Skocz do zawartości


RODO w HAKP

"Zimowy" gaz


  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:28, 07.12.2010

Oczywiście chodzi zwiększoną "zawartość gazu w gazie" :mrgreen: czyli zdecydowanie większą ilość propanu (bo na 100% na stacjach nie ma co liczyć). Mrozy chwyciły szybciej, niż właściciele stacji kupili właściwe mieszanki, czego skutki odczułem osobiście. Zapewne niejeden z Was już się z tym spotkał - odcięcie zasilania gazem w momencie gwałtownego przyspieszenia, czyli zdecydowanie większego zapotrzebowania na paliwo. Nie ma problemu, bo system niezauważalnie (pomijając sygnał dźwiękowy) przechodzi na benzynę i nie ma obaw o brak mocy przy wyprzedzaniu, trzeba jedynie pamiętać o wyłączeniu i włączeniu instalacji, bo tego już sama nie chce zrobić.
Przy używaniu mieszanki z odpowiednią ilością propanu nie powinno być problemów z dostarczeniem odpowiedniej ilości gazu, ale ponoć skuteczną metodą jest dopompowanie do zbiornika ok. 4-5 bar powietrza. Nie wpływa to na ilość tankowanego gazu, jednocześnie taka poduszka ciśnieniowa zapewnia "wspomaganie" dostarczania gazu. Czy ktoś już to praktykował?
  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8892 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 15:34, 07.12.2010

Ale po co i w jaki sposób chcesz to zrobić?

Kto i gdzie polecił Ci taką metodę?
  • 0

#3 GlinuÅ›

GlinuÅ›
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • SkÄ…d:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 16:05, 07.12.2010

Ale po co i w jaki sposób chcesz to zrobić?

Kto i gdzie polecił Ci taką metodę?

Też zastanawiam się w jakim celu utrudniamy sobie życie,bo przy dobrze wyregulowanych parametrach i dbaniu nie ma prawa nic takiego się stać.U mnie podczas 10 lat użytkowania aut z lpg nigdy nic takiego się nie działo.
  • 0

#4 g4cek

g4cek
  • Forumowicz
  • 143 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:VIII
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:46, 07.12.2010

Fajnie założyć jakiś nowy temat :)
  • 0

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:20, 07.12.2010

1. Nie napisałem, że chcę.
1a. Instalator polecany przez forum.
2. Dbam o auto, a o właściwe parametry instalator (patrz wyżej)
3. Nie, chyba jednak nie fajnie.

SkÄ…d te negatywne wibracje, koledzy.. :roll:
  • 0

#6 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 19:38, 07.12.2010

Oczywiście, że możesz sprobować. Pozostaje kwestia jak i gdzie dokonać eksperymentu. A o proporcjach zimowych propan-butan nasi dystrybutorzy gazu chyba zapominają niestety.... Kłania się chęć zysku i nieznajomość fizyki. Ale to pierwsze chyba bardziej. Chociaż zauważyłem, że dzisja LPG mocno w górę. Oby to oznaczało chociaż właśnie przejście na zimowe proporcje gazu....
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#7 sopi4

sopi4
  • Nowy
  • 1 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:16, 07.12.2010

Miro mam dokładnie ten sam problem, w ciepłe dni nic się nie działo a wystarczyło trochę mrozu i lipa :/
Przetestuje różne stacje i dam znać jeśli coś się zmieni :)
  • 0

#8 Karbala

Karbala
  • Forumowicz
  • 526 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:217
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 42
Super

Napisano 10:10, 08.12.2010

Ahh ten polski Gaz, trzeba częściej jeździć na serwisy i bedzie ok
  • 0

No Red Line no Fun :)


#9 tosztotomasz

tosztotomasz
  • Forumowicz
  • 812 postów
  • SkÄ…d:LPU
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Exe
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:17, 08.12.2010

A może wystarczy zmienić stację.
  • 0

1205_honda_023_zps89ffe2c0.jpg


#10 kamil.ekonom

kamil.ekonom
  • Forumowicz
  • 305 postów
  • SkÄ…d:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:19, 08.12.2010

Ja też miałem taki problem, że jak dałem "ogień" to przełączał się na benzynę i to było w lecie :roll: ... Pojechałem na wyregulowanie instalacji (gazownik zwiększył ciśnienie czy coś) i po kłopocie :mrgreen:
  • 0

#11 mury

mury
  • Forumowicz
  • 256 postów
  • SkÄ…d:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 17:27, 08.12.2010

Miałem to samo i tak jak mówi kamil.ekonom po wyregulowaniu poprawiło się, teraz przełącza się ale dopiero jak mam mało gazu w butli. Różnicy przy niskich temperaturach nie stwierdziłem.
  • 0

#12 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • SkÄ…d:MiÅ„sk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 20:02, 08.12.2010

drugi rok na LPG i czy plus 30st czy -22 nie zauważyłem żadnej różnicy, czy pałuje czy jade spokojnie
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#13 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 01:45, 09.12.2010

Cóż, za miesiąc, półtora przyjdzie czas na planowy serwis, to zobaczymy, o co chodzi. Porozmawiam też na temat teorii "nadciśnienia" w zbiorniku, nie wydaje się to zupełnie bezsensowne, choć z drugiej strony, jeśli to kwestia regulacji..
Stacje zmieniam siłą rzeczy, bo poruszam się często o wiele dalej, niż pozwala zasięg zbiornika :-D niewykluczone też, że trafiłem na jakąś trefną, choć staram się unikać nołnejmów.
Zastanawiam się też, czy któryś z elementów instalacji nie jest "ogranicznikiem", ale wszystko było raczej na wyrost. Przekonamy się niebawem.
Pozdrawiam.
  • 0

#14 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • SkÄ…d:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 20:54, 09.12.2010

czy któryś z elementów instalacji nie jest "ogranicznikiem", a

Już podaję:
-wielozawór
-miedziane rurki (są gdzieś za mocno zgięte)
-reduktor
-złe mocowanie zbiornika
-złe podłączenie reduktora do układu chłodzenia.

Pokaż zdjęcia spod maski, rurek miedziany pod autem i przy wielozaworze. Ocenimy.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#15 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:22, 21.12.2010

czy któryś z elementów instalacji nie jest "ogranicznikiem", a

Już podaję:
-wielozawór
-miedziane rurki (są gdzieś za mocno zgięte)
-reduktor
-złe mocowanie zbiornika
-złe podłączenie reduktora do układu chłodzenia.

Pokaż zdjęcia spod maski, rurek miedziany pod autem i przy wielozaworze. Ocenimy.


Dzięki za podpowiedzi, ale nie namawiaj mnie teraz na sesję zdjęciową, brrr!!.. :mrgreen:
Licznik się kręci, jak wariat, zostało ok. 2 kkm do przeglądu, to zobaczymy niebawem, co pan Sebastian powie.
Pozdrawiam
M.

[ Dodano: 2011-01-24, 13:14 ]
No, to po przeglądzie. Problem "niewydolności" instalacji był banalny - za nisko ustawione ciśnienie. Teraz spokojnie mogę startować spod świateł z piskiem opon :mrgreen:
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq