Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

kontrolka włączania Vtec


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
27 odpowiedzi w tym temacie

#1 pomierdor

pomierdor
  • Forumowicz
  • 58 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:16, 04.01.2009

podłączyłem sobie kontrolkę aby wiedzieć kiedy włącza się VTEC. podłączyłem się pod kostkę do zaworu vteca (w civicach koledzy tak mieli) i zapala się ona inaczej niż myślałem, otóż zimny czy ciepły podczas normalnej jazdy z lekkim wciskaniem gazu zapala się przy 2800 obr/min a przy mocniejszym wciskani gazu zapala się przy 2500 obbr/min przy czym czuć w tym momencie że auto zaczyna lepiej jechać (choć zwróciłem na to dopiro po podłączeniu kontroli więc może to autosugestia) a gdy na 5 biegu jadę stałą prędkością bez dodawania gazu to zapala się po 3200 obr/min.czy ten vatec działa inaczej niż w d16z6 d16y8 oraz b18c4 bo koledzy mają tak samo podłączone im normalnie pokazuje czyli w górnych obrotach np d16y8 przy 5800. czy ma to coś wspólnego ze zmianą długości kanałów dolotowych czy źle podłączyłem czy może jest to sygnał "zwrotny" do komputera że na zaworze jest już wystarczające ciśnienie żeby załączyć viteka a włącza sie dopiero po 4000 obr/min?
jakieś sugestie? zaznaczam że auto seryjne wszystko sprawnie działa.

#2 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:39, 04.01.2009

no na pewno coś jest nie tak na wiosnę sam mam robić takiego kontrolera teraz nie mam gdzie , kontrolka powinna się włączyć przy nie wiem dokładnie ale 4500 obr i tylko wtedy , komputer analizuje warunki czy są spełnione czyli ciśnienia itd i wysyła sygnał do vtec i wtedy powinna ci się świecić jak się mylę to proszę o poprawkę

#3 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5,948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 17:13, 04.01.2009

Dokładnie vtec w 1,8 załącza się przy 4200 obrotów i wyraźnie to czuć i słychać, więc kolego napewno coś źle podłączyłeś

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#4 pomierdor

pomierdor
  • Forumowicz
  • 58 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:31, 04.01.2009

tak samo jak w civicach V i VI generacji i integrze type r więc wykluczam możliwość złego podłączenia.vtec czuje po 4400obr/min. może niech ktoś spróbuje u siebie podłączyć, to tylko minuta roboty, wtedy będę wiedział czy mam dobrze podłączone.

#5 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5,948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 17:43, 04.01.2009

Daj fotke gdzie to podłączyć

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#6 pomierdor

pomierdor
  • Forumowicz
  • 58 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:14, 04.01.2009

nie mam chwilowo czym. po prostu weź żarówke od podświetlenia zegarów albo diode, dwa kabelki(żeby sięgły do kabiny) które wpinasz do kostki od zaworu(w kostce są tylko dwa przewody) a może wie ktoś która kostka i który pin w komputerze daje sygnał na zawór wtedy można by bezpośrednio podłączyć pod ECU. ja mam chwilowo podłączone trzecie światło stopu i położyłem na komputerze pod tapicerką(rozwiązanie tymczasowe) w nocy jest fajny efekt kiedy na nogi kierowcy i pasażera pada czerwone światło

[ Dodano: 2009-01-04, 19:04 ]
znalazłem filmiki na youtoube i tam też tak jest(patrzcie na cyfry 7 8 na obrotomierzu)
http://pl.youtube.co...h?v=UngRkHv9LBc
http://pl.youtube.co...h?v=kc6clEbBxus

#7 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1,802 postów
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 19:11, 04.01.2009

Walczyłem z tym ciekawym problemem przez kilka tygodni, przeszukałem różniste fora internetowe i wychodzi, że w silniku f18b2 powinno załaczać VTEC przy 4200 rpm ale sygnał z ECU do zaworu otwierajacego przepływ oleju idzie dokładnie przy 3000 rpm i zaświeca diode sygnalizacyjną. Nie ma tutaj niestety czujnika ciśnienia oleju w obiegu VTEC a właściwie dopiero odpowiednie cisnienie załączy zawór spinajacy krzywki fałdy a czujnik tegoż ciśnienia daje sygnal do ECU zeby odczytał odpowiednie mapy wtrysku i zapłonu. Może w silniku 2.0 jest taki czujnik i to z niego powinna być brana sygnalizacja załączenia VTEC. W f18b2 czegoś takiego nie ma i tak naprawdę dioda świeci a do przełaczenia brakuje jeszcze 4200-300=1200 rpm. I problem nie do przeskoczenia. Widocznie w tym przypadku system jest bardzo uproszczony. Natomiast nie wypowiem sie jak w waszych dwulitrówkach-ale na pewno sygnalizacja powinna iść z czujnika ciśnienia a nie z zaworu VTEC.

#8 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5,948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 19:14, 04.01.2009

http://pl.youtube.com/watch?v=UngRkHv9LBc
http://pl.youtube.co...h?v=kc6clEbBxus

Bezsensu, to nie jest załącznie vteca, może w accordzie te podłączenie źle funkcjonuje.
vtec włącza się przy 4200 obrotów, a to co tu pokazują to może jest sygnał aby zwiększyć cisnienie oleju w vtecu, przygotować go na załączenie.

Podpiąłbym u siebie ale zimno jak ch...a, ciemno i śnieg pada. :-P

[ Dodano: 2009-01-04, 19:16 ]

Walczyłem z tym ciekawym problemem przez kilka tygodni, przeszukałem różniste fora internetowe i wychodzi, że w silniku f18b2 powinno załaczać VTEC przy 4200 rpm ale sygnał z ECU do zaworu otwierajacego przepływ oleju idzie dokładnie przy 3000 rpm i zaświeca diode sygnalizacyjną. Nie ma tutaj niestety czujnika ciśnienia oleju w obiegu VTEC a właściwie dopiero odpowiednie cisnienie załączy zawór spinajacy krzywki fałdy a czujnik tegoż ciśnienia daje sygnal do ECU zeby odczytał odpowiednie mapy wtrysku i zapłonu. Może w silniku 2.0 jest taki czujnik i to z niego powinna być brana sygnalizacja załączenia VTEC. W f18b2 czegoś takiego nie ma i tak naprawdę dioda świeci a do przełaczenia brakuje jeszcze 4200-300=1200 rpm. I problem nie do przeskoczenia. Widocznie w tym przypadku system jest bardzo uproszczony. Natomiast nie wypowiem sie jak w waszych dwulitrówkach-ale na pewno sygnalizacja powinna iść z czujnika ciśnienia a nie z zaworu VTEC.


O proszę i kolega rozwiązał problem, czyli w F18B2 żle to funkconuje i nie ma co sobie dawać kontrolki.

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#9 Grzehu

Grzehu
  • Forumowicz
  • 80 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:07, 04.01.2009

ok panowie ale nie mówcie, że nie macie czegoś takiego, że jak silnik przekroczy 2500 obr to nagle dostaje takiego kopa. Już o tym rozmawialiśmy kiedyś i czuć jak by auto miało mała turbine, ja też tak mam u siebie i pewnie ma każdy co ma f18b2. Niestety nikt nie umie odpowiedzieć na pytanie dlaczego tak się dzieje.

#10 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1,802 postów
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 10:45, 05.01.2009

Tak, mam takie odczucie ale przy przekroczeniu 3000 rpm. Ale to nie ma nic wspólnego z załączeniem VTEC-a. Po prostu taki jest przebieg momentu obrotowego (charakterystyka silnika). Poniżej 3000 i z załączona klimą w dodatku na LPG to moja Hania wogóle nie chce jechać :-(

http://pegal.wrzuta....raz/dX3p8mIZc4/

#11 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:29, 05.01.2009

no i podłączyłem kontrolkę efekt taki że zaraz jak zapalam zapłon diody od razu świecą więcej nie testowałem bo nie ma po co trzeba znaleźć inny sposób podłączenia


(w kostce są tylko dwa przewody)

u mnie jest tylko jeden przewód masa jest na obudowie


a tu jeszcze dorzucę

http://www.honda-crx...p=250843#250843

i to

http://forum.honda-k...php?f=32&t=4884

i jeszcze to




#12 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1,802 postów
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 18:01, 05.01.2009

Jeśli podłączałeś do czujnika ciśnienia oleju VTEC to dioda faktycznie Ci się od razu zapali bo tam w momencie zadziałania czujnika jest dopiero podawana masa a tak to jest +12 V. Czujnik działa na zasadzie podawania masy w odpowiednim momencie. Odwrotnie niż w zaworze VTEC gdzie napięciem 12 V jest uruchamiany elektrozaworek otwierajacy drogę olejowi. A jeden z linków który cytujesz to właśnie moje wypociny z innego forum ;-)

#13 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:54, 05.01.2009

moje wypociny z innego forum

tak wiem że to twoje , gdzie jest czujnik ciśnienia oleju VTEC bo nie wiem , fotki mile widziane lub rysunki , według mnie to się podłączyłem pod zawór VTEC a nie czujnik ciśnienia oleju VTEC czy nie ??

#14 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1,802 postów
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 21:14, 05.01.2009

Pooglądaj sobie: VTEC pressure switch

#15 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 06:26, 06.01.2009

czyli tak ja wpiąłem się pod zawór VTEC i diody świecą od razu czyli inaczej jak mówisz , czyli muszę się wpiąć pod czujnik ciśnienia oleju VTEC i z tego co wyczytałem można się wpiąć od strony komputera connector B pin 12 green/yellow Vtec zawór , i connector C pin 10 blue/black czujnik ciśnienia oleju




IPB Skin By Virteq