XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Test układu dolotowego Fujita - 2,2 VTEC H22A5 wykres
#1 Guest_Anonymous_*
Napisano 13:54, 19.10.2010
Chciałbym zaprezentować efekty jakie przyniosła wymiana seryjnego układu dolotowego na dolot marki Fujita w Hondzie Prelude z silnikiem H22A5 o pojemności 2,2 l.
Test odbył się pod okiem redaktorów magazynu GT oraz mechaników firmy PromotoR.
Testowany silnik legitymował się mocą nieco odbiegająca od mocy katalogowej,mianowicie: 171 KM przy 7300 obr/min, oraz momentem obrotowym 180Nm przy 5900 obr/min. Parametry zostały sprawdzone bezpośrednio przed zmianą seryjnego dolotu, na dolot Fujity.
Naszą testową Hondę poddaliśmy kolejnej próbie na hamowni, od razu po założeniu dolotu Fujita. Oto efekty:
Moc maksymalna wzrosła o 10KM do 181KM przy 7 350 obr/min, natomiast przyrost maksymalnego momentu obrotowego wyniósł 7Nm i wynosi w tej chwili 187Nm przy 6200 obr/min. Jednak zauważalną poprawę „na lepsze” można zaobserwować w różnym zakresie obrotów, przy 2000 obr/min moment obrotowy jest aż o 32Nm większy w stosunku do seryjnego dolotu. Jeśli chodzi o moc, największą różnicę widać tuż po przełączeniu się VTECA na ostre nastawy rozrządu, aż do odcięcia zapłonu.
WYKRES Z HAMOWNI:
Obszerniejsza relacja z testu dostępna w październikowym wydaniu magazynu GT.
Pozdrawiam
www.fujita-inatkes.com
#3 Guest_Anonymous_*
Napisano 17:42, 19.10.2010
a ja widze jakąś reklame
Trochę tak.
Ciekawe, jak by to wyszło na zdrowym silniku. Bo ten to jakiś umierający chyba Dlatego mam wątpliwości.
Ale nie powiem, sam mam Fujite i chwalę ją sobie
#5
Napisano 18:42, 19.10.2010
#6 Guest_Anonymous_*
Napisano 07:36, 20.10.2010
Była taka akcja że Panowie z fujity szukali autek w serii do zrobienia pomiarów ale warunkiem był zakup w bardzo przystępnej cenie(kilka stówek taniej).no właśnie dziwne że zrobione na silniku umierającym, jakby to mało było samochodów w Polsce
sam się na ochotnika zgłaszam
#7
Napisano 11:54, 20.10.2010
Reklama? Fajnie, pięknie. Chyba wolę skorzystać z prywatnego importu z USA i zapłacić 50% ceny "Polskiej" Pozdro dla importerów
Jeśli mówisz o samodzielnym zakupie np. na ebayu, to nie wiem jak Ci wychodzi te 50%, chyba bez shippingu i opłat celnych.
#8
Napisano 16:30, 20.10.2010
Reklama? Fajnie, pięknie. Chyba wolę skorzystać z prywatnego importu z USA i zapłacić 50% ceny "Polskiej" Pozdro dla importerów
Jeśli mówisz o samodzielnym zakupie np. na ebayu, to nie wiem jak Ci wychodzi te 50%, chyba bez shippingu i opłat celnych.
A ile taka rura kosztuje w PL?
Na ebayu widzę, że do accorda VI europejczyka około 177$ czyli 500 zeta. Plus przesyłka ale jak tam kogoś masz to przy okazji wyśle i koszt nie będzie wielki.
m.
#9
Napisano 19:36, 20.10.2010
Jeśli wysyla to sklep to oczywiscie pójdzie to na cło i koszt wzrośnie.Reklama? Fajnie, pięknie. Chyba wolę skorzystać z prywatnego importu z USA i zapłacić 50% ceny "Polskiej" Pozdro dla importerów
Jeśli mówisz o samodzielnym zakupie np. na ebayu, to nie wiem jak Ci wychodzi te 50%, chyba bez shippingu i opłat celnych.
A jeśli masz tam kogoś to wysyla Ci to jako gift i po sprawie
Tak właśnie kupiłem przewody WN i swiece (wsio NGK) za cene za ktora w PL zaplacilbym za same swiece
Chętnie bym się dopisał do takiego zakupu jeśli ktoś ma możliwość (ja mam ale nie chce fatygować siostry bo wiem ze nie ma zbytnio czasu na takie manewry).
Tylko jak przesłać najtaniej $ do USA, dolar teraz jest tani wiec mozna korzystać
#10
Napisano 20:01, 20.10.2010
Jeśli wysyla to sklep to oczywiscie pójdzie to na cło i koszt wzrośnie.
A jeśli masz tam kogoś to wysyla Ci to jako gift i po sprawie
Ja tak kupowałem dolot. Przyszedł jako gift. W polandii mimo że do preli ale chcieli za niego w granicach 900 zł a ja wraz z kierunkami, obrysówkami, przesyłkami czyli na gotowo zmiesciłem się w 500 pln.
Ac o do samej Fujity to tak jak pokazał wichlun, kiedyś taki sam test był na jakimś tjuningowym portalu w usa ( wszedłem na niego przez cardomain ) i też dolot fujity dał kilka KM.
#11
Napisano 22:02, 20.10.2010
#12
Napisano 22:18, 20.10.2010
Na stronie polskiej fujity taki dolot kosztuje 950 zl. Czyli przy wlasnej wysylce ze stanow i tym kursie to faktycznie prawie 2 razy tyle kaski. Te co sa w katalogu sa do 2,3 vtec. Taki sam model bedzie pasowal do type-r? Jak sie czysci ten stozek jesli on wchodzi w miejsce rezonatora? Za kazdym razem trzeba zdejmowac zderzak czy da sie to wyjac gora?Na Ibeju Fujita Cai do ATR'a po dzisiejszym kursie 511pln. Mieć możliwość wysyłki to mam, dlatego tak skomentowałem. Z tego co pamiętam w tym numerze GT gdzie testowali ten dolot cena była około 1100? Jak ktoś ma możliwość to niech sprawdzi i ewentualnie mnie poprawi.
Ma ktos na forum taka rure w type-r?
M.
#13
Napisano 08:51, 21.10.2010
Stożki fujity tylko sie czysci, nie trzeba ich smarowac olejkami, o ile dobrze pamiętam.
Z racji tego ze nie jest to hybryda, to za każdym razem żeby dostac sie do filtra trzeba odkrecac power rurę, jest to prostsze niż zdejmowanie nadkola, zderzaka nie trzeba zdejmować, przez nadkole moim zdaniem jest prosciej.
#14
Napisano 12:50, 21.10.2010
a ja widze jakąś reklame
Trochę tak.
Ciekawe, jak by to wyszło na zdrowym silniku. Bo ten to jakiś umierający chyba Dlatego mam wątpliwości.
Ale nie powiem, sam mam Fujite i chwalę ją sobie
Silnik nie jest taki bardzo martwy, H22A5 ma katalogowo 185KM a do tego nie wiadomo jak była ustawiona hamownia..
www.mstudios.pl
#15 Guest_Anonymous_*
Napisano 18:54, 21.10.2010
H22A5 ma katalogowo 185KM
No właśnie...Czyli już na wstępie brak 14KM A to silnik już na OBD2, o ile się nie mylę, więc młodszy niż H22A/A1/A2. Relatywnie, powinien być w lepszej kondycji, ale jak wiemy, to wcale nie reguła...
Poza tym, ma ponad 206Nm, a tutaj...180
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych