Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Stuki w cylindrze benzyna 2.0 + gas


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Wojt

Wojt
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Kielce
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:21, 01.12.2010

Witam forumowiczów.
Mam ciekawy problem i szukam porady, otóż w okolicach sierpnia i września stwierdziłem duży ubytek oleju w silniku dolałem 1,2 litra, po około 3 tygodniach czyli po przejechaniu 4k km zaczęło coś stukać w silniku, tak jakby zawory. Po około 2k km pojechałem do ASO w Kielcach (wymiana oleju, regulacja, przegląd) i goście stwierdzili, że luzy wyregulowane ale stukanie dalej jest. :cry: Mogą zdiagnozować co tak stuka ale wyjęcie silnika w ASO to koszt ok. 1200 zł plus diagnostyka. Wg. aso to mogą być luzy na korbowodzie pod tłokiem lub panewki (wystraszyłem się) więc pojechałem do mechanika, który robi generalne remonty silników tzw. pewniak. Posłuchał pracy silnika i stwierdził , że to na pewno panewki na wale korbowym i on to zrobi ale musi najpierw robotę wycenić i kto wie czy nie lepiej silnika poszukać. Znalazłem silnik, i zacząłem szukać kto by go włożył, "mój" mechanik stwierdził że remont będzie kosztował około 5 tysięcy a silników nie przekłada. Pojechałem do innego mechanika i mu klaruje, że panewki na wale... itd. i że trzeba silnik przełożyć. A mechanik pyta mnie skąd wiem, że to panewki a ja na to że w ASO tak sugerowali i "mój" mechanik też tak stwierdził na słuch, zaśmiał się i zapytał ile kilometrów przejechałem z tym stukaniem mówię, że około 2k do 3k. A on na to że jak by to były panewki to nie przejechałbym 50 km. kazał samochód przyprowadzić, sprawdził zawory, obsłuchał silnik stetoskopem i wyszło że stuka w okolicy pierwszego cylindra tuż pod klawiaturą. Dalej nie wiedział dlaczego stuka i poradził, że skoro mocy nie stracił więcej nie pali, to trzeba jeździć i tyle.

Dodam tylko, że stuka bardziej jak się doda gazu, przy obciążeniu. Silnik olej bierze ale jak jadę autostradą z prędkością powyżej 120 km /h, jak jeżdżę spokojnie nie bierze.

Rozglądam się za nowym silnikiem k20A6. Moje pytanie: czy może to być spalanie stukowe związane z awarią elektryki?
Może ktoś miał podobny problem jadąc z prędkością pod górę bardziej stuka, jadę z góry mniej stuka, na zimnym tak jakby mniej stukało.
P.S.
Ale się rozpisałem, o kurcze.
  • 0

#2 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:32, 01.12.2010

A moze to jest ten problem z walkiem rozrzadu? Zgaduje, bo masz rocznik 2003, a tam cos podobno nie tak z nimi.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#3 andrzejk

andrzejk
  • Forumowicz
  • 64 postów
  • Skąd:warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VII Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:32, 01.12.2010

jak stuka panewka to mozesz przejechac duzo wiecej niz 50 km.... moj brat ma ten problem w swoim roverku i jezdzi juz prawie rok.... wiec moim zdaniem opinia ze wiecej jak 50 km nie przejedziesz jest troche nie na miejscu....
  • 0

#4 Daniel_wafel

Daniel_wafel
  • Forumowicz
  • 530 postów
  • Skąd:Otwock/Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:03, 01.12.2010

jak stuka panewka to mozesz przejechac duzo wiecej niz 50 km.... moj brat ma ten problem w swoim roverku i jezdzi juz prawie rok.... wiec moim zdaniem opinia ze wiecej jak 50 km nie przejedziesz jest troche nie na miejscu....


Zgadzam sie, mój ojciec w camry jeździł ze stukajaca panewką ponad rok zanim wymienil i nic więcej oprócz panewki się nie uszkodziło. Wymiana panewek to niewielki wydatek koło 500 złoty.
  • 0

#5 Maryś

Maryś
  • Forumowicz
  • 91 postów
  • Skąd:Bytom
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Prelude
  • KM:200?
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:BB8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:32, 01.12.2010

Daniel_wafel, - tylko wymienić same panewki to rzeźbiarstwo jest trochę, trzeba pomierzyć wał najpierw. Fakt faktem jak panewki stukają, to często silnikowi już wiele nie zostało. Stukać może sworzeń łączący korbowód i tłok
  • 0

#6 Wojt

Wojt
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Kielce
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:51, 01.12.2010

Podobnie kombinuję, może to być tłok i sworzeń , tak czy owak koszty wymiany takiego ustrojstwa to około 1500 zł to wolę kupić drugi silnik i wymienić. Panewka na wale korbowym oznacza pomiary wału itp, a stukanie panewek jest inne, kwestia czy panewka jest wytarta i jest luz czy jest przytarta z braku smarowania. A ciekawe czy ktoś zakładał czujnik ciśnienia oleju w hondzie accord?
  • 0

#7 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 753 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 07:51, 03.12.2010

A moze to jest ten problem z walkiem rozrzadu? Zgaduje, bo masz rocznik 2003, a tam cos podobno nie tak z nimi.


pierwsze słysze o takim problemie - możesz coś więcej powiedzieć na ten temat? U mnie też coś delikatnie puka i słychać jakby taki cichy dieselek pracował, ale zbytnio się tym nie przejmuję, natomiast warto wiedzieć o co może chodzić. Regulacja zaworów nie pomogła, a najbardziej to słychać na zimnym silniku
  • 0

#8 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:40, 03.12.2010

http://www.accordklu...ghlight=#129758
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq