zapalila mi sie kontrolka cisnienia oleju w trakcie powrotu z pracy do domu zostal mi jeden km do domu wiec pomyslalem ze dojade i dojechalem bez problemów. Auto z pod domu scholowalem do medchanika powiedzial ze pekl lancuch dolny na pompie olejowej. Wymienilem lancuch ze wszystkimi slizgami i pojechalem do domu. Czulem ze autko troszke pracuje inaqczej a mianowicie czulem lekkie drgania od silnika wiec pod domem otworzylem maske myslac ze moze mechanik nie dokrecil jakies poduszki lub lapy od silnika i doslownie po ok 1 minucie silnik zgasl i nie chcoial juz odpalic wiec znowu hol i okazalo sie ze panewka na wale korbowym wypadla czy ja obrócilo w kazdym bac razie wal korbowy jest do wymiani i jeden korbowód czyli prawie generalny remont. Panowie pomózcie nie wiem co robic czy wymienic te czesci i zosstac przy starym silniku czy moze szukac silnika bo koszty naprawy to okolo 1000 funtów koszt silnika to 1400 funtó wiec jak radzicie i czy silnik ja mam n22a1 bede mógl zastapic silnikiem n22a2 bo ich jest wiecej w sprzedazy i czy duzo trzeba przerabiac jesli zdecyduje sie na n22a2 z gory Wszystkich pozdrawiam i prosze o pomoc Wesolych Swiat
  • 0

#2 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 15:08, 23.12.2010

Kolega z Anglii, więc niech przekłada. Znając fachowość angielskich mechaniorów, to możesz ostro popłynąć za kasy przy remoncie silnika.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:09, 23.12.2010

Silnik ma przejechane 135 tys mil i chyba stan jest dobry oleju nie bral ani grama a mechanika mam kolege z Polski który ma warsztat w Angli ale chyba tez bym obstawial na przekladke silnika a moze orjentujecie sie czy silnik z aut po lewej stronie z kierownica bedzie pasowal do mojej Hani? Moze macie kogos kto ma taki silnik do sprzedania? Chyba mam pecha z tym silnikiem , bo kupilem Honde bo mial miec najlepszy silnik disel a tu po 9 miesiacach takie wydatki.
  • 0

#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 04:37, 30.12.2010

ja skolei mam problem taki ze od silnika dochodzi dzwiek taki jakby burczenia w regularnych odstepach czasu hanie kupile zaledwie tydzien temu i oczywiscie zrobilem podstawowy service odrazu na zegarze 117k mil 2,2 icdti 2004 anglik rowniez .Bedac w warsztacie na wymianach ...powiedzialem mechanikowi jak sie zachowuje a on mnie straszy lancuchem ale pewny nie jest,sciagnelismy tez klinowy z alternatora bo wydawalo mi sie ze to burczenie nasila sie po wlaczeniu ogrzewania czy reflektorow .Pasek wydaje sie byc ok ,alternator tez . To burczenie nie jest takim metalicznym dzwiekiem jak opisuja tu na forach odsluchalem tez nagranych specjalnie przez klubowicza nagran na you tubie ale moj przypadek wydaje miec inny chrakter dzwieku no ale moge sie mylic .Kupilem hone bez ksiazki wiec o gwrancjach raczej nie ma mowy :(

[ Dodano: 2010-12-30, 04:49 ]
PS
z klinowm czy bez bylo to samo to burczenie nie jest glosne ale czuc tez delikatne drgania na kierownicy kiedy to sie dzieje , tak jak powiedzialem pojawia sie i znika na pare sekund i tak znowu sie pojawia ,jesli to mialby byc rozrzad to mozeto dopiero poczatek hmmm ten kto mi sprzedal pewnie wiedzial co jest grane i sie pozbyl ,kupilem na cieplym silniku i wydawalo sie byc ok wszystko dopiero rano to po odpaleniu przysluchalem sie pracy silnika ale pomyslalem ze po zmianach olejow itd sie cos poprawi bo z tego co gosc powidzial to robil service 8 mies temu,kiedy jechalem po auto to nie byl oplacony i gosc powiedzial ze nie uzwal juz auto od okolo mies po skonczeniu oplat wiec kiedy byl cieply silnik pomyslalem ze to normalka ze chcial sprawdzic czy wszystko ok kiedy tak stala bez uzytku
  • 0

#5 V12

V12
  • Forumowicz
  • 583 postów
  • Skąd:Essen
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:48, 30.12.2010

Drzy kierownica powiadasz. Moze to jest pompa wspomagania? Obejrzyj plyn w zbiorniczku wspomagania kierownicy, czy nie jest metny, spieniony.
  • 0

#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:49, 30.12.2010

dzieki tak zrobie napewno ,w sumie to kazda porada jest dobra ale nie wydaje mis sie ze to cos z wspomaganiem,ten rumor wydobaywa sie z silnika a drzenie nie jest mocne ale mozna je wyczuc ,Dzwiek tego burczenia jest w zasadzie bardzo podobny jak podczas pracy silnika wlaczysz reflektory lub klime i czuc ze silnik jest w tym momemcie lekko obciazozony sadze ze wielu sie z tym spotkalo no chyba ze tylko moje auta tak maja , silnik delikatne glosniej pracuje wtedy!Ide sprawdzic jak sie zachowuje teraz kiedy jest zimny a wczoraj dopiero wymienilem oleje itd jesli to lancuch to ciekaw jestem cz to poczatek konca .Sprzedawca sie zmyl nic nie wie u niego bylo ok ,co ciekawego sie dowiedzialem od mechanika to to ze lancuchowow jest 2 :dolny i gorny i ze w wiekszosci przypadkow to oni wymieniali tylko gorne bo to ten sie rozciaga a doly pozostaje ,,,brzmi to niezle polowa kosztow ale czy ale czy ten drugi nie walnie hmmm.
  • 0

#7 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 18:06, 30.12.2010

klima i tyle.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:42, 30.12.2010

wlasnie klima to tez ne jest bo kiedy wylacze ja i swiatla to te systemyczne burkanie jest nadal, bylem sie przejechac i kiedy odpalilem na poczatku silnik byl glosniejszy po chwili sie sciszylo pewnie olej sie wymieszal :) Co do tych burkniec to kiedy stanalem na swiatlach to oczywiscie bylo nadal ale wydaje mi sie razem powtarzalo sie w tych samych odstepach czasu ale krocej , pewnie ma to zwiazek z swiezym olejem ....ale nadal jest :)jesli to jest ten lancuch to naprawde jest mi ciezko stwierdzic ,ci mechanicy to tez juz cudem nie sa ze sluchem u nich nie jest najlepiej,teraz maja takie nastawienie aby zarobic na wszystkim i niczym wiec jak podjedziesz z urojona usterka to wymienia ci stare ale dobre na nowe i nic sie nie zmienia,jak z tym paskiem o ktorym opisalem wyzej ze go sciangnelismy aby sprawdzic czy mam to moze jakies powiazanie z alternatorem i rolkami ,stary pasek byl ok ale oni juz zamowili dla mnie nowy i koniecznie chcial go zalozyc ale po co jak i tak nic sie nie zmienilo po jego sciagnieciu ,kurcze nawet nie wiecie jak bym nie chcial aby to byl ten rozrzad ,wydalem ostatnia kase na auto i ledwo wyskrobalem na service :(

[ Dodano: 2011-01-01, 21:31 ]
witam w nomym 2011 .....Przyszedl do mnie kabel 0bd2 z elm237 i po odpaleniu okazalo sie ze mam 2 bledy p 2004(intake manifold runner stuck open bank1) i p 1236 unknow error .Cytuje co przeczytalem na jedny z postow : Niestety po 30 min. w potwornym upale w korku zapaliła mi się kontrolka "check engine" :( ... odczyt z OBD wykazał błąd P2004 (Intake Manifold Runner Control Stuck Open).

Generalnie auto jeździ prawie normalnie... znaczy czuć zawahanie przy dociśnięciu pedału gazu i dziwnie się zachowuje przy jeździe jednostajną prędkością... tak jakbym delikatnie przyciskał i odpuszczał gaz. Jednak innych problemów nie stwierdziłem.

Wygląda to na problem z jednym z czujników zamontowanych w kolektorze ssącym.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

to opisal kolega na forum
Po tym poscie moge powiedziec ze u mnie jakby zachowuje sie podobnie czyli to burkanie czy jakkolwiek to nazwalem ale w czasie jazdy nie moge tego wyczuc tylko na postoju wlasnie na biegu jalowym.Brzmi to wlasnie jak bym wsisnal pedal gazu na pare sekund a potem odpuscil i za chwile znowu tyle tylko ze obrotomierz nie pokazuje zadnych skokow,czy to mozliwe ze z taka wlasnie usterka silnik mogly sie tak zachowywac ????Czy ktos sie juz z tym spotkal ,kurcze kazdy irterpretuje swoja usterke po swojemu i ciezko to porownac do wlasnej aby miec pewnosc :k .
_________________
moglbym powiedziec ze te burkanie brzmi jak bym dodal minimialnie gazu ale obrotomiez stoju w miejscu no i te wibracje hmmmm ????

[ Dodano: 2011-01-04, 08:05 ]
kurcze moze nawet mam ten sam problem co kolega z tym walem ,moze to dopiero poczatek konca,przeczytalem ponownie jego post i moze poprostu kazdy opisuje swoj przypadek wedlug wlasnych odczuc i sluchu.Moj silnik kiedy jest zimny pracuje w miare regularnie dopiero jak sie przejade i rozgrzeje sie troche to tak nierowno pracuje,podburkuje i normalnie podburkuje i normalnie itd zadna kontrolka sie nie zapala ,a bledy mam 2 p 2003 i p 1236.Nie znam sie tym ten silnik icdti jest dla mnie czyms nowym wczesniej byl dti i do niego sie przyzwyczailem lalem rozne paliwo i najtansze i drozsze i czasem troche wspomagaczy dla diesli raz na jakis czas oczywiscie.Tak jak kolega chcialem auto niezawodne bo ponoc japonce tak maja i jestem rozczarowany ,moze problem z ta praca silnka jest zwiazany z tymi bledami ktrore wykazalo na kompie
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq