XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Problem z nierównym zużyciem opon
#1
Napisano 21:44, 01.12.2010
Mam mały zgryz z oponami. Po ściągnięciu letnich kół zauważyłem, że prawy tył jest jakoś bardziej zużyty od pozostałych 3ch. Wydaje mi się, że bieżnika jest mniej ale zużyty był równo. Idąc za tropem, wziąłem zimówki i dotarłem do tej z oznaczeniem PT. Patrzę a ta jest zużyta mocniej ale od wewnątrz. Idąc dalej, pojechałem na sprawdzenie hamulców tył czy się nie zapiekają i sprawdziłem zbieżność. Wyszła w normie ale nie idealnie równo. Facet powiedział, że by tego nie ruszał bo jest ok. Pamiętam, że 2 lata temu jak robiłem zbieżność to mechanik miał mały problem, żeby ją ustawić. Coś regulował z tyłu, żeby ustawić koła w linii z przodem i mówił, że ustawił tak na granicy tolerancji bo nie ma tam gdzieś więcej możliwości regulacji. Ostatnio jak sprawdzałem zbieżność to widziałem, że jak kręcił tylnymi kołami z takim aparatem z wiązką laserową to na podziałce z przodu było widać, że promień pływa w lewo i w prawo w miarę sporo. Przy zmianie kół na zimowe wulkanizator powiedział, że jedna felga jest trochę krzywa i można by ją podprostować (mam stalówki 16"). Jak teraz jeżdżę to czuję wibracje samochodu jakby na tyle tak przy ok 80km/h. No a jak dzisiaj jechałem w tej śnieżycy dystans 70km na trasie Kat-Czewa to po prostu pływałem przy prędkościach powyżej 70km/h, tzn. czułem ze gubię przyczepność przy jeździe na wprost. Jakby autko delikatnie zanosiło w lewo/prawo. Uczucie bym powiedział jakby jazda w mokrą pogodę w koleinach - buja.
Doradzcie proszę co o tym myślicie i jak podejść do rozwiązania tematu. Bo dzisiaj w panice juz opon szukam na necie. Znalazłem takie dunlup ultragrip 7+ 205/55/ r16 Aktualnie mam chyba jakies Fuldy po poprzednim właścicielu 2-3 sezony maja. Stalówki do nich kupiłem uzywki w dobrym stanie. Na lato alusy z dunlopami sport - jedna felga byla prostowana po poprzednim właścicielu.
Z gory dzięki za sugestie.
Szerokości !
Marek
#2
Napisano 21:50, 01.12.2010
Druga sprawa to ta felga musi być ładnie walnieta skoro przy 70km/h czyjesz wibracje - koniecznie wyprostowac felgi.
Szkoda niszczyc nowe opony
#3
Napisano 22:03, 01.12.2010
Zastanawia mnie tylko, dlaczego wszyscy piszą, że ta prawa strona im się wydziera najbardziej. U mnie jest dokładnie tak samo
#4 Guest_Wilu_*
Napisano 15:45, 03.12.2010
#5
Napisano 16:16, 03.12.2010
- trzeba sprawdzić dokładnie geometrię - czy przypadkiem coś nie jest ugięte
-zdecydowanie sprawdzić i wyregulować w razie konieczności zbieżność
#6 Guest_Anonymous_*
Napisano 19:31, 03.12.2010
Problem okazalo sie cisnienie na felgach 225/50/18. Na naklejce bylo 2.2 przod, dalem 2.4 po okolo 3k km opony prosto zbieraja (byla niewielka roznica i delikatnie sciagalo). samochod jedzie jak po szynach moze warto skontrolowac cisnienie tak na poczatek i wywazyc kola.
honda zaleca przezucenie kol ( w zaleznosci jakie opony mamy) prawa na lewa itd. Po 10k Km dla rownomiernego zrzuzywania
#7
Napisano 19:23, 04.12.2010
Wygląda jakby koła położyły się na prawo. Lewa opona zjechana od wewnątrz a prawa od zewnątrz.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych