Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Pilnie proszÄ™ o pomoc - brak iskry


  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 02:43, 23.11.2010

Witam wszystkich,

ponieważ czas mnie bardzo goni, postanowiłem napisać też na tym forum. Pisałem na innym, więc jeśli ktoś czyta obydwa, to przeprasza za deja vu.

Accord CC7 (1994), 2 litry, F20Z2.

sytuacja wygląda tak. Jutro mam wyjazd i akurat przed tym wyjazdem wymieniłem sobie palec rozdzielacza i kopułkę. Wyjechałem z domu sprawdzić czy jeździ i wszystko było ok. Zatrzymałem się w korku, zagapiłem i mając wbity bieg oraz trzymając hamulec puściłem sprzęgło. Naturalnie szarpnęło i zgasło. Niestety po tym manewrze już nie odpaliło. Nie ma iskry. Teraz co ustaliłem:

- palec się obraca gdy kręcę rozrusznikiem
- iskry nie ma na obydwu kopułkach i obydwu palcach - stare/nowe
- rezystancje uzwojeń cewki zapłonowej: 0,8 Ohm na pierwotnym i 12 kOhm na wtórnym, czyli prawie książkowe. Czy cewka może być padnięta mimo tego, że pomiar rezystancji jest w porządku?
- książkowy test zasilania modułu ICM zdany, tzn są napięcia akumulatora na dwóch zaciskach, idzie sygnał do ECU, bo po odłączeniu modułu świeci się check engine. Czy może to być padnięty ICM?
- samodiagnostyka nie wykazuje błedów.
- oczywiście wszystkie bezpieczniki sprawdzone
- ponieważ szarpnęło, pomyślałem też o bezwładnościowym czujniku uderzeniowym. Niestety to nie to - pompa paliwa ma zasilanie, ale mimo to go nacisnąłem i nic się nie zmieniło.

Nie mam więcej pomysłów. Dziwi mnie związek puszczenia sprzęgła z wciśniętym hamulcem a nagłym brakiem wysokiego napięcia. Możę to zbieg okoliczności, chociaż trochę dziwny.

Z góry dzięki za pomoc
igort
  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8881 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 08:51, 23.11.2010

Kolego - sprawdzałeś moduł wg tego opisu:

1. Wymontować kopułkę, palec rozdzielacza i osłonę wewnetrzną.
2. Odłączyć przewody BLK/YEL, WHT/BLU, YEL/GRN i BLU
od zapłonnika (ICM).
3. Włączyć zapłon (ON). Sprawdzić napięcie między przewodem
BLK/YEL a masą. Woltomierz winien wskazywać
napicie akumulatora.
• Gdy nie wskazuje napięcia akumulatora, sprawdzić
przerwÄ™ BLK/YEL przewodu miedzy stacyjkÄ… a
zapłonnikiem.
• Gdy wskazane napięcie jest prawidłowe przejÊć do
punktu 4.
4. Sprawdzić napięcie miΠdzy WHT/BLU przewodem a masà.
Napięcie winno odpowiadać napięciu akumulatora.
• Gdy napięcie jest nieprawidłowe, sprawdzić:
– Cewkę zapłonową
– WHT/BLU przewód między cewką a zapłonnikiem.
• Gdy napięcie jest prawidłowe, przejść do punktu 5.
5. Sprawdzić YEL/GRN przewód miedzy komputerem ECM a
zapłonnikiem (patrz rozdział 11).
6. Sprawdzić BLU przewód miedzy obrotomierzem a
zapłonnikiem.
7. JeÊli wszystkie testy nie wykazujà przerw lub zwarć a
usterki nadal występują, wymienić zapłonnik.

Chętnie bym pomógł, ale leżę z zawalonymi zatokami w domu.
  • 0

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:15, 23.11.2010

Dzięki za odpowiedź. Tak, sprawdzałem, bo to o ile się nie mylę jest opis z serwisówki. W każdym razie sprawa sie wyjaśniła: cewka zapłonowa mimo dobrych rezystancji uzwojeń była padnięta. Pojechałem rano do sklepu, włożyłem nową i auto śmiga.

pozdrowienia
igort
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq