Skocz do zawartości


RODO w HAKP

IV gen - iskra niby jest a nie pali...


  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 01:07, 22.11.2010

Witam

No i zaczelo sie;) :

Po ostatniej regulacji gazu jak wyszlo mi spalanie 30litrow na 150km przy spokojnej jezdzie, auto zgaslo po przejewchaniu 150metrow i nie ma odzewu do dzisiaj.

Przyczyna takiego spalania pewnie byla jak sie pozniej okazalo padnieta kopulka.. grafitowgo palca nie bylo w niej wogole oraz jego gniazdo takze dziwnym trafem bylo cale z popiolu - jak dotknalem to sie skruszylo poporstu... wiec wymienilem kopulke... wymienilem kable... i nadal nic... Kreci kreci i cisza...i na benzynie i na gazie to samo..

Pompe paliwa slychac po przekreciu kluczyka oraz pod maska jak sie zaglada takze sluchac ciche buczenie...
Sprawdzałem zgodnie z manualem na dojsciu do zaplonnika mam 12V jak manual przykazał,
Na cewce sprawdzałęm oporność jedna sie zdadza 16 kOhm, natomiast dziwne wskazanie ma pomiedzy miejscami mocowania kabli 1.5 ohm, wg manuala ma miec 0.6 - 0.8 ohm (przy 20 stopniach celciusza ) ja sprawdzalem przy okolo 10 st. C ...

I tutaj jest pytanie czy mozna zdiagnozowac jakos sam zaplonnik - iskra niby jest, a jednak nie pali.... moze byc taki objaw ze wzgledu na to czy szukac zupelnie gdzie indziej przyczyny tego stanu? ( iskra badana jedno osobowo - czyli nastepujaca metoda - stary przewod rozebrałem i jedna czesc do kopulki oraz rozbrojony kabelek lezał na kalwiaturze no i bylo widac jak przeskakiwala iskra - Czy jest to moze zly spoob i trzeba to badac na wykreconej swiecy gdyz wtedy inne prady lataja?? )



Postanowilem kupic aparat zaplonowy z jakiegos rozbitka, zeby nie bawic sie w sztukowanie czy to cewki czy zaplonnika... - czas i pieniadze...

Jak nie to polecajcie jakiegos elektromechanika w Krakowie...bo koncza mi sie pomysly oraz czas....


Pozdrawiam
  • 0

#2 knysha

knysha
  • Forumowicz
  • 141 postów
  • SkÄ…d:Festung Breslau
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:130
  • Paliwo:PB
  • Rok:1990
  • Nadwozie:EX
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:39, 22.11.2010

Pewno palec w rozruszniku. Przy przekręceniu kluczyka słychać "prztyk" i buczenie? Jak nie słychać "prztyk", to może przekaźnik pompy paliwa?
  • 0

Wróciłem... drżyjcie :D


#3 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8,892 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 09:09, 22.11.2010

Sprecyzuj co znaczy dziwne wskazanie pomiędzy mocowaniami kabli:

Sprawdzałem zgodnie z manualem na dojsciu do zaplonnika mam 12V jak manual przykazał,
Na cewce sprawdzałęm oporność jedna sie zdadza 16 kOhm, natomiast dziwne wskazanie ma pomiedzy miejscami mocowania kabli 1.5 ohm, wg manuala ma miec 0.6 - 0.8 ohm (przy 20 stopniach celciusza ) ja sprawdzalem przy okolo 10 st. C ...

Jeśli piszesz, że pompa działa, to obstawiałbym moduł zapłonowy - zapłonnik jak piszesz.
Poszukaj na forum - całkiem niedawno był opis - specjalnie dla mnie jak sprawdzić moduł zapłonowy.
  • 0

#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:14, 22.11.2010

Ok poszukam tego tematu...



Dziwne wskazanie tj pomiedzy czerwonymi :


Dołączona grafika

Czerwonym a czerwonym jest 1,5 ohm, czasem przy przykladaniu miernika bylo 40ohm i spadalo i stabilizowało sie na tym 1,5 (wg manuala ma byc 0.6-0.8 )

Natomiast miedzy niebieskim a niebieskim jest 16kOhm ( wg manuala ma byc 12 - 18 kOhm z tego co pamietam ) wiec tutaj sie mieszcze w tolerancji.

[ Dodano: 2010-11-22, 23:17 ]

Pewno palec w rozruszniku. Przy przekręceniu kluczyka słychać "prztyk" i buczenie? Jak nie słychać "prztyk", to może przekaźnik pompy paliwa?


Palec w rozruszniku ? czy aparacie? Palec został wymieniony wraz z kopluka i kablami...




-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Dzisiaj oblukalem po przekreceniu stacyjki...


Sytuacja wyglada nastepujaco:
zapalaja sie lampki i jest cyk ---- pozniej dzwiek bmmmmmm(buczenie:P) i cyk, dzwiek ten zanika i w tym momencie gasnie check engine... S od sportu (automat) i inne ... standartowo jak zawsze po jakiejs 1-1,5s.

Wiec chyba z pompa wszystko ok... poza tym Hondziana ruszylaby, albo chociazby sie zakrztusila na LPG, a tu kupa....



Meczy mnie ten modul...-> czy moze dawac iskre lecz jakas hmm lewa?
Przy kreceniu na benzynie pare dni temu bylo czuc zapach paliwa pod maska....Moze mi jakos swiece zalalo albo cos?? chociaz to nie motoryna 2T - bo tam zazwyczaj mialem takie problemy...

Przemkowal - tego posta o module nie moge sie doszukac:/ bylbym wdzieczny za pomoc w odnalezieniu tematu, byl Twoj czy dołączyłes do jakiegos tematu wodzącego?

Dzisiaj nie moglem sprawdzic czy jest iskra ze swieca w kablu bo przylazlem ze szpitala od dziewczyny (o jakże pieknym imieniu Hania;) ) pozno i jedynie to moglem obczaic w tym deszczu to dzwieki po przekreceniu stacyjki...[fade][/fade]
  • 0

#5 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8,892 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 08:45, 23.11.2010

wÄ…tek:
http://www.accordklu...ghlight=#185677

opis:
. Wymontować kopułkę, palec rozdzielacza i osłonę wewnetrzną.
2. Odłączyć przewody BLK/YEL, WHT/BLU, YEL/GRN i BLU
od zapłonnika (ICM).
3. Włączyć zapłon (ON). Sprawdzić napięcie między przewodem
BLK/YEL a masą. Woltomierz winien wskazywać
napięcie akumulatora.
• Gdy nie wskazuje napięcia akumulatora, sprawdzić
przerwÄ™ BLK/YEL przewodu miedzy stacyjkÄ… a
zapłonnikiem.
• Gdy wskazane napięcie jest prawidłowe przejść do
punktu 4.
4. Sprawdzić napięcie miΠdzy WHT/BLU przewodem a masą.
Napięcie winno odpowiadać napięciu akumulatora.
• Gdy napięcie jest nieprawidłowe, sprawdzić:
– Cewką zapłonową.
– WHT/BLU przewód między cewką a zapłonnikiem.
• Gdy napięcie jest prawidłowe, przejść do punktu 5.
5. Sprawdzić YEL/GRN przewód miedzy komputerem ECM a
zapłonnikiem (patrz rozdział 11).
6. Sprawdzić BLU przewód miedzy obrotomierzem a
zapłonnikiem.
7. JeÊli wszystkie testy nie wykazujà przerw lub zwarć a
usterki nadal występują, wymienić zapłonnik.

poprawiłem trochę błędy :)
  • 0

#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:48, 23.11.2010

Przy moich wczesniejszych testach pominalem punkt 5, 6, 7. Pewnie dlatego ze zaczelo wtedy juz padac... jutro jakby nie bylo na zew ide looknac na te punkty.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq