Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Rozwiązałem problem bicia tarcz hamulcowych


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:29, 09.10.2010

Trzykrotna wymiana tarcz hamulcowych różnych firm (dodam że z wysokiej półki) po dwóch- trzech tyś. to samo bicie. Sposób jest następujący, trzeba przy wymianie tarcz i klocków wymienić uszcelki tłoczków w zaciskach ham.(tłoczki muszą się lekko przesuwać) wymienić tylne klocki, żeby zmniejszyć obciążenie przednich hamulców. Życzę powodzenia u mnie problem się skończył,pozdrawiam.Dodam jeszcze że przejechałem już około dziesięć tyś. km. i wszystko jest ok.
  • 0

#2 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 19:57, 09.10.2010

Trafiłeś po prostu na lepsze tarcze. Z doświadczenia innych klubowiczów tarcze z wyższej półki nie zawsze są odporniejsze na zwichrowanie
  • 0

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:43, 09.10.2010

Tarcze ATE+ klocki ferrodo. bardzo ważne jest żeby tylne klocki były nowe lub mało zużyte, u mnie tył przedtem prawie wcale nie hamował i auto wpadało w poślizg na mokrej nawierzchni. teraz mogę ostro hamować nawet z dużej prędkości i wszystko jest ok.
  • 0

#4 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 21:14, 09.10.2010

Mam również tarcze ATE plus klocki Ferodo. Po wymianie nie dało się jeździć, telepało przy hamowaniu nawet z prędkości ok. 100 km/h. Nie pomogło przetaczanie tarcz... Dałem spokój, nie walczyłem z tym. Po 2-3 tys . km wszystko jakoś się dotarło, dopasowało i teraz nie ma najmniejszego bicia, drgań i innych nieprzyjemnych zjawisk nawet przy prędkościach rzedu 160 km/h. Szybciej nie jeżdzę ;-) a i to było "od święta".
  • 0

#5 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:53, 11.10.2010

trzeba przy wymianie tarcz i klocków wymienić uszcelki tłoczków w zaciskach ham.(tłoczki muszą się lekko przesuwać)

tak, to prawda, niekiedy bicie jest efektem przytrzymujacego tloczka, w starszych autach warto jest je zdemontowac, zweryfikowac stan, ew. wymienic uszkodzone gumki badz tloczki i przesmarowac je podczas montazu smarem litowym

pozdr :mrgreen:
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq