Skocz do zawartości


RODO w HAKP

łopatki do zmiany biegów przy kierownicy w VIII generacji


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:29, 07.11.2010

Mam pytanie do posiadaczy takowego wynalazku jak w temacie. Szczególnie interesuje mnie ich działanie z silnikiem 2.4 benzyna. Chodzi mi również o to, czy są one zawsze w wersji z automatem np. w wersji executiv. Czy posługiwanie się nimi daje choć w części poprawę osiągów w stosunku do pracy samego automatu?
  • 0

#2 ntgale

ntgale
  • Forumowicz
  • 122 postów
  • Skąd:SC/WB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:06, 07.11.2010

Mam pytanie do posiadaczy takowego wynalazku jak w temacie. Szczególnie interesuje mnie ich działanie z silnikiem 2.4 benzyna. Chodzi mi również o to, czy są one zawsze w wersji z automatem np. w wersji executiv. Czy posługiwanie się nimi daje choć w części poprawę osiągów w stosunku do pracy samego automatu?

Jeździłem tylko 2.0 z tymi łopatkami i o tyle poprawiają osiągi, że sam wybierasz kiedy i jaki bieg włączyć, poza tym na nic innego nie licz. Łopatki są na pewno w Exec i chyba Elegance ale to sprawdź w cenniku - jest taka opcja.
  • 0
C4 Grand Picasso 2.0 Hdi Exclusive automat 2011 brun hickory
Skradziony: Honda Accord Tourer 2.0 Executive 2008 Volcano Grey

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 23:24, 07.11.2010

Ja kupiłem wersje type-s z automatem z Belgi. Samochód odbieram w przyszłym tygodniu, jeździłem nim już w opcji drive, ale nie bawiłem się łopatkami jeszcze. Faktem jest, że u naszych dealerów wersje są "skrojone" na nasz rynek.

ntgale Czemu piszesz "na nic innego nie licz" jeśli mam możliwość decydowania o tym kiedy zmieniam bieg, to mam chyba większą kontrolę nad wydajnością, czy nie tak?
  • 0

#4 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:31, 08.11.2010

Erva, poniekad tak ale automat przy gazie do oporu i tak zmienia biegi wtedy gdy jest to najbardziej korzystne. lopatki Ci sie przydaja do wyprzedzania bo zrzucisz sobie ze dwa biegi nim wcisniesz gaz do konca przez co nie bedziesz musial wcisnac gazu do oporu na jakies 2 s przed wyprzedzaniem jak to w normanym trybie D. co wiecej nie dziala to jak sekwencja czy chocby dsg wiec nawet po wcisnieciu lopatki czy to + czy - i tak jakis czas minie nim bieg sie zmieni nie jest to takie natychmiastowe jakby sie chcialo:) dla mnie raczej bajer niz uzyteczna rzecz:)
  • 0

#5 ntgale

ntgale
  • Forumowicz
  • 122 postów
  • Skąd:SC/WB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:17, 08.11.2010

Erva, bo przynajmniej w wersji z silnikiem 2.0 automat działa bardzo wolno i nic tu nie zmieniają łopatki (w 2.4 chyba jest tak samo). Tak jak pisze blackfly, nad biegami masz większą kontrolę, ale w szybkości działania skrzyni to nic nie zmienia.
To co jest dobre w ręcznym wyborze biegu w tym automacie to możliwość jazdy do odcięcia i automat nie zmienia sam biegu.
  • 0
C4 Grand Picasso 2.0 Hdi Exclusive automat 2011 brun hickory
Skradziony: Honda Accord Tourer 2.0 Executive 2008 Volcano Grey

#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:13, 08.11.2010

w takim razie zobaczymy jak to działa. Obecnie również mam automata ale 6 biegowego i 3 litrowego diesla więc jeździ się na prawdę doskonale. Zobaczymy w takim razie w praktyce jak radzi sobie honda z 200 końmi i automatem. Sama moc na papierze niby źle nie wygląda, ale bardzo mnie zaskoczyła nawet w katalogach tak duża różnica pomiędzy AT/MT. Wprawdzie na wyścigi tym autem się nie wybieram, ale jak będzie mulaście, to pozostanie smutek:-)
blackfly - tak swoją drogą to jesteśmy sąsiadami :-)
  • 0

#7 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:18, 08.11.2010

Erva, bliskimi czy dalekimi?:D

zle byc nie powinno bo automaty z hondy sa dosyc przyjemne w obsludze jednak jezeli chodzi o osiagi to niestety 2.0 w manualu wypada lepiej niz 2.4 w automacie w VIIgen w VIII pewnie jest inaczej chocby dlatego ze silnik w 2.0 jest nieco bardziej zamulony niz K20A6 czy K20Z2.
  • 0

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:29, 08.11.2010

blackfly, bardzo blisko:-) w-aw. Więc będzie okazja się spotkać na pewno:-)
  • 0

#9 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 23:42, 08.11.2010

pracowalem tam do niedawna:) to fajnie wkoncu bede sie mogl komus pochwalic moimi 18stkami :mrgreen:
  • 0

#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 09:17, 09.11.2010

blackfly, - miałem taką hondę jak Ty, również 2.0 w wersji sport, jeszcze przed liftem, przyjemne autko i całkowicie bezawaryjne. Czemu nie mogłem się nadziwić w tym silniku, to ogromnej różnicy w zużyciu paliwa w zależności od stylu jazdy. Co do mocy, to jest taka reguła psychologiczna dotycząca poziomu satysfakcji z partnera, im "miałeś" lepsze partnerki starające się o Ciebie tym więcej oczekujesz od obecnej i wyżej się cenisz:-) ta reguła chyba obowiązuje również w temacie samochodów:-) ale to już temat nie łopatek...
  • 0

#11 unpredictable

unpredictable
  • Forumowicz
  • 130 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:38, 09.11.2010

to może dodam coś jako użytkownik takowego rozwiązania:
to co pisze blackfly jest prawdą tylko dla trybu drive ("automat zmienia wedle uznania, ale można mu pomóc"). w trybie s(ekwencyjnym) masz pełną kontrolę nad tym na jakim jedziesz biegu z wyjątkiem zatrzymania się, gdzie automat sam zredukuje do 1. no i sekwencja jest "idioto-odporna", tzn. nie pozwoli Ci zredukować do 1dynki przy 200kmh :mrgreen:

różnica w osiągach jest tylko jedna. w trybie sekwencyjnym możesz wejść w czerwone pole. drive ci na to nie pozwoli.

szybkość zmiany biegu jest zadowalająca, zmiana biegu trwa niecałą sekundę (z tym, że raczej 0,9 niż 0,5). szybkość reakcji na użycie łopatki też jest zadowalająca, (oceniam że na rozgrzanym samochodzie, od czasu użycia łopatki do zmiany biegu mieścisz się w 1 sekundzie).

do DSG czy innych tego typu skrzyni porównywać nie ma sensu. inna technologia (my mamy klasyczny automat z konwerterem momentu, dsg to tak naprawdę manual z dwoma sprzęgłami sterowany przez komputer). no i one robią to w mniej niż 0,4 sek. porównanie do manuala - zależy od umiejętności kierowcy używającego manuala :-P

no i jeszcze jedno:
Erva: "Faktem jest, że u naszych dealerów wersje są "skrojone" na nasz rynek."
jest prawdą tylko dla gołej wersji. Wersje topowe mają to samo wyposażenie (zbadałem temat przed zakupem swojego). gorzej jest na litwie, łotwie i na wschód od naszego pięknego kraju. z tym, że u nich wersje inaczej się nazywają. oczywiście z type-s jest inaczej, bo na zachodzie dają mu automat :-) nie pamiętam czy w pl dają do nich navi. na zachodzie jest taka opcja.

osobiscie uważam, że type-s = exec 2.4 (ten sam silnik, te same osiągi) no ale za to jest dużo ładniejszy :j
  • 0

#12 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 23:03, 09.11.2010

unpredictable, - skrojone wcale nie miałem na myśli, że uboższe, tylko jak pytałem "misia" u dealera, to powiedział mi, że automat w type-s nie występuje w Polsce. Nie wiem jak obecnie, ale pamiętam, że kilka lat temu, jak VII była na fali to była taka sytuacja, że dealerzy w Polsce nie mogli się na Accordy doczekać, ponieważ była dobra cena wynegocjowana przez importera na nasz rynek i Honda wolała sprzedawać auta np. w DE. Wtedy importer zachęcał to sprzedawania City poprzedniej generacji, która miała swój niepowtarzalny urok:-) ale to chyba nie tylko z Hondami tak jest u nas.

unpredictable, - za to masz szyberdach, klimę i navi:-) ja mam zamiar navi sobie dołożyć i odpowiednie nagłośnienie w jakiejś porządnej firmie która się tym zajmuje. Kilka lat temu pojechałem już z poprzednim autem na taką imprezę, wszystko uzgodniłem, ale gwizdnęli mi auto z pod restauracji:-) najdroższa ryba jaką kiedykolwiek w życiu jadłem. Może tym razem się uda:-)
  • 0

#13 unpredictable

unpredictable
  • Forumowicz
  • 130 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:57, 10.11.2010

powodzenia :)
  • 0

--------------------------------------
Modyfikacje:
Przyciemnienie szyb - 12%
Światła dzienne/DRL - moduł QUASAR CLM02-CAN
Trzeci stop LED (HONDA part. no. 34270-SNC-A02)


#14 Driv3r

Driv3r
  • Forumowicz
  • 257 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:14, 10.11.2010

ja porównywałem 2.4 manual z 2.4 automat i różnica jest taka, iż automat ma sporo dłuższe przełożenia, mimo 1 biegu mniej.
zmiana biegów via manetka jest porównywalna ze sprawną zmianą w manualu (bez jakiegoś szarpania, czy coś).
plus na automat - moc de facto idzie non stop - nie ma przerwy w przyśpieszeniu, ale to jest spokojniejsze (dłuższe przełożenia).
automat, tak jak już napisano, zrzuci biegi w dół (nie dopuści do zduszenia motoru), ale z drugiej strony nie wrzuci wyższego biegu (będzie waliła odcinka).
  • 0
- Tato, czy ten samochód jest chory?
- Nie synku, to diesel...




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq